چالش نت فلیکس

چالش Bird Box، یک روز با چشم‌بند؛ تصادفات متوالی در آمریکا

اگر اهل اینستاگرام و فضاهای مجازی هستید، باید بدانید که نباید در دام همه چالش‌ها اسیر شوید. همه چالش‌ها لزوما به نفع شما نیستند. اصولا از ابتدا، چالش‌ها برای این بوجود آمدند که یک سنت خوب و یک راه و روش پسندیده را در جامعه نهادینه‌سازی کنند. اما اگر قرار باشد همین چالش‌ها زندگی روزمره‌تان را نه تنها بهبود ندهد بلکه برای شما خطرآفرین نیز باشد، دیگر جایی برای ماندن نخواهند داشت.

احتمالا همه شما چالش آب سرد را به یاد دارید. این چالش نیز برای اهداف انسان‌دوستانه‌ای تدارک دیده شد ولی چندی بعد چالش‌هایی در اینستا بوجود آمده که راه را برای سوءاستفاده افرادی فراهم کرده است. از جمله این چالش‌ها، چالش رانندگی با چشمان بسته است.

یک تبلیغ اشتباه و کورکورانه از یک فیلم که معلوم نیست از کجا سرچشمه گرفته است. احتمالا از یکی از اینستابازهای حرفه‌ای که راه درآمدشان از همین طریق است. آیا این افراد باید الگوی جامعه باشند؟ باید در جامعه محلی از اعراب داشته باشند؟

اما یوتیوب نیز در حال حذف کلیپ‌ها و فیلم‌های چالش Bird Box است. این چالش مردم را دعوت به رانندگی با چشمان بسته می‌کند. مردم سعی می‌کنند در این چالش از فیلم ترسناک Bird Box تقلید کنند و کارهای خطرناکی را با چشمان بسته انجام دهند. این چالش به شدت خطرزاست و تا کنون باعث چندین تصادف در ایالات‌ متحده آمریکا شده است. این چالش، نه تنها جان خود افراد را بلکه کسان دیگری که روحشان هم از این چالش بی‌خبر است، می‌گیرد.

این چالش باید فورا متوقف شود

این چالش Bird Box با الهام از فیلمی از همین نام که ساندرا بولاک در آن بازی کرده، هم اکنون در حال انجام است. با وقوع چندین اتفاق مرگ‌بار و خطرناک مانند تصادف‌های وحشتناک با ماشین، یوتیوب با قدرت تمام ویدئوهای دعوت به این چالش را حذف می‌کند و نت‌فلیکس از کاربران‌اش خواسته به این چالش مطلقا احمقانه پایان دهند.

یوتیوب بر ضد چالش روز با چشم‌بند

در گذشته، یوتیوب تلاش می‌کرد جلوی خشونت و فعالیت‌های آسیب‌زا و خطرناک را بگیرد و انتشار فیلم‌های منجر به مرگ را ممنوع کرده بود. هم‌اکنون نیز این شبکه اجتماعی این چالش را به شدت تحریم می‌کند و از انتشار این ویدئوها سرباز می‌زند. او الان با چالش‌ها و شوخی‌های خطرناکی مانند همین چالش «۲۴ ساعت با چشم‌بند» با قدرت مبارزه می‌کند اجازه نمی‌دهد که فراگیرتر از این شود.

یوتیوب دارد فیلم‌های مربوط به این چالش را حذف می‌کند. همان که اسمش را اگر در ایران بود، احتمالا سانسور یا مبارزه با آزادی می‌نامیدند.

بیشتر بخوانید:

این چالش مردم به رانندگی با چشمان بسته دعوت می‌کند. یوتیوب در اطلاعیه‌ای از تمام دارندگان حساب‌های کاربری خواسته به دعوت مردم برای چالش Bird Box پایان دهند و این کار را ادامه ندهند. کاربران‌ یوتیوب ۲ ماه فرصت دارند با بررسی و بازبینی کلیپ‌های ویدیویی انتشاری، آن‌ها را به‌روزرسانی و حذف کنند وگرنه در زمره خلاف مقررات ثبت خواهد شد.

یوتیوب، این شبکه اجتماعی صریحا اعلام کرده هرگونه نقض قوانین با حذف ویدیو روبرو خواهد شد و دیگر امکان بازیابی این اطلاعات وجود نخواهد داشت.

واکنش نت فلیکس به چالش رانندگی با چشمان بسته

نت‌فلیکس هم پس از پخش فیلم جعبه پرنده (Bird Box) و بازدید ۴ میلیونی آن در چند روز نخست، احساس خطر کرده بود و از کاربران خواسته که انتشار فیلم‌های این چالش را متوقف کنند: «لطفا با این چالش BOX BURN به خود آسیب نزنید»

نت فلیکس بیچاره خود در توییترش گفته است: «ما نمی‌دانیم این ماجرا از کجا شروع شده اما ضمن احترام به عشق، پسرها و دخترها اگر یک آرزو برای سال ۲۰۱۹ داشته باشند، این است که کارشان به بیمارستان نکشد.»

ماجرای فیلم جعبه پرنده (Bird Box)

فیلم Bird Box بیش از ۴۵ میلیون بازدیدکننده داشته است. در این فیلم ترسناک، یک بیماری مرموز و کشنده از طریق چشم به دیگران منتقل می‌شود و شخصیت‌های فیلم برای در امان ماندن از این بیماری، باید چشم‌بند استفاده کنند و از این‌جا بود که این چالش مسخره احتمالا رقم می‌خورد.

«مورگان آدامز» یکی از مشهورترین ویدیوبلاگرهای یوتیوب با چالش «۲۴ ساعت با چشم‌بند» آغازکننده این چالش بود و باعث تشویق بسیاری برای پیوستن به این چالش و از بین بردن انسان‌های زیادی شد. این فعالان فضای مجازی گویی هیچ‌وقت دردسرهایشان تمامی ندارد.

یک دیدگاه در “چالش Bird Box، یک روز با چشم‌بند؛ تصادفات متوالی در آمریکا”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *