تم جشن تولد دخترانه

ایده‌هایی برای برگزاری جشن تولد دخترانه

اگر به دنبال بهانه‌ای برای خوشحال کردن دختر کوچولوی خود هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم یک جشن تولد به یادماندنی برای او برگزار نمایید. جشن تولدی که خاطره زیبای آن برای همیشه در ذهن کودکتان باقی بماند. اگر اکنون به دنبال برگزاری یک جشن تولد خاطره انگیز برای دختر خود هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم این متن را از دست ندهید!

حتما بخوانید:

1. انتخاب تم جشن تولد دخترانه

یکی از اولین مراحل برنامه ریزی برای برگزاری جشن تولد برای بچه‌ها، انتخاب تم جشن تولد است. متناسب با علاقه دختر خود می‌توانید یک تم مناسب برای جشن تولد او انتخاب نمایید. در انتخاب تم تولد، به مناسبت‌های روز و یا این که جشن تولد در چه فصلی برگزار می‌شود نیز می‌توانید؛ توجه نمایید. به عنوان مثال اگر جشن تولد کودکتان حوالی عید نوروز قرار دارد، می‌توانید از عروسک حاجی فیروز و یا عروسک عمو نوروز نیز استفاده کنید. تم تولد را علاوه بر چیدمان جشن تولد، در طراحی کارت تولد دحترتان نیز می‌توانید استفاده نمایید.

حتما بخوانید:

2. انتخاب کادو جشن تولد دخترانه

گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب کادوی تولد برای کودک شما وجود دارد. شما می‌توانید بر اساس معیارهای متعددی هدیه تولد مناسب برای دختر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است ترجیح دهید با توجه به نیاز کودکتان هدیه او را انتخاب کنید. با این حال کودکتان اگر کادو تولد دخترتان را بر اساس علایق او انتخاب کنید؛ او ذوق‌زده‌تر خواهدشد. در نهایت انتخاب کادو به ترجیح و بودجه شما بستگی دارد.

حتما بخوانید:

3. انتخاب سرگرمی برای جشن تولد دخترانه

نمی‌توان از بچه‌ها انتظار داشت تمام مدت جشن تولد یک جا بنشینند و برای سرگرم کردن آن‌ها نیز بهتر است برنامه مناسبی تدارک ببینید. به عنوان مثال می‌توانید زمینه انجام بازی‌های گروهی رو برای آن‌ها مهیا کنید. بهتر است این بازی‌ها پرهیجان باشد تا کودکتان در روز تولدش بیش از پیش ذوق‌زده شود.

4. آماده کردن غذا برای جشن تولد دخترانه

برای پذیرایی در جشن تولد کودک خود، بهتر است سراغ خوراکی‌هایی بروید که علاوه بر خوشمزه بودن، سالم نیز باشند. از تدارک دیدن غذاهایی که ممکن است مهمان‌های کوچکتان نسبت به آن حساسیت داشته‌باشند، بپرهیزید. شما می‌توانید هنگام دعوت کردن مهمان‌ها برای جشن تولد، بهتر است از مادر و پدر کودکان بپرسید که فرزندشان نسبت به چه ماده‌ی خوراکی حساس است. از تپخ غذاهایی که خوردن آن دشوار است، دوری کنید. به عنوان مثال بهتر است غذایتان استخوان نداشته‌باشد. معده بچه‌ها کوچکتر از معده‌ی بزرگسالان است و به همین دلیل شما می‌توانید غذای کمتر به عنوان وعده اصلی تبخ کنید و در عوض میان وعده‌های متنوعی را برای آنان در نظر بگیرید.

حتما بخوانید:

5. انتخاب لباس مناسب برای جشن تولد دخترانه

علاوه بر چیدمان جشن تولد، کادو و غذاهای مناسب برای جشن تولد، به ظاهر خود و فرزندتان نیز توجه کنید. این جشن تولد قرار است خاطره‌ساز باشد؛ بنابراین با ظاهری آراسته در آن حاضر شوید تا بعدها با دیدن عکس‌های جشن تولد، دلتان نخواهد ای کاش لباس بهتری به تن داشتید و یا به شکل دیگری در آن حاضر می‌شدید.

چند روز قبل درباره لباس خود در جشن تولد تصمیم بگیرید. بسته به فصل و سلیقه‌تان می‌توانیداز بلوز و دامن های کلوش، پلیسه و فون شیک و زیبا و یا شومیز و شلوار استفاده کنید. بهتر است از پیراهن تنها در شرایطی استفاده کنید که تم تولد کودک نیمه‌رسمی است. در غیر این صورت بهتر است خیلی لباستان خودمانی نباشد. رنگ لباس و آرایشتان را نیز با توجه به تم تولد دخترانه خود انتخاب کنید. برای اینکه ظاهر باطراوت‌تری در جشن تولد دخترتان داشته‌باشید، می‌توانید از چند روز قبل، از ماسک‌های زیبایی استفاده کنید.

6. انتخاب کمکیار برای برگذاری جشن تولد دخترانه

بهتر است همه کارهای جشن تولد را خود بر عهد نگیرید؛ زیرا این کار باعث می‌شود در حین جشن تولد مدام مشغول پذیرایی و آماده‌سازی باشید و از حضور در کنار مهمانان لذت نبرید. بنابراین بهتر است از دوستان و یا اقوام خود بخواهید تا در انجام کارهای جشن تولد به شما کمک کنند.

7. انتخاب هدیه برای مهمانان جشن تولد دخترانه

به عنوان آخرین قدم، شما می‌توانید کادوی کوچکی را در پایان جشن تولد به مهمانانتان هدیه بدهید. این هدیه می‌تواند مرتبط با تم تولد کودکتان باشد و یا این که به آن ارتباطی نداشته‌باشد. شما می‌توانید در حین جشن تولد تعدادی کاردستی درست کنید و آن‌ها را به مهمانانتان هدیه بدهید. با این حال اگر فکر می‌کنید وقت و فضای کافی برای انجام این کار را در اختیار ندارید، می‌توانید کادوهای کوچکی را خریده و به مهمانانتان به عنوان یادبود هدیه بدهید.

8. آمادگی برای وقایع غیر منتطره جشن تولد دخترانه

شما باید در انتظار وقایع غیر منتظره نیز باشید! زیرا جشن تولد، خصوصا اگر جشن تولد دختر بچه باشد، همیشه مطابق برنامه پیش نمی‌رود. بنابراین ذهن خود را برای این که ممکن است همه چیز طبق روال پیش نرود؛ آماده کنید. توصیه می‌کنیم موارد زیر را در نظ داشته‌باشید:

  1. جعبه کمک‌های اولیه را در دسترس قرار دهید. ممکن است در حین بازی‌ها برای یکی از مهمان‌های کوچک شما اتفاقی بیافتد. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم، یخ، باند، چسب، پماد و داروهای ضد حساسیت را در جعبه کمک‌های اولیه خود قرار دهید تا در صورت بروز مشکل، به بهترین شکل بتوانید آن را مدیریت نمایید.
  2. بهتر است والدین کودکان مهمان شما نیز در جشن حضور داشته‌باشند؛ زیرا، بعضی از بچه‌ها ممکن است غریبگی کنند. در این صورت مادر هر کودک می‌تواند به بهترین شکل او را آرام کند.
  3. حیوانات خانگی نباید جایی در جشن تولد کودک شما داشته‌باشند؛ زیرا، این حیوانات ممکن است مهمانان شما را بترساند و یا این که مهمانان شما نسبت به آن‌ها حساسیت داشته‌باشند. بنابراین برای احترام به مهمانانتان توصیه می‌کنیم از حضور این حیوانات در مهمانی خودداری نمایید. علاوه برای این ممکن است کودکان نیز به حیوان خانگی شما آسیب برسانند.

برگرفته ازاینجا

یک دیدگاه در “ایده‌هایی برای برگزاری جشن تولد دخترانه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *