محمدرضا گلزار برنده باش

دستمزد گلزار برای اجرای برنده باش چقدر است؟

پیش از این در حاشیه‌های برنامه «برنده باش» این موضوع مطرح بود که این برنامه چه اسپانسری دارد و مجری برنامه، محمدرضا گلزار، که یک سوپراستار است، چه دستمزدی می‌گیرد که حاضر شده در این برنامه فعالیت داشته باشد. دستمزدهای چند ده میلیونی آن هم در زمانی که مردم ما برای امور روزمره‌شان محتاج هستند واقعا قابل توجیه نیست.

در حاشیه این مسابقات زمانی که افراد برای پاسخ دادن به چند سوال ساده، مبالغ عجیبی به جیب می‌زدند، سخنان رهبر انقلاب منتشر شد که مربوط به سال‌های گذشته بود. این برنامه چندی بعد روالش را تغییر داد و سقف مبالغ را در برنامه‌ریزی‌اش عوض کرد.

از نظر عقلی هم برای یک نفر سخت است ببیند که یک نفر تنها با پاسخ دادن به چند سوال ساده، به یکباره 5 میلیون و … برنده می‌شود. حالا تصور کنید بیننده این مسابقه فردی باشد که حقوق ماهیانه‌اش به یک میلیون هم نمی‌رسد. چه حسی پیدا خواهد کرد؟

بحث امروز ما بر میزان دستمزد محمدرضا گلزار است ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما، در این خصوص گفته بود: «من موافق دستمزدهای چند صد میلیونی محمدرضا گلزار نیستم، چون ما یک کف و سقفی برای پرداخت دستمزد مجریان تلویزیونی داریم. این برآوردها محدود بوده و این چنین برآوردهایی را تاکنون نداشته‌ایم. البته در برنامه‌های مشارکتی به دلیل حضور اسپانسر، علاوه بر مبلغی که به عنوان مشارکت در امر برنامه‌سازی به صداوسیما پرداخت می‌کند، گاهی مبلغی اضافه به مجریان و حتی برای تحولات ساختاری و طراحی لوکیشن هزینه‌های گزافی انجام می‌شود که این موضوع هیچ ربطی به صداوسیما ندارد.

چرا که ما مثلا برای محمدرضا گلزار برای هر برنامه یک رقم میلیونی درنظر گرفته‌ایم که اسناد آن هم موجود است و اسپانسر هم مبلغ مضاعفی برای ایشان درنظر می‌گیرد، هیچ ایرادی ندارد. جالب است بدانید صدهزار تومان کف دستمزد ما به مجریان تلویزیونی است و سقف ما هم به پنج میلیون تومان می‌رسد. بعضا پیش می‌آید برای پروژه مالی که اسپانسری دارد صاحب برند احساس می‌کند در کنار این برنامه بیشتر دیده شود حمایت‌های مالی و پیشنهادات برای دکور و مجری و امکان فنی برنامه قائل بشود و هزینه‌ها را انجام دهد.» (منبع)

مشکل اساسی؛ خودبرتربینی سلبریتی‌ها

متاسفانه دیدگاه‌هایی که سلبریتی‌ها را از دیگر افراد جامعه جدا می‌کند، ریشه‌ای و بنیادی است؛ چرا که اساسا هر فرد وقتی به مسئولیتی می‌رسد، خودش را به هر نسبتی از دیگر افراد جدا می‌کند و درد محرومان را کمتر احساس می‌کند. این تفکر و این نوع نگاه زاییده همان خودبرتربینی ریزی است که شاید در زندگی همه ما ریشه دوانده باشد که سوگلی انتخاب‌هایمان در مسئولین این‌گونه نمود پیدا می‌کند.

محمدرضا گلزار که در این برنامه هرازچندگاهی جملات قصار بیان می‌کند. همه این جملات قصار خوب هستند و امیدوارکننده! چرا که نشان می‌دهد با این همه ادعای روشنفکری سلبریتی‌ها، بالاخره تفکرات مثبتی هم در برخی از این جامعه دیده می‎شود ولی مخاطب را به این فکر فرومی‎برد که آیا واقعا دریافت روزانه 45 میلیون حقوق، او را به این مجری و حرف‌هایش نزدیک می‌کند و می‌تواند با او همدردی کند یا خیر. اگر از کمک به هم‌نوع می‌گوید، این تفاوت شدید حقوقی و سطح مالی را چطور توجیه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روش شرکت در مسابقه برنده باش + شرکت گروهی

پشت پرده ماجرای نماینده هتاک سراوان

مهناز افشار و جنجال داروی نالوکسان

در هر حال دستمزدهای میلیونی جناب گلزار در همه جا زیان‌زد بوده است و خواهد بود و ما پیش از این که به ایشان خرده بگیریم باید به این سیستم طبقه‌بندی شده ایراد بگیریم. چون حتما افرادی هستند که در این‌جا خواهند گفت که کار می‌کند حقوقش را می‌گیرد یا این که اینقدر می‌ارزد! یا شما از کجا می‌دانید ایشان به بقیه کمک نمی‌کنند؟

در هر حال باید گفت اساسا مشکل از جایی شروع می‌شود که صداوسیمای ما حاضر شد به بهانه بازدید بیشتر فرم و محتوا را قربانی کند و آنتن برنامه را به اسپانسرنماهایی تقدیم کند که جایزه‌های چند صد میلیونی و حقوق‌های 45 میلیونی برایشان هیچ نباشد و حاضر باشند برای خودشان این هزینه گزاف را خرج کنند و تازه خوشحال هم باشند.

دستمزد روازنه 45 میلیونی گلزار را باید کنار دستمزد‌های ماهانه یک میلیونی کاگران هفت تپه بگذارید که 6 ماه هم حقوق معوقه دارند. آن وقت شاید بیشتر به عمق فاجعه پی ببرید.

 

۳ دیدگاه در “دستمزد گلزار برای اجرای برنده باش چقدر است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *