۷ تاثیری که بولت ژورنال نویسی در زندگی شما ایجاد می کند.

در این مقاله قصد داریم راجع به تاثیراتی وتغییراتی که برنامه ریزی به روش بولت ژورنال در زندگی افراد ایجاد می کند صحبت کنیم. بولت ژورنال دفتری است که شما در آن با توجه به سبک زندگی و سلیقه خود برنامه ریزی دقیق و جزئی برای زندگیتان انجام می دهید. در واقع بولت ژورنال یک سبک برنامه ریزی است که اولین بار توسط رایدر کارول پیشنهاد و استفاده شد.

نمایی کلی از بولت ژورنال

برای برنامه ریزی با بولت ژورنال شما فقط به یک دفتر و خودکار احتیاج دارید. اما دفتر نقطه ای و یا شطرنجی برای این کار مناسب تر هستند چرا که کار جدول کشیدن و رسم خط رو بسیار ساده می کنند. برای خرید دفتر بولت ژورنال فقط کافیست داخل فروشگاه های آنلاین جست و جو کنید.

 صفحات اول بولت ژورنال شما چشم اندازی از کل سال خواهید داشت. یعنی تمام ماه های سال و روزهایش را جداگانه می نویسید و کنار هر ماه اصلی ترین کار ها و اهداف آن ماه را یادداشت می کنید. پس از چشم انداز سالانه، برای ماه فعلی برنامه ریزی کنید. به این صورت که در صفحه اول ماه و تمامی روزهای آن را مینویسید. تمامی اهدافی که قرار است در این ماه به آن ها برسید را بنویسید.

در صفحات بعد هر هفته را جداگانه مورد بررسی قرار دهید. به این صورت که روزهای هفته را بنویسید و تمامی کارهای روزمره برای هر روز را روی کاغذ بیاورید.

بهتر است برای یادداشت کار ها از نماد های خاصی استفاده کنید تا سریعتر و گویاتر باشد.

همانطور که می بینید تمام کار ها مورد بررسی قرار میگیرند. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که زندگیتان منظم شده و تمامی کار ها مورد بررسی قرار میگیرند.

از طرفی  میتوانید صفحات خاصی را به عادت ها یا کارهای خاص اختصصا دهید. اگر تمایل راجع به بولت ژورنال بیشتر بدانید این مقاله با عنوان بولت ژورنال چیست؟ می تواند به شما کمک فراوانی بکند.

بولت ژورنال چطور زندگی‌تان را تغییر می دهد؟

  • باعث منظم شدن زندگی روزانه می شود!

برنامه ریزی با بولت ژورنال از آنجایی که به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و حتی کارهای بسیر جزئی مانند تایم خواب، میزان آب خوردن در روز و… می پردازد، باعث نظم فکری و  همچنین نظم در زندگیتان می شود.

  • باعث خلاق شدن شما می شود!

بولت ژورنال یک پلنر آماده نیست و این شما هستید که تک به تک صفحه ها را طراحی می کنید. از آنجایی که هر فرد با توجه به سلیقه اش این کار را انجام می  دهد، باعث خلاق شدن فرد می شود. گر شما به هنر یا طراحی علاقه دارید، بولت ژورنالتان می تواند به آلبومی از آثار شما تبدیل شود. این ویژگی ممنحصر بفرد بولت ژورنال باعث پرطرفدار بودن و کارآمد بودن آن شده است. زیرا به دفتر موردعلاقه شما تبدیل می شود و از آنجایی که دفتری برای برنامه ریزی است، تمامی کار های روز را با علاقه و اشتیاق انجام می دهید.

  • شما به تمامی کارهایتان می رسید!

چون شما هرطور که دوست دارید برنامه ریزی می کنید و از آنجایی که این برنامه ریزی منحصر به شماست، بسیار کارآمد است. از طرفی چون طراحی این ژورنال به عهده خودتان بوده، با اشتیاق به سراغ این دفتر می روید و کارهایتان را یکی پس از دیگری انجام می دهید.

  • باعث انگیزه دادن برای تلاش بیشتر می شود.

 دقیقا مثل هر دفتر برنامه ریزی یا پلنر دیگری بولت ژورنال هم باعث انگیزه دادن به شما برای ادامه تلاش‌هایتان می شود. وقتی هر کاری که انجام می دهید را علامت می زنید، در پایان روز یا پایان هفته به دفتر بر می‌گردید و تمامی کار های انجام شده را می‌بینید. این طوری انگیزه‌تان برای ادامه دادن چندین برابر می شود.

  • با بولت ژورنال تنبلی را کنار میگذارید!

برخلاف تصور اکثر مردم چیزی به اسم آدم تنبل یا آدم پرتلاش وجود ندارد. تلاش کردن چیزی مانند رنگ پوست نیست که از بدو تولد با شما باشد. شما باید برای هروز خود تلاش کنید و بولت ژورنال این تلاش کردن را راحت تر میکند. زیرا شما چشم اندازی از تمامی روزها، هفته ها و حتی سال ها دارید و به همین ترتیب در زمان و هزینه تان درست استفاده می کنید و در هر دو صرفه جویی می کنید.

  • لیست ها را نگه داری میکنید.

در بولت ژورنال می توانید لیست های مختلف مثل لیست خرید ماهانه، لیست فیلم و سریال، لیست ماسک های مراقبت پوستی، لیست تولد افراد مهم زندگی تان و … را نگه دارید و بعدا به آنها مراجعه کنید.

  • با بولت ژورنال همه چیز را جلوی چشمتان دارید.

اول هر سال، ماه و هفته چشم اندازی برای اینکه در هرکدام چه کارهایی قرار است انجام دهید بدست می آورید. این کار باعث می شود که شما علاوه بر اینکه نظم فکری داشته باشید و بدانید که هرکار کی و کجا باید انجام شود و همه چیز را به خاطر داشته باشید. پس اگر فرد فراموش کاری هستید، بولت ژورنال بهترین گزینه برای شماست.

امیدوارم با خواندن این مقاله انگیزه شما برای برنامه ریزی به روش بولت ژورنال بیشتر شده و این کار را به تعویق نیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *