قرص بیوتین و درمان ریزش مو

مکمل بیوتین به دلیل برخورداری از ویتامین B7 و برخی از مواد ضروری دیگر نسبت به سایر مکمل های تقویتی، خواص بیشتری برای سلامت پوست، مو و ناخن ها دارد. بدون شک مهمترین ترکیب موجود در این محصول بیوتین است که آن را با نام H مخفف Hair می شناسند. این مکمل در اشکال متفاوت قرص، کپسول و آمپول تولید می‌ شود و برندهای خارجی و ایرانی معتبری از آن در بازار دارویی موجود است.

از آنجایی که بیوتین موجود در این مکمل ها به صورت محلول در آب است و در بدن ذخیره نمی شود، بنا به تشخیص پزشک و بر اساس کمبود این ماده در بدن باید به صورت روزانه از مکمل های خوراکی حاوی آن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد مشخصات این مکمل و انواع برندهای پرفروش آن اطلاعات مفید و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی مکمل بیوتین

خانم ها و آقایان ممکن است در هر دوره ای از زندگی خود با مشکل ریزش مو، خشکی پوست، آکنه، نازک شدن تارهای مو و شکستگی ناخن ها مواجه شوند. این مشکلات به دلایل متفاوتی ایجاد می شوند و درمان های متنوعی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. در صورتی که سلامت پوست، مو و ناخن ها به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در معرض خطر قرار گیرد، بدون شک مصرف مکمل های مولتی ویتامین بهترین و کم هزینه ترین گزینه برای درمان این مشکلات خواهد بود.

حال چرا باید از مکمل ها استفاده کرد؟ زیرا این محصولات حاوی ریز مغذی های مورد نیاز بدن هستند و با جبران کمبود آنها سهم بسزایی در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها بر عهده دارند. مکمل بیوتین یکی از بهترین محصولات تقویتی است که با برندها، دوزها و اشکال متفاوتی به تولید می رسد.

دوز مناسب این محصول باید بر اساس میزان کمبود بدن به بیوتین و سایر ریزمغذی ها انتخاب شود. در این صورت نیاز بدن به این ماده تامین می‌ شود و سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز افزایش پیدا می کند. بیوتین در رشد مو نیز بسیار موثر است. زیرا این ماده یکی از مواد اصلی در تشکیل کراتین مو و ناخن ها است که به استحکام آنها کمک می کند. از این رو در زمان خرید این مکمل باید به کیفیت، ترکیبات، دوز، فرم و برند آن توجه بسیاری داشت.

انواع برندهای پرفروش قرص و کپسول بیوتین

قرص بیوتین جز محصولات بسیار پرفروش است که با نام های مکمل B7 و H نیز شناخته می شود. در واقع بیوتین یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز پوست و مو است که به عنوان یک کوآنزیم به عملکردهای مهم بدن کمک می کند و علاوه بر حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز تاثیرگذار است.

استفاده مداوم و روزانه از مکمل بیوتین به مدت 90 روز بدون شک اثرات شگفت انگیز آن را روی پوست، مو و ناخن ها نشان می دهد. از آنجایی که کمبود این ماده در بدن موجب ریزش موها و کاهش ضخامت تارهای مو می شود، در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین برندهای ایرانی و خارجی قرص و کپسول بیوتین بپردازیم.

قرص بیوتین 800 هلث اید

این قرص بسیار مفید با تامین بیوتین یا ویتامین B7 بدن در تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست، مو و ناخن نقش مهمی را ایفا می کند. از طریق مصرف این مکمل ریزش موها از بین می رود و تارهای نازک مو نیز ضخیم تر می شوند.

در هر بسته از این محصول 30 عدد قرص وجود دارد که با دوز بیوتین 800 فرموله شده اند. مکمل مورد نظر تحت لیسانس انگلستان است و در ایران بسته بندی و تولید می شود. از این رو دسترسی به آن از طریق تمامی داروخانه ها امکان پذیر است.

کپسول بیوتین پلاس دوبیس

این برند از مکمل بیوتین محصولی بسیار پرفروش برای تقویت پوست، مو و ناخن ها است. در هر عدد از این قرص 4500 میکروگرم بیوتین وجود دارد که به طور کلی تمام نیاز بدن به این ماده را تامین می کند.

این محصول بسیار پرفروش در تولید کراتین یا پروتئین مورد نیاز مو و ناخن ها نیز بسیار موثر است و با تقویت فولیکول های مو موجب رشد آنها می شود.

بیوتین یوروویتال

یوروویتال یکی دیگر از برندهای بسیار معروف دارویی است که در تولید انواع مکمل های تقویتی، سابقه ای درخشان دارد. این شرکت با تولید انواع مکمل های بیوتین در ارتقای سلامت پوست، مو و ناخن ها بسیار توانا عمل کرده است. خواص این مکمل شامل موارد زیر می شوند:

  • جلوگیری از نازکی موها
  • تقویت‌ مو
  • افزایش رشد مو
  • موثر در استحکام ناخن‌ ها
  • افزایش طراوات و شادابی پوست
  • بهبود سریع مشکلات پوستی
  • افزایش انرژی بدن
  • تقویت سیستم ایمنی و عصبی
  • جلوگیری از ریزش مو

مکمل بیوتین 5000 اس تی پی فارما

این مکمل صورت کپسول تولید می شود و مصرف روزانه یک عدد از آن برای سلامت و شادابی پوست و مو مفید است. در هر عدد از کپسول بیوتین اس تی پی فارما،  5000 میکروگرم بیوتین به کار می رود‌ که کمبود این ماده را در بدن جبران می کند.

کیفیت این محصول ایرانی با برندهای خارجی آن مشابه است و تنها تفاوت آن دوز و قیمت دارو عنوان می شود. البته این مکمل به دلیل برخورداری از دوز بالای بیوتین برای کسانی که دارای مشکلات شدید مو و پوست هستند، گزینه مناسبی است.

قرص مکس بیوتین پلاس بایوکلینیک

اگر به دنبال یک مکمل بسیار حرفه ای و باکیفیت حاوی بیوتین هستید، قرص مکس بیوتین واتس بایوکلینیک را انتخاب کنید. این قرص روی عملکرد پوست، مو و ناخن ها تاثیر فوق العاده ای می گذارد و با تقویت این اعضای مهم بدن موجب حفظ زیبایی و سلامت آنها می‌ شود.

قرص بیوتین آپوویتال 2500 میکروگرم 30 عددی

این قرص در ایران و تحت لیسانس آلمان تولید می شود و یکی مکمل های بسیار مفید بیوتین است. از این محصول نیز مانند سایر مکمل های حاوی بیوتین برای محافظت از سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می‌ شود. در هر قرص بیوتین آپوویتال نیز 2500 میکروگرم بیوتین به کار رفته است که باید به صورت روزانه مصرف شود.

خرید قرص بیوتین از داروهوم

در زمان خرید مکمل بیوتین باید به نکات بسیاری توجه کرد. در این صورت یک محصول باکیفیت و بسیار مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می گیرد. قیمت بیوتین بر اساس فاکتورهای زیر مشخص می شود.

  • برند تولید کننده مکمل های بیوتین
  • دوز تولید شده
  • نحوه تولید در آزمایشگاه
  • مجاز یا غیر مجاز بودن آن
  • استانداردها و مجوزهای بهداشتی
  • ایرانی و خارجی بودن مکمل
  • نوع ترکیبات به کار رفته در محتویات آن

خرید این محصول از داروخانه ها و فروشگاه های مجاز به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است(خرید قرص بیوتین).

در نتیجه…

انتخاب بهترین برند از مکمل بیوتین به شما کمک می کند که از پوست سالم، موهای پرپشت و ناخن های محکم برخوردار شوید. زیرا در ترکیبات این مکمل از دوز بالای ویتامین B7 یا بیوتین استفاده می شود. این ویتامین یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز پوست، مو و ناخن ها است که سلامت آنها را افزایش می‌ دهد و در صورت بروز هر گونه مشکل روی این اعضای مهم بدن آنها را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *