توییت وزیر خارجه بحرین

توییت وزیر خارجه بحرین با انتشار عکسی از احمدی‌نژاد

شاید دیدن عکس زیر برایتان جالب باشد. این عکس توییتری است که وزیر خارجه بحرین به محمد جواد ظریف داده است. وزیر خارجه بحرین کسی است که به اظهارات جنجالی ضد ایرانی‌اش مشهور است. با کمی تحقیق درباره مواضع او می‌توان فهمید که او یک دشمن به تمام عیار برای ایران محسوب می‌شود. او بارها و بارها در حمایت از آمریکا و اسرائیل، به ایران حمله‌ور شده است.

البته او که برای پاسخ به توییت محمدجواد ظریف، این توییت را منتشر کرده است؛ او برای جواب دادن به ظریف، از ترامپ و اطرافیانش پیشی جسته و شاید هم خواسته کمی به قول معروف پاچه‌خواری کند.

ظریف چندی پیش توییتی را در انتقاد از سیستم سیاست خارجی‌ آمریکا منتشر کرد. او می‌خواست با این عکس از ترامپ و همراهانش برای سیاست‌هایی که آمریکا در منطقه پیش گرفته است، انتقاد کند. بلافاصله بعد از آن او عکسی از محمود احمدی‌نژاد را منتشر کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، عکسی از ترامپ و مشاورانش در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد و سیاست‌های آمریکا در منطقه را شکست ‌خورده خواند. محمد جواد ظریف در این توییتر گفت «یک عکس هزار حرف دارد اما این تصویر بیش از هزار حرف درباره چندین دهه سیاست‌ شکست‌ خورده آمریکا در منطقه ما دارد. در وادی کورها حتی افراد با عینک‌های واقعیت مجازی نیز همچنان کور هستند.»


عکس توییتری منتشر شده ازمحمد جواد ظریف درباره سیاست‌های آمریکا در منطقه

حال به جای آن‌که خود مخاطبان پیام جواب دهند، کسی که ربطی به بحث نداشته و سگ پاچه‌خوار این دولت است، جواب می‌دهد. خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین تصویری از محمود احمدی‌نژاد، منتشر کرد و نوشت: «آقای ظریف، این تصویر یک میلیون حرف دارد؛ در رابطه با کوری و البته در رابطه با سوء نیت‌ها و اهداف سلطه‌گری و تحریف یک امت پرافتخار، ایران یک مسأله است و شما یک مسأله دیگر


توییتر منتشر شده از احمدی‌نژاد توسط وزیر خارجه بحرین

نکته جالب و عجیب ماجرا آنجاست که توییت وزیرخارجه کشورمان خطاب به آمریکایی ها و به ویژه ترامپ و اطرافیانی همچون پمپئو و بولتون بوده، اما وزیر خارجه بحرین پاسخ آن را داده است!

در همین رابطه، «آروتز شوا» به این جدال توییتری میان وزرای خارجه ایران و بحرین پرداخت و نوشت که پاسخ وزیر خارجه بحرین به محمد جواد ظریف برای حمایت از اسرائیل بوده است.

توییت وزیر خارجه بحرین در مورد احمدی‌نژاد

چند جمله اول ایشان خیلی واضح و مشخص نیست و گویی صرفا یک پاسخ بچگانه متقابله‌انگارانه به ظریف بوده است؛ ولی آن‌چه که الان جالب است، این جمله است: « …تحریف یک امت پرافتخار، ایران یک مسأله است و شما یک مسأله دیگر.»

این که یک امت پرافتخار چرا و چگونه به انحطاط رفته است، سوالی است که جدا آقای ظریف باید به آن پاسخ دهند. در این رابطه دانستن ایران و آقای ظریف هم قابل تامل است. آقای ظریفی که الان نماینده دولت به حساب می‌آید. یعنی شما از مردم جدا هستید، شما مانند مردم نیستید و خودتان خوب می‌دانید.

با وجود یاوه‌گویی‌های وزیر خارجه بحرین، این سخنش به نظر از روی تامل است. بله امت پرافتخار ایران که روزی در همه مجالس بین‌المللی با افتخار حاضر می‌شد و سخنان رئیس جمهورش بارها و بارها در کشورهای مختلف پخش می‌شد، امید مستضعفین عالم به حساب می‌آمد و مردم کشورهای زیر سلطه کشورهای کدخدا از شنیدنش به وجد می‌آمدند، ناگهان سیاست مبتذل خنده و کنار آمدن با کدخدا را در پیش گرفت و ای کاش حداقل نخودچی کشمشی از کدخدا دریافت می‌کرد. نه تنها بعد از گذشت 8 سال هیچ بدست نیاوردیم، بلکه به شدت اعتبارمان را در جوامع دیگر از دست دادیم. نه اعتباری برای پاسپورت ایرانی گرفتیم که گواهش کم نیست، نه حتی ذره‌ای از سیاست‌های تحریمی کدخداها کم شد!

بیشتر بخوانید:

احمدی‌نژاد نه تنها رئیس جمهور محبوب مردم بود، بلکه توانست در دل‌های مردم کشورهای دیگر هم نفوذ کند. ما ایران و اقتدار و احمدی‌نژاد را کنار هم دیدیم. چیزی که سال‌ها بود از آن بی‌بهره بودیم و الان نیز هستیم.

حاکم شدن سیاست‌های دون پایه این دولت بر کشور پرافتخاری مثل ایران واضح است و برای دانستن این مطلب حتی وزیر خارجه بحرین به وزیر خارجه ایران توییت می‌کند. خالد بن احمد! لازم نیست شما بگویید، متاسفانه مدت‌هاست این امت پرافتخار توسط مردان دون سیاست به ننگ نشسته‌اند؛ اما دل‌خوش نکنید.

درست است در دهه 50 و 60 بزرگ‌مردانمان را از دست دادیم؛ همان‌ها که اگر بودند، اگر چمران‌ها و رجائی‌ها و باهنرها بودند، شما دیگر مجالی برای صحبت نداشتید چه برسد به توییت برای وزیر خارجه ایران! ولی امروز، آن چمران‌ها و رجائی‌ها متولد شده‌اند؛ هستند و خواهند بود و خواهند ماند. شما کم کم باید ماستتان را کیسه کنید.

روزی می‌آید همین جوان‌ها و عاشقان، نه با توپ و تفنگ و موشک بلکه شاید حتی با همان قدم‌هایشان اسرائیل را زیر پا له کنند. توصیه می‌کنیم شما به دنبال صاحب دیگری به جز اسرائیل باشید. دیر یا زود فلسطین بازپس گرفته خواهد شد.

احمدی‌نژادی دیگر و جوان انقلابی دیگر در راه است؛ خود شما مجبور خواهید شد به این امت پرافتخار، افتخار کنید و سر تعظیم فرود آورید.

منبع: تابناک

یک دیدگاه در “توییت وزیر خارجه بحرین با انتشار عکسی از احمدی‌نژاد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *