حمله وحشیانه سگ‌ها به دختربچه

بلایی که سگ ها در پارک لواسان بر سر دختر تهرانی آوردند!

متاسفانه چند روز قبل خبری در رسانه‌ها انتشار پیدا کرد که دو سگ!! به دختربچه‌ای در تهران حمله کردند. ماجرا از این قرار بوده که خانواده‌ای برای تعطیلات آخر هفته، به پارک دریاچه لواسان می‌روند و متاسفانه دو سگ شکاری به دختر کوچکشان حمله کرده و او را دچار جراحات جدی کردند.

 این دختربچه از ناحیه دست و برخی دیگر از اعضای بدن آسیب جدی دیده است و صورتش هم چهار بخیه خورده است. این دختربچه بیچاره که مشغول بازی بوده و سگ‌های شکاری که گویا آن‌ها هم برای تفریح به آن‌جا رفته بودند، به او حمله کرده و او را مصدوم کردند.

این اتفاق دردناک با وجود اهمیت گویی بازتاب چندانی در رسانه‌ها پیدا نکرده است و صاحب سگ‌ها بدون رعایت حق واضح شهروندی مبنی بر عدم حضور سگ در محیط‌های مشاع، آن‌ها را به پارک آورده و این بلا را به سر دختربچه بی‌گناه آوردند.

این روزها گویی حقوق سگ‌ها مهمتر و محترم‌تر از حقوق شهروندی قلمداد می‌شود. مخصوصا این حق در پارک‌های بالاشهر تهران بیشتر از هر جای دیگر حائز اهمیت است.

حمله سگ‌ها به دختربچه‌ای در پارک لواسان

حضور حیوانات در پارک‌ها و محیط‌های مشاع شهری

ادعای روشنفکری برخی‌ها در جامعه گوش فلک را پر کرده ولی ادب احترام به قانونشان متاسفانه در چاه سفلی افتاده است. سوال این‌جاست که تا کی باید با ادا و ادعای روشنفکری از حضور این گونه حیوانات در محیط‌های مشاع جلوگیری به عمل نیاید.

بیشتر بخوانید:

طبق قانون هر کس بخواهد حیوانش را به محیط‌های مشاع شهری بیاورد، باید حتما او را در سبد نگه‌داری کند و حداقل قلاده داشته باشد. ولی این سگ‌ها شکاری همانطور که دیدید، بدون قلاده در محیط پارک رها بودند و این بلا را به سر این دخترک بی‌پناه آوردند.

حمله سگ ها به دختربچه در پارک لواسان؛ پسر یکی از کله گنده ها بوده است!

جرئت دارید بپرسید حق این کودک است که از محیط پارک با امنیت خاطر لذت ببرد یا یک سگ! بپرسید تا از همه نوع برچسبی به شما بزنند.

حرمت حکم نجس بودن سگ

جالبتر اینجاست که این عزیزان روشنفکر اصلا به حرمت حکم نجس بودن این حیوانات اعتقادی ندارند. حالا خودتان فکر کنید که یک حیوان از روی غریزه ممکن است در محیط‎هایی از پارک که نیاز به بهداشت دارد، حضور پیدا کند یا نه؟ مثلا ممکن است سمت آبخوری برود یا نه؟ بماند که از نظر بهداشتی هم اصلا حضور این حیوانات قابل توجیه نیست.

پارک لواسان جزء پارک‌هایی در سطح شهر تهران است که ورود حیوانات به آن ممنوع است ولی صاحب این سگ‎ها احتمالا این تابلو را ندیده یا حق ورود حیوانش را خودش صادر کرده است.

متاسفانه صاحب این سگ‌ها نه تنها آن‌ها را به پارکی آورده بود که تابلو « ورود حیوانات ممنوع» داشت، بلکه آنها را بدون قلاده رها کرده بود.

قانونی برای مجازات این افراد تعبیه نشده است

متاسفانه در قانون بندی برای مجازات این افراد تعیین نشده و همین باعث می‌شود هر روزه این افراد بیش از پیش حق را به خود بدهند و حیواناتشان را هر جا که دلشان می‎خواهد در مملکت اسلامی ببرند.

این دختربچه که بعد از این اتفاق به کابوس‎های شبانه و شب ادراری مبتلا شده است، نتیجه روشنفکری افرادی است که حق ورود حیوانات را به همه محیط‌های شهری می‌‌دهند و برای خودشان از هر کس دیگری بیشتر اهمیت قائلند. امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر پاسخ درخوری به این نوع اتفاقات بدهند.

یک دیدگاه در “بلایی که سگ ها در پارک لواسان بر سر دختر تهرانی آوردند!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *