مسکن مهر پردیس

از اوضاع مسکن مهر پردیس چه خبر؟

مسکن مهر به عنوان بزرگترین پروژه ساخت مسکن در تاریخ کشور، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. متقاضیان مسکن مهر در همه شهرهای ایران، از سال 86 و زمان دولت آقای دکتر احمدی نژاد، وارد این پروژه شده و با پراخت بخشی از مبلغ ساخت خانه، و استفاده از منابع دولتی و زمین‌های سازمان‌های دولتی، صاحب خانه شدند. اما این پروژه نقص‌هایی هم داشت که یکی از مهم‌ترین این نقص‌ها، مسئله مسکن مهر پردیس در چندین فاز است.

مسکن مهر پردیس، به عنوان یکی از آخرین پروژه‌های مسکن مهر در تابستان سال 91 شروع به کار کرد و قرار بود تا بهمن سال 92 به متقاضیان تحویل داده شود. اما سرنوشت و تغییرات سیاسی در کشور، سکان اداره امور مسکن مهر را به دست افرادی سپرد که به اجرای آن اعتقادی نداشتند و در نتیجه توجهی نیز به مسکن مهر پردیس نکردند. در پی سیاست‌های دولت اول و دوم آقای روحانی و به ویژه دوران وزارت عباس آخوندی، پیشرفت مسکن مهر پردیس تقریبا به طور کامل متوقف شد.

احیای دوباره مسکن مهر پردیس

این کار به جایی رسید که در اواخر دوره وزارت عباس آخوندی، روحانی در یک جلسه عمومی گفت که ما در بخش مسکن کم کاری کردیم و چند روز بعد، وزیر مسکن استیضاح شد و کار به دست وزیر جدید مسکن افتاد. وزیر مسکن جدید در اولین روزهای دوران صدارت خود، در جمع خبرنگاران، مهم‌ترین کار خود را ساماندهی پروژه مسکن مهر اعلام کرد تا به این ترتیب پس از آقای زنگنه و احیای کارت سوخت، یکی دیگر از پروژه‌های دوران آقای احمدی نژاد که متوقف شده بود، مجددا به چرخه اجرا باز گردد و احیا شود.

پس از اعلام اخبار جدید در خصوص احیای مسکن مهر پردیس و تعیین رئیس جدید برای شرکت عمران شهر جدید پردیس، رفت و آمدها در این خصوص افزایش یافت و اخبار مثبتی در خصوص این پروژه منتشر شد. از جمله این اخبار، پایان این پروژه تا انتهای سال 98، ساخت متروی پردیس در سال 98 و تعیین تکلیف متقاضیان مسکن مهر پردیس بود. همه این اخبار، منجر به افزایش مجدد قیمت واحدهای مسکونی مسکن مهر پردیس، به ویژه افزایش قیمت مسکن مهر فاز 8 پردیس و فاز 11 پردیس شده است.

بخوانید:

محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد

افزایش قیمت خودرو؛ عادلانه یا عاقلانه

تعیین تکلیف 7000 متقاضی بدون واحد در مسکن مهر پردیس

برخی از متقاضیان مسکن مهر پردیس، به تمامی تعهدات مالی خود عمل کرده و مبالغ درخواستی را واریز کرده‌اند ولی هنوز واحدی به آن‌ها اختصاص نیافته و اخباری در خصوص کمبود واحد نیز به گوش می‌خورد. مهدی هدایت، مدیرعامل جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس، در این خصوص گفته است که این متقاضیان که حدود 7000 نفر هستند، به دو بخش قابل تقسیم هستند. دسته اول متقاضیانی هستند که پروژه به آن‌ها تخصیص یافته است ولی به دلایلی پروژه متوقف شده است. دسته دوم نیز متقاضیانی هستند که هنوز پروژه‌ای به آن‌ها تخصیص نیافته است.

ظاهرا مشکل حقوقی بسیاری از این واحدها حل شده و در حال حل و فصل مشکل هستند. البته بعضی پروژه‌ها نیز به طور کلی هنوز شروع نشده است که جای بحث جدی دارد. در این میان به این متقاضیان پیشنهاد انتقال به پرند و هشتگرد نیز داده شده است که با استقبال بسیار سرد آن‌ها مواجه شده است. بنابراین بحث انتقال متقاضیان مسکن مهر پردیس به پرند و هشتگرد را باید منتفی دانست.

بخوانید:

روش شرکت در مسابقه برنده باش + شرکت گروهی

احتمال افزایش قیمت واحدهای مسکونی مسکن مهر پردیس

با توجه به طولانی شدن مدت انجام پروژه‌های مسکن مهر و افزایش شدیدی که اخیرا در نرخ مصالح و لوازم مورد نیاز برای ساخت مسکن در بازار رخ داده‌است، بسیاری از افراد گمانه‌زنی‌هایی در خصوص امکان افزایش هزینه و نیاز به تکمیل آورده از سوی متقاضیان مطرح کرده‌اند. هرچند گزینه قوی‌تر این است که قیمت مسکن مهر پردیس و آورده مورد نیاز مسکن مهر پردیس افزایش نخواهد یافت و همانند کاری که در سال 92 انجام شد، سقف وام مسکن این واحدها زیاد خواهد شد و احتمالا به 40 میلیون تومان خواهد رسید. این مسئله به نوبه خود، باری بر دوش متقاضیان است که هیچ نقشی در ایجاد آن نداشته‌اند.

۲ دیدگاه در “از اوضاع مسکن مهر پردیس چه خبر؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *