ساعت در سطل زباله

افراد موفق با این 8 کار وقت خود را تلف نمی‌کنند

از هر فردی در این کره‌ی خاکی بپرسید: «می‌خواهی آدم موفقی باشی»؟ به شما پاسخ مثبت خواهدداد. اما اگر از مردم بپرسید: «خود را انسان موفقی می‌دانی»؟ پاسخ همه‌ی افراد آری نخواهدبود. گاهی اوقات چیزی را می‌خواهیم؛ اما، بدون این که بدانیم، در جهتی حرکت می‌کنیم که ما را از خواسته‌ی مان دور می‌کند. زیرا روش رسیدن به آن را نمی‌دانیم. به همین دلیل لازم است راه و رسم موفقیت را از آن‌هایی که این راه را طی کرده‌اند، جویا شویم. یکی از چیزهایی که نمی‌گذارد آدم موفقی باشیم، این است که وقت خود را بیهوده تلف می‌کنیم. گاهی اوقات، حتی بدون این که متوجه شویم، این کار را انجام می‌دهیم.

موفقیت اتفاقی نیست؛ اکتسابی است. اگر از شرایط فعلی زندگی خود راضی نیستید و می‌خواهید فردایی روشن‌تر از امروز برای خود بسازید، با رازینه‌مگ همراه باشید تا 8 کاری را که افراد موفق در زندگی خود انجام نمی‌دهند، با شما به اشتراک بگذاریم.

حتما بخوانید:

  1. افراد موفق وقت خود را در شبکه‌های مجازی هدر نمی‌دهند

در دنیای امروز شبکه‌های مجازی تبدیل به یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر زندگی شده‌است و هر کدام از ما حداقل عضو یکی از این شبکه‌ها هستیم. گاهی اوقات که در این شبکه‌ها چرخ می‌زنید، زمان از دستتان خارج می‌شود و متوجه گذر آن نمی‌شوید. این دقیقا همان نکته‌ای است که افراد موفق را از دیگران متمایز می‌کند. این افراد زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی نمی‌گذرانند و اگر هم آن‌ها را سرگرم این شبکه‌ها ببینید، احتمالا بخشی از فعالیت‌های کاری خود را در آن به انجام می‌رسانند.

اگر تا به حال نسبت به وقتی که در این شبکه‌ها می‌گذرانید، حساس نبوده‌اید، از این پس تنها در زمان مشخصی از این شبکه‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید برای خود شرط بگذارید؛ به عنوان مثال به خود بگویید: «تنها زمانی می‌توانی پیام‌هایت را چک کنی که این کار را انجام داده‌باشی».

حتما بخوانید:

  1. افراد موفق روزهای خود را بی‌برنامه نمی‌گذرانند

زمان به اندازه‌ای که شما می‌خواهید، کش می‌آورد. اگر بدون این که هیچ برنامه‌ای برای روز خود داشته‌باشید، آن را بگذرانید، در پایان خواهیددید که عملا بهره خاصی از زمان نبرده‌اید. افراد موفق برای لحظه به لحظه‌ی زندگی خود برنامه دارند. آن‌ها زندگی خود را بیهوده نمی‌گذرانند.

اگر می‌خواهید در مسیر موفقیت گام بردارید، هر روز فهرستی از برنامه‌هایتان تهیه کنید. اولویت کارهایتان را برای خود مشخص کنید. این کار باعث می‌شود در پایان روز کاری را از قلم نیفتاده‌باشد.

حتما بخوانید:

  1. افراد موفق کاری را که درست نمی‌دانند، انجام ‌نمی‌دهند

شما مجبور نیستید صرفا به این دلیل که کاری در جامعه باب است، آن را انجام دهید. این کار روح شما را آزرده می‌کند. فرقی نمی کند می‌خواهید یک لباس انتخاب کنید یا شغل؛ در هر دو مورد چیزی را تنها به این دلیل که مرسوم است و یا به تازگی مد شده است، انتخاب نکنید.

افراد موفق خودشان برای زندگی خود تصمیم می‌گیرند. آن‌ها اگر کاری انجام می‌دهند، به این دلیل است که به آن اعتقاد دارند. در ذهن آن‌ها نمی‌گذرد که چون دیگران انجام می‌دهند، من هم انجام می‌دهم و یا این که چون دیگران از من انتظار دارند این گونه باشم، این گونه هستم.

  1. افراد موفق ذهن خود را با چیزهایی که در اختیارشان نیست، مشغول نمی‌کنند

ذهن خود را با فکر کردن به چیزهایی که از اختیار شما خارج است، مشغول نکنید. این کار نتیجه‌ای جز آزرده شدن‌تان نخواهدداشت. انسان‌های موفق زمان و انرژی خود را با تمرکز بر موضوعاتی که نمی‌توانند تغییری در آن‌ها به وجود آورند، هدر نمی‌دهند. در زندگی مسائل بسیاری وجود دارد که باید درباره‌ی آن‌ها فکر کنید و برای تغییر و یا پیش‌برد آن‌ها تلاش کنید. فکر کردن به چیز‌های بیهوده بازدهی شما را پایین می‌آورد.

  1. افراد موفق وقت خود را با آدم‌های منفی نمی‌گذرانند

شخصیت شما میانگین شخصیت 5 نفری است که بیشترین زمان را با آن‌ها می‌گذرانید. این جمله اهمیت افرادی را که با آن‌ها معاشرت داریم، مشخص می‌کند. افراد موفق تلاش می‌کنند کم‌ترین زمان ممکن را با انسان‌ها منفی بگذرانند. افراد منفی‌باف علاوه بر این که با گفتار و رفتار خود بازدهی کارتان را کاهش می‌دهند، به تدریج از شما نیز یک آدم منفی شبیه خود می‌سازند. بنابراین بیشتر مراقب اطرافیانتان باشید.

  1. افراد موفق مدام حسرت اشتباهات گذشته‌ی خود را نمی‌خورند

قابلیتی به نام بازگشت به گذشته برای ما وجود ندارد. بنابراین نمی‌توانیم گذشته را بازسازی کنیم. بهترین رویکرد این است که حال خود را به زیباترین شکل ممکن بسازیم. انسان‌های موفق نیز در زندگی خود اشتباه می‌کنند. هر فردی باید از اشتباهات خود درس بگیرد و در آینده دیگر آن‌ها تکرار نکند. بنابراین اگر در زندگی خود اشتباهی انجام دادید، آن را انکار نکنید. اشتباهات خود را بپذیرید؛ اما، مدام حسرت گذشته‌ی خود را نخورید.

  1. افراد موفق مدام خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند

در زندگی با خود رقابت کنید. سعی کنید هر روز زندگی‌تان بهتر از روزهای گذشته باشد. در این میان از دیگران نیز الگو بگیرید. هر از چندگاهی به روند زندگی آن‌ها نگاه کنید و برای زیباتر کردن زندگی‌تان برخی روش‌ها را از دیگران بیاموزید. اما در این کار زیاده‌روی نکنید. این کار آرامش زندگی‌تان را از بین می‌برد و نمی‌گذارد از داشته‌هایتان لذت ببرید. به داشته‌های خود بنگرید و بدانید که این داشته‌ها برای عده‌ی دیگری آرزو است.

  1. افراد موفق خود را در زندگی از یاد نمی‌برند

مسیر زندگی پرپیچ‌وخم است و گاهی اوقات سختی‌های آن خواب و خوراک را از شما می‌گیرد. اما در روند زندگی خود را از یاد نبرید. هر کاری که انجام می‌دهید، برای این است که زندگی بهتری را تجربه کنید. بنابراین مانند افراد موفق خود را در اولویت قرار دهید. بخشی از روز را به کارهای مورد علاقه‌ی خود اختصاص دهید. این روش باعث می‌شود بقیه‌ی مسیر زندگی را با انرژی بیشتری طی کنید.

آیا شما از افرادی هستید که با این موارد زمان خود را تلف می‌کنند؟ تلاش کنید از همین امروز این کارها را کنار بگذارید. امیدواریم در آینده رضایت بیشتری از زندگی خود داشته‌باشید.

برگرفته از اینجا

۳ دیدگاه در “افراد موفق با این 8 کار وقت خود را تلف نمی‌کنند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *