قتل خاوری

شایعات قتل خاوری؛ متهم اختلاس سه هزار میلیاردی

حتما شما یک بار هم که شده اسم خاوری این متهم مالی را شنیده‌اید. او که اختلاس سه هزار میلیارد تومانی او دردسرساز شده، اکنون در کانادا به سر می‌برد و با خانواده‌اش در آن‌جا زندگی می‌کند. اما چندی پیش ماجرای قتل محمودرضا خاوری خبرساز شده است. بعضی در شبکه‌های اجتماعی معتقدند که او به قتل رسیده است.

اما تاکنون منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. او درگیر شایعاتی از این دست شده است که افرادی ناشناس او را به قتل رسانده‌اند و در اطراف خانه‌اش رهایش کرده‌اند. جالب است بدانید که این فرد متهم اختلاس سه هزار میلیاردی، قبلا نیز شایعاتی برایش ساخته شده بود.

شایعات در مورد خاوری در سال پیش نیز خبرساز شده بود. گویی همه ملت آرزوی قتل او را دارند. شاید منتظر میرزا رضای کرمانی هستند که افراد منفور جامعه‌شان را ترور کند. اما فعلا این میرزارضا رخ ننموده و او در کمال آسایش و با پول ملت در کانادا به زندگی‌اش می‌رسد.

هر از چند گاهی هم دوباره داستانی درباره او خبرساز می‌شود و بر سر زبان‌ها می‌افتد و ما ملت بیچاره دوباره داغ دلمان تازه می‌شود که می‌بینیم دزدان بیت‌المالمان با پول‌های ما در حال خوش‌گذرانی، آن هم نه در این‌جا بلکه در مملکتی غریبه هستند. یعنی حتی این سرمایه دزدی را در خارج کشور خرج می‎کنند.

بیوگرافی کوتاهی از محمودرضا خاوری

محمود رضا خاوری متولد سال 1331 اهل خرم‌آباد است. نام خاوری برای مدتی در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت ولی متاسفانه از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام وی از این سایت برداشته شده است.

وی لیسانس رشته حقوق از دانشگاه تهران و فوق لیسانس حقوق از دانشگاه شهید بهشتی را دارد. او که از مدت‌ها قبل از سمتش تابعیت کشور کانادا را داشت، پیش از فرار از ایران، خانه مجللی واقع در محله بریدل پث خریده بود. بریدل پث نام محله‌ای ثروتمندنشین در ایالت انتاریو کاناداست.

فعالیت‌های محمودرضا خاوری

خاوری فعالیت خود در حوزه بانکی را در بانک صنعت و معدن از سال ۱۳۵۶ با سمت کارشناس قضایی آغاز کرد. و توانست در سال ۱۳۶۱ به سمت ریاست اداره دعاوی بانک صنعت و معدن منصوب شود.

خاوری در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی عضو هیئت مدیره بانک سپه شد و در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، ابتدا به سمت قائم مقام مدیر عامل بانک سپه و سپس به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک سپه درآمد. در دوره محمود احمدی‌نژاد و در سال ۱۳۸۸ریاست بانک ملی را در اختیار داشت.

خاوری در دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، مؤسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس داشته است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، محمودرضا خاوری به همراه جمعی دیگر از مدیران اقتصادی و بانکی ایران، با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کردند.

شایعه قتل خاوری؛ متهم مالی سه هزار میلیاردی

آذرماه سال گذشته (۱۳۹۶) شایعه‌ای در مورد قتل خاوری در رسانه‌ها منتشر شد. امسال نیز در چند روز پیش شایعه قتل محمودرضا خاوری اعلام شد. ساعتی بعد پلیس کانادا اعلام کرد که پلیس چنین نامی را در درگیری‌های مسلحانه و غیرمسلحانه به عنوان مقتول ثبت نکرده است و این خبر شایعه‌ای بیش نبوده است.

بیشتر بخوانید:

مصطفی ترک همدانی وکیل پایه یک دادگستری ادعا کرده بود که این شگرد خاوری است و خودش این خبر را پخش کرده است. او گفت: «انتشار خبر مرگ، شگرد بدهکاران و کلاهبرداران برای فرار از پیگرد قضایی است.» عنوان کرد که خاوری خود شایعه کرده است که در کانادا به قتل رسیده است. او غافل از نگاه پروردگار برای کسب رضایت اوست.

آیا صبح نزدیک نیست؟

سوالی که برای ما همیشه وجود دارد، در مورد خانواده اوست. میخواهیم بدانیم یک نفر تا حدی می‌تواند پست شود که سرمایه هشتاد میلیون آدم را بدزدد و خوش بگذراند؛ ولی پستی دسته جمعی برای ما کمی هضمش دشوار است. خانواده خاوری هم در دزدی او شریک‌اند. آن‌ها هم مانند او دارند به خوشی خودشان فکر می‌کنند و با پول مردم زندگی می‌کنند! تازه منت هم سر مردم دارند. از طرف ملت بدانید که این سرمایه را از شما پس خواهیم گرفت. شما آن‌قدر ضعیف و زبون هستید که با پول ما می‌توانید فقط زندگی کنید. این چند روز را زندگی کنید. آیا صبح نزدیک نیست؟

خاوری در کانادا

سال ۹۱ با وجود پیگیری‌های پلیس، کانادا از بازگرداندن محمودخاوری سر باز زد و حاضر نشد او را برای محاکمه به ایران تحویل دهد. اما، کانادایی‌ها در اقدام بشردوستانه، خواستار تحقیق در خصوص نحوه اقامت خاوری در کانادا شدند.

استفان هارپر صدر اعظم کانادا نیز در دادخواستی از مسئولان کانادا تقاضا کرد، درباره اقامت خاوری در این کشور، تحقیق به عمل آورد. اما متاسفانه این دادخواست بیشتر حنبه تبلیغاتی و صدا خفه‌کنی داشت و آبی از آن گرم نشد. خاوری که همچنان در کانادا به زندگی خود ادامه می‌دهد، دور از هیاهوی عالم، نمی‌داند او و دوستانش چه بلایی به سر اقتصاد و انقلابمان آورده‌اند.

ای کاش مردم کانادا، در اقدامی بشردوستانه، هر جا این ملعون را می‌دیدند، او را از طرف ما مجازات می‌کردند و به ما حق می‌دادند که بخواهیم او را در هر جا که هست پیدا کرده و بلایی به سرش آوریم که آن رویش ناپیدا. ای کاش مردم کانادا او را له کنند؛ هر جا که دیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *