ورزشگاه خلیفه بن زاید

ورزشگاه‌های محل برگزاری جام ملت‌های آسیا 209

امارات متحده عربی، از سه روز دیگر میزبان جام ملت‌های آسیا 2019 است. در این مسابقات تیم ملی فوتبال ایران نیز حضور دارد و در مرحله گروهی با عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه است. ضمن آرزوی پیروزی و موفقیت برای تیم ملی ایران، در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهمترین ورزشگاه‌های محل برگزاری جام ملت‌های آسیا.

جام ملت‌های آسیا، روز شنبه با بازی تیم‌های ملی امارات و بحرین در ورزشگاه زاید اسپورت Zayed Sport آغاز به کار خواهد کرد. این ورزشگاه به نام موسس دولت امارات عربی متحده یعنی شیخ زاید بن سلطان آل نهیان نامگذاری شده است. او از سال 1974 تا 2004 به مدت 30 سال شخص اول دولت امارات عربی متحده بود و فرزند ولی خلیفه بن زاید نیز هم اکنون جانشین او و رئیس کشور امارات است.

در چارچوب مسابقات جام ملت‌های آسیا، 20 بازی در طول 4 هفته در این ورزشگاه انجام خواهد شد، علاوه بر این و دیدار افتتاحیه و فینال آن در همین ورزشگاه زاید اسپورت برگزار خواهد شد. در ادامه نگاهی دقیق به ورزشگاه‌های محل برگزاری جام ملت‌های آسیا خواهیم داشت.

بازی‌های تیم ملی ایران در برابر عراق، یمن و ویتنام به ترتیب در ورزشگاه‌های آل مکتوم، محمد بن زاید و آل نهیان برگزار خواهد شد.

1- ورزشگاه زاید اسپورت

ورزشگاه زاید اسپورت

این ورزشگاه در حقیقت استادیوم اصلی مسابقات جام ملت‌ها محسوب می‌شود. ظرفیت این ورزشگاه 43 هزار نفر بوده و در میان بقیه ورزشگاه‌ها بیشترین گنجایش را برای حضور تماشاچیان دارد. محل قرار گیری این ورزشگاه در فاصله 20 کیلومتری فرودگاه شهر ابوظبی بوده و بنابراین، طرفداران فوتبال مسیر سختی برای رسیدن به این ورزشگاه نخواهند داشت.

2- ورزشگاه محمد بن زاید

ورزشگاه محمد بن زاید

این ورزشگاه به نام یکی از فرزندان شیخ زاید، یعنی محمد نامگذاری شده و یکی از ورزشگاه‌های بزرگ این کشور است. علاوه بر این تغییرات مهمی در چندسال اخیر در این ورزشگاه ایجاد شده و هم اکنون ظرفیت حضور بیش از 40 هزار تماشاگر پرشور را دارد. هرچند این حجم از تماشاگران برای فوتبال دوستان ایران که با ورزشگاه صد هزار نفری آزادی عادت کرده‌اند، چندان زیاد نیز جلوه نمی‌کند. با توجه به جمعیت قابل توجه هندی‌ها و پاکستانی‌های ساکن امارات و علاقه مردم این دو کشور به ورزش کریکت، تغییراتی در ورزشگاه محمد بن زاید ایجاد شده است که هم اکنون امکان برگزاری مسابقات کریکت نیز در آن به وجود آمده است.

3- ورزشگاه آل نهیان

ورزشگاه آل نهیان

در کشور امارات عربی متحده، معمولا همه نامگذاری‌ها به نوعی به چند خانواده حاکم بر هفت امارت این کشور برمی‌گردد. ورزشگاه آل نهیان نیز در حقیت از روی نام قبیله حاکم بر ابوظبی انتخاب شده است. این ورزشگاه استثنایی برای برگزاری جام ملت‌های آسیا به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و در حال حاضر کاملاً آماده استقبال از دوستداران فوتبال است. در این مسابقات، 5 بازی در ورزشگاه آل نهیان برگزار خواهد شد.

4- ورزشگاه آل مکتوم

ورزشگاه آل مکتوم

قبیله حاکم بر امارت و شهر دبی، قبیله آل مکتوم است و نام ورزشگاه آل مکتوم نیز از همین قبیله اقتباس شده است. ورزشگاه آل مکتوم در نزدیکی فرودگاه و متروی پیشرفته دبی قرار داشته و برای هر بازی 15 هزار تماشاگر می‌توانند از ظرفیت این ورزشگاه استفاده کنند. با توجه به بازسازی‌های فوق‌العاده صورت گرفته در این ورزشگاه، تماشاگران 5 بازی مختلف که در این استادیوم برگزار می‌شود، می‌توانند تجربه خوبی از تماشای فوتبال داشته باشند.

5- ورزشگاه شارجه

یکی دیگر از شهرهای میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، شهر شارجه است. شارجه در فاصله کمی نسبت به دبی قرار گرفته و ورزشگاه 11 هزار نفری این شهر نیز محل برگزاری تعدادی از مسابقات جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

6- ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین

ورزشگاه هزاع بن زاید العین

شهر العین برای طرفداران فوتبال دوست ایرانی به واسطه تیم فوتبال قدرتمند این کشور که سابقه حضور در فینال مسابقات جام قهرمانان اسیا و حتی قهرمانی آسیا را دارد آشناست. العین در فاصله 1 ساعتی از دبی و ابوظبی قرار داشته و ورزشگاه این شهر میزبان 5 مسابقه گروهی، سه دیدار حذفی و یک دیدار نیمه نهایی خواهد بود. ورزشگاه هزاع بن زاید، ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال العین بوده، 25 هزار نفر ظرفیت دارد. طراحی این ورزشگاه بسیار هنرمندانه و با الهام از درخت نخل بوده و معمار این ورزشگاه، جوایز متعددی برای طراحی این باشگاه ورزشی کسب کرده است.

7- ورزشگاه خلیفه بن زاید

ورزشگاه خلیفه بن زاید

هفتمین ورزشگاهی که محل برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا خواهد بود، ورزشگاه خلیفه بن زاید است. این ورزشگاه نیز به منظور آماده سازی جهت برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا دستخوش تغییرات زیادی شده است و هم‌اکنون با ظرفیت نزدیک به 16 هزار تماشاگر، آماده میزبانی از این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

 

در مورد تاریخچه عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا

یک دیدگاه در “ورزشگاه‌های محل برگزاری جام ملت‌های آسیا 209”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *