غذای جشن تولد

چند ایده برای غذای جشن تولد

آماده کردن منو غذا برای شام در مناسبت‌های مختلف کار دشواری است. در جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ با آماده کردن غذاهای مختلف، می‌توان یک شام فوق‌العاده را مهیا کرد. چنانچه در تدارک جشن تولد برای یکی از اعضای خانواده هستید، لازم است به موارد جزئی نیز توجه نمایید. تهیه و تدارک برای تم تولد، کیک تولد، تزئینات تولد نباید منوی شام را از خاطر شما ببرد. در ادامه می‌توانید با چند ایده برای غذای جشن تولد آشنا شوید.

تنوع درمنوی شام تولد اهمیت بالایی دارد. بهترین منوی شام تولد با توجه به تعداد و سن مهمان‌ها آماده می‌گردد. بهتر است منو غذا برای شام  تولد را از آماده کنید. پذیرایی از مهمان‌ها و تدارک جشن تولد زمان‌بر است.

  1. پیشنهاد منوی شام تولد کودکان

برگزاری جشن تولد کودکان فعالیتی هیجان‌انگیز برای پدر و مادرها است. زمان بسیار زود سپری می‌شود و سال‌های کودکی باز نمی‌گردند. به همین دلیل پدر و مادرها برای خاطره‌انگیزتر کردن این دوران برای کودکانشان تلاش می‌کنند. برنامه ریزی برای جشن تولد کودکان و تهیه منو برای شام تولد بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. علاوه بر تمام برنامه‌های هیجان انگیز، بازی‌ها و تم تولد که در نظر گرفته‌اید، خوراکی های مورد علاقه بچه‌ها را هم سرو کنید. کودکان عاشق شیرینی و شکلات اند؛ اما، تنقلات نباید جایگزین غذای اصلی شود. لیست غذای شام تولد کودکان را با تنوع بیشتری آماده کنید. برای این کار می‌توانید از غذاهای پیشنهادی زیر استفاده کنید.

حتما بخوانید:

انواع فینگر فود برای شام تولد

فینگرفودها بهترین غذا برای شام تولد کودکان و نوجوانان هستند. تنوع فینگرفودها منوی شام تولد را رنگارنگ‌تر می‌کند. بهتر است از مواد غذایی رنگی و با طراحی جذاب برای منوی شام تولد کودکان استفاده کنید. تزئین غذا کودکان را به خوردن غذا علاقه‌مندتر می‌کند؛ به همین دلیل بهتر است از تزئینات خلاقانه در طراحی ظرف غذا استفاده نمایید. کتلت، سالاد الویه، کباب لقمه‌ای به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی های طبیعی و آب میوه ها را از یاد نبرید.

    • حتما بخوانید:

ماکارونی در منوی شام تولد کودکان

انواع ماکارونی‌ها از غذاهای مورد علاقه‌ی کودکان به شمار می‌آیند. همواره از مواد غذایی تازه برای تهیه منوی شام تولد کودکان استفاده نمایید. استفاده از مواد کنسروی برای آماده کردن ماکارونی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. با کمی گوشت چرخ کرده، قارچ، پیاز داغ، رب و ادویه می‌توانید مایه ماکارونی خانگی خوشمزه ای را آماده نمایید که بسیار سالم و مقوی است. پرس غذای کودکان را کمتر از برزگسالان در نظر بگیرید تا مواد خوراکی به هدر نرود.

کوکوهای عروسکی قالبی

انواع کوکو را با قالب‌های عروسکی می‌توان به آسانی تهیه نمود. تهیه منوی شام تولد کودکان نیاز به استفاده از قوه تخیل دارد و باید با ظرافت صورت گیرد. قالب های آماده را می‌توان از تمام فروشگاه‌های لوازم قنادی و مواد غذایی تهیه کرد. به جای ریختن مایه کوکو سبزی در ماهی تابه، از قالب های کوچک و فانتزی استفاده نمایید. قالب‌های تخم مرغ نیز برای این کار مناسب اند.

تست فرانسوی در منو غذا برای شام

ترکیبی از تخم مرغ، خامه و انواع میوه‌ها به همراه نان تست یک خوراک خوشمزه و رنگارنگ برای شام تولد است. برای کوچک شدن نان تست‌ها می‌توانید آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود کودکان بتوانند از سایر غذاها نیز استفاده کنند.

  1. پیشنهاد منوی شام تولد بزرگسالان

در منو غذا برای شام تولد بزرگسالان لازم است به برخی ویژگی‌ها توجه کنید. عده‌ای از رژیم غذایی خاصی استفاده می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توانند از برخی غذاها استفاده کنند. بهتر است در منو غذا برای شام تولد بزرگسالان انواع غذاهای رژیمی را نیز قرار دهید. ادغامی از انواع غذاهای سنتی و فرنگی در کنار غذاهای سبک برای منوی شام تولد عالی است. انواع خورش‌ها، خوراک، سالادهای رژیمی، غذاهای مخصوص گیاهخواران را نیز در لیست منو غذا برای شام تولد بگنجانید. برای تهیه‌ی لیست خود می‌توانید از غذاهای پیشنهادی زیر استفاده کنید.

حتما بخوانید:

چیکن سالاد تک نفره

سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کرده همراه با سس مخصوص، کاهو خرد شده، کنجد و هویج رنده شده، پیازچه نگینی و کمی ماست سرو نمایید. پذیرایی عالی با تنوع غذایی در منوی شام تمام مهمان‌ها را خرسند می‌نماید. چیکن سالاد را یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.

خوراک مرغ با سس باربیکیو

فیله مرغ با سس باربیکیو همراه با آبلیمو، سس سویا، کمی نمک، فلفل و شکر که در فر خوب پخته شده و به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو می‌گردد را در لیست منو غذا برای شام بگنجانید. برای طعم دار کردن منوی شام از ادویه‌ها استفاده کنید.

بورانی بادمجان

بورانی بادمجان یک پیش غذای خوش‌مزه است و می تواند آن را با شام رژیمی جایگزین کرد. بادمجان های کبابی را پوست کنده و با چنگال له نمایید. بورانی بادمجان با پودر سیر و ماست چکیده سرو می‌گردد.

امیدواریم با استفاده از غذاهای پیشنهادی امروز، یک جشن تولد خوش‌مزه برای عزیزتان بسازید!

برگرفته از اینجا

۳ دیدگاه در “چند ایده برای غذای جشن تولد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *