ساخت کاردستی برای دبستان – جغد سنگی

ساخت کاردستی برای مدرسه و دبستان، یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های دوران مدرسه هر دانش‌آموز است که به او کمک می‌کند خلاقیت خود را به شکل مناسبی بروز داده و اشکال و اجسام جذابی را به عنوان کاردستی درست کند. کاردستی برای درس هنر، حرفه و فن و بعضی دروس دیگر در مدارس رایج است. حتی بعضی معلمان دبستان ساخت کاردستی برای کلاس علوم را از دانش‌آموزان می‌خواهند که علاوه بر یادگیری بهتر درس علوم، به پرورش هنر و خلاقیت ذهنی کودکان و نوجوانان نیز کمک می‌کند.

ایده های ساده ساخت کاردستی برای مدرسه

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌های برای ساخت کاردستی ارزان قیمت برای مدرسه، استفاده از سنگ‌های موجود در طبیعت و رنگ‌آمیزی آن‌هاست. در این مطلب با شما هستیم تا بیشتر در مورد ساخت کاردستی سنگی از حیوانات صحبت کنیم. امیدواریم با استفاده از نکات مطرح شده در این مطلب بتوانید کاردستی مناسب برای مدرسه فرزندتان تهیه کنید و در کنار هم اوقات شاد و خلاقانه‌ای داشته باشید.

ساخت کاردستی سنگی از یک جغد، بسیار ساده‌تر از آنی است که فکر می‌کنید. برای یک بار هم که شده امتحان کنید. حتما تجربه جالبی برایتان خواهد بود.

اگر بزرگترها بتوانند با این ابزار بسیار ساده، با فرزندانشان همراه شوند و آن‌ها را به این کار تشویق کنند، هم اوقات بسیار خوبی را برای خود و خانواده‌شان، با تحکیم بیشتر روابط بین خودشان، رقم زده‌اند و هم به رشد خلاقیت کودکان کمک به سزایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

برای انتخاب مدرسه‌ی فرزندتان به این نکته‌ها توجه کنید

وقتی بیکار هستیم، چه کارهایی می‎توانیم انجام دهیم؟

5 روش برای ارتباط بهتر با نوجوانان

آن‌چه روابط بین دو خانواده را محکم‌تر می‌کند و برای سال‌ها این بنیان را نگه می‌دارد، همین بهانه‌های کوچک برای با هم بودن است.

ساخت کاردستی جغد برای مدرسه

هر جای ایران پهناور هم که باشید حتما لب ساحل رفته‌اید. اطراف ساحل پر است از کاردستی‌های زیبا و دوست‌داشتنی بالقوه! که با دستان شما به کاردستی تبدیل می‌شود. فقط به هر کدام از آن‌ها باید جان تازه‌ای بدهید. برای مثال یکی از کاردستی‌هایی که بین سنگ‌های صاف و صیقلی ساحل می‌توانید پیدا کنید، جغد است.

ساخت کاردستی با رنگ آمیزی روی سنگ

ابتدا حتما سنگ‌ها را بشورید تا گرد و خاک از روی آن‌ها برداشته شود. حالا باید شمایل آقای جغد را روی سنگ به وسیله یک مداد بیاورید. نمونه‌هایی از ایده‌ها برای شکل جغد در پایین آورده شده است.

برای رنگ روی سنگ ما از رنگ آکریلیک استفاده می‌کنیم.

ابزار نقاشی روی سنگ
ابزار نقاشی روی سنگ

بعد از این‌که رنگ‌ها کاملا خشک شدند، باید روی آن‌ها اسپری براق‌کننده بزنید تا رنگ‌ها ثابت شوند.

اسپری براق‌کننده روی سنگ
استفاده از اسپری براق‌کننده روی سنگ

در ادامه تصاویری از انواع جغدهایی که ساخته‌ایم می‌بینید. تمام خلاقیتتان را در این‌جا به کار بگیرید تا زیباترین جغدتان را بسازید.

انواع جغد سنگی کاردستی
جغد سنگی برفی

ذهن خلاق و منطقی کودکان را بیشتر بشناسید

چگونه در هنگام امر و نهی کردن به کودکان آرامش خود را حفظ کنیم؟

انواع جغدهای سنگی
انواع جغدهای سنگی
جغد سنگی قهوه‌ای
جغد سنگی قهوه‌ای

منبع: frugalfun4boys

۲ دیدگاه در “ساخت کاردستی برای دبستان – جغد سنگی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *