ساخت کاردستی زیبا برای مدرسه

کاردستی‌های ساده برای مدرسه

یکی از کار‌های جذابی که در مهد‌های کودک و مدارس به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود شامل کاردستی، ساخت روزنامه دیواری و آزمایش‌های کاربردی است. این حرکت باعث شکوفایی استعداد و بهره‌برداری از خلاقیت آن‌ها می‌شود. دانش‌آموزان از این کار‌های گروهی و جمعی استقبال می‌کنند. برای درست کردن کاردستی یا روزنامه دیواری، معلم ابتدا بچه‌ها را به تعدادی گروه مساوی تقسیم می‌کند. بعد در مورد فعالیت‌ها تقسیم وظایف می‌شود. هرکدام از دانش‌آموزان عهده دار مسئولیتی می‌شود. وسایل مورد نیاز کار نیز بین اعضا تقسیم‌بندی می‌‌شود و طبق روز معینی به مدیر گروه تحویل داده می‌شود.

همکاری و مشارکت در انجام یک کار باعث ارائه با کیفیتی از آن کار می‌شود. به شرطی که همه اعضا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

معمولا کاردستی‌های ساده با وسایل دور ریختنی و اضافی در منزل و مدرسه، با کمترین هزینه درست می‌شوند و معمولا کاربردی و قابل استفاده هستند.

تعدادی کاردستی‌ جالب و کاربردی برای علاقه‌مندان به این کار در زیر آمده است. در ادامه تعدادی کاردستی زیبا که به عنوان جا قلمی یا جامدادی برای مدرسه درست شده اند را میبینید.

کاردستی جامدادی
کاردستی جامدادی
کاردستی جامدادی
کاردستی جامدادی رومیزی با چوب بستنی
کاردستی جامدادی رومیزی طرح حلزون
کاردستی جامدادی رومیزی طرح حلزون

کاردستی‌های مدرسه برای تزئین کلاس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. معلم برای ساخت کاردستی‌های دیواری برای تزئین کلاس از کمک و ایده دانش‌آموزان، بهره می‌برد. در تصویر زیر نمونه کار‌های تزئینی برای کلاس که به دیوار نصب می‌شود را مشاهده می‌کنیم.

کاردستی‌های نصبی روی دیوار
کاردستی‌های نصبی روی دیوار

رازینه برای دانش‌آموزانی که در پایه‌های بالاتر تحصیل می‌کنند، کاردستی‌های زیر را که با وسایل ساده ساخته شده‌اند ارائه کرده است.

کاردستی‌های نصبی روی دیوار
کاردستی‌های نصبی روی دیوار طرح درخت فانتزی
کاردستی نصبی روی دیوار مدرسه
کاردستی نصبی روی دیوار مدرسه

ساخت آینه کنفی

شما با یک نخ کتان یا کنف به همراه یک آینه و چسب مایع می‌توانید یک قاب بسیار زیبا بسازید و هر جای منزل که دوست دارید نصب کنید. به شکل زیر نگاه کنید. مقداری کنف را به صورت منظم دور قاب آینه بکشید و با چسب آن را فیکس کنید.

گلدان رنگی

اگر گلدان‌های کهنه و قدیمی در منزل دارید، خیلی راحت با استفاده از پارچه‌، تصاویر و کاغذ‌های رنگی به همراه چسب مایع، می‌توانید آن را به یک گلدان زیبا تبدیل کنید.

ساخت گلدان رنگی
ساخت گلدان رنگی

تزئین سنگ یا چوب

با استفاده از تعدادی گواش یا رنگ اکرولیک، قلم‌مو ظریف و شابلون می‌توانید روی سنگ یا چوب را طراحی کنید.

تزئین سنگ برای کاردستی
تزئین سنگ برای کاردستی

حلقه گل روزنامه‌ای

اگر روزنامه باطله در منزل دارید، همین الان دست به کار شوید. کاغذ‌ها را در اندازه‌های یکسان ببرید و به صورت قیف در کنار یکدیگر بچسبانید. برای تزئین وسایل دیگر نیز می‌شود از روزنامه استفاده کرد.

ساخت گل روزنامه‌ای زیبا برای کاردستی
ساخت گل روزنامه‌ای زیبا برای کاردستی

زیربشقابی سنگی

سنگ‌های زیبایی در کنار رودخانه و دریا و یا حتی در باغچه منزلتان وجود دارد. با قرار دادن سنگ‌ها در کنار یکدیگر و چسباندن روی یک پد نسوز، خیلب راحت می‌توانید برای زیر قابلمه، قوری و کتری استفاده کنید.

ساخت زیر بشقابی سنگی
ساخت زیر بشقابی سنگی

جا شمعی رنگی

یک لیوان شیشه‌ای یا گلدان کوچک، به همراه چسب چوب، سیلر، براق کننده و قلم مو  برای درست کردن یک جاشمعی شاد و رنگی نیاز دارید. به ترتیب عکس کار‌ها را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه برای کسانی که تولد در پیش دارند:

انواع کیک تولد همسر

چند ایده خلاقانه برای هدیه تولد

ایده برای برگزاری یک جشن تولد شگفت‎‎انگیز

جاشمعی زیبا برای کاردستی
ساخت جاشمعی زیبا برای کاردستی

ساخت تخته کاربردی

قاب عکس‌هایی که در سایز‌های مختلف دارید و بدون استفاده هستند را آماده کنید. پشت شیشه یک کاغذ رنگی روشن بگذارید. حالا با استفاده از یک ماژیک، می‌توانید جملات زیبایی را روی آن بنویسید.

ساخت تخته کاربردی برای کاردستی
ساخت تخته کاربردی برای کاردستی

لانه پرنده

با استفاده از رول مقوایی دستمال توالت خیلی راحت می‌توانید برای پرندگان لانه درست کنید. خلاقیت به خرج دهید و برایشان غذا بریزید. اما چطور می‌توانیم روی رول، غذا بگذاریم طوری که نریزد؟ رازینه یک راهکار جذاب به شما ارائه می‌دهد. مقداری کره بادام زمینی را دور تا دور رول بمالید. بعد مقداری غذای مخصوص پرنده روی آن بریزید. به این ترتیب دانه‌ها با یک چسب کاملا طبیعی به رول می‌چسبند.

ساخت لانه پرنده با وسایل دورریختنی
ساخت لانه پرنده با وسایل دورریختنی

لوستر نخی

برای درست کردن یک لوستر نخی زیبا که هزینه چندانی ندارد به راحتی می‌توانید با وسایلی که در منزل دارید یا حتی با صرف هزینه اندکی، آن را درست کنید. وسایلی که نیاز دارید شامل یک توپ پلاستیکی بزرگ که راحت بتوانید آن را بترکانید، مقداری نخ، پریز برق و سیم برای اتصال است. مراحل کار به این صورت است که یک سلفون روی توپ بکشید، سپس نخ‌ها را شبیه کاموا، مانند شکل زیر بپیچید. توپ را بترکانید و سیم لامپ را وصل کنید. در انجام این کاردستی زیبا و کاملا کاربردی، دقت لازم به خرج دهید.

ساخت یک لوستر نخی زیبا برای خانه
ساخت یک لوستر نخی زیبا برای خانه

۷ دیدگاه در “کاردستی‌های ساده برای مدرسه”

  1. بازتاب: مجله رازینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *