محافطت از پوست در فصول سرد سال

چگونه از پوستمان در روزهای سرد و خشک مراقبت کنیم؟

با فرا رسیدن فصل پاییز ممکن است مکانیسم و نیازهای بدن ما هم تغییر ‌کند. یکی از مهم‌ترین تغییرات در بدن ما، تغییرات پوستی است که برای بسیاری از خانم‌ها خوشایند نیست.

همه‌ی متخصصان پوست و زیبایی و کارشناسان معتقدند برای حفاظت از پوست میبایست هر روز از پوستتان مراقبت کنید.

بسته به نوع پوست مراقبت‌های روزانه نیز باید تغییر کنند ولی مطمئنا هر پوستی برای یک آب و هوای سرد و خشک نیازمند مراقبت بیشتری است. پوست های خشک یا معمولی، بیشتر از پوست‌ های چرب به آبرسانی و رطوبت نیاز دارند و پوست‌های چرب به محصولاتی که چربی کمتری دارند، نیازمندند.

پس یادتان باشد تمام مواد آرایشی-بهداشتی پوست‌ در فصل پاییز و زمستان باید آبرسان باشند تا طراوت پوست حفظ شود.

پوست‌تان را از هر آلودگی پاک کنید

در شهرهایی که حجم آلودگی بیشتر است، قطعا پاکسازی پوست بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند که البته مخصوص همه فصول است. اما آلودگی هوا در فصول سرد ممکن است بیشتر از قبل روی پوستتان اثر بگذارد.

شوینده‌هایی که استفاده می‌کنید نباید حاوی صابون تا پوست‌تان را بیش‌ازحد خشک نکند. ما استفاده از یک ژل شست‌وشوی صورت را پیشنهاد می‌کنیم. محصولات ایرانی در این قسمت بهترین پیشنهاد خواهند بود چرا که با آب و هوای ایران سازگاری دارند و علاوه بر کیفیت بالا، با قیمت مناسبی هم ارائه می‌شوند.

پوست زیبا در زمستان

اگر در طول روز آرایش دارید، از پاک‌کننده‌های صورت استفاده کنید. پاک‌کننده‌های صورت، علاوه‌بر پاکسازی کامل پوست، باعث می‌شوند که منافذ پوست‌ کوچکتر شوند. پس اگر از کرم‌های پوشاننده‌ی سنگین در طول روز استفاده می‌کنید، حتما بعد از شست‌وشوی صورت، از یک پاک کننده‌ی مناسب نیز استفاده کنید.

پاکسازی عمیق پوست

پاکسازی عمیق با شستشوی ساده کمی فرق دارد. علاوه بر شستشوی روزانه باید حداقل هفته‌ای یک بار پوستتان را عمیقا پاکسازی کنید. برای این کار می‌توانید از لایه‌بردارهای ملایم حاوی «آلفاهیدروکسی اسید» (AHA) استفاده کنید یا از «اسکراب» برای پاکسازی استفاده کنید.

متخصصان معمولا در طول زمستان و پاییز، اسکراب‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که قدرت آبرسانی بیشتری داشته باشند. به‌طور معمول، اسکراب‌های حاوی روغن بادام، نارگیل، قهوه و یا کاکائو مناسب‌تر از انواع دیگرشان هستند که البته پوست را از سلول‌های مرده و آلودگی‌ها، پاک می‌کنند. همچنین علاوه‌بر آبرسانی، از ایجاد جوش‌ سرسیاه و جوش سرسفید جلوگیری کرده و به سفید شدن پوست صورت و شفافیت بیشتر پوست نیز کمک ویژه‌ای می‌کنند.

رطوبت را هرگز فراموش نکنید

اگر پوستتان را کامل از آلودگی‌ها پاک کردید ولی رطوبت آن را تامین نکردید، پوست خشک و کدری خواهید داشت و از چروک‌های زودرس آزرده خواهید شد. پس رساندن رطوبت به پوست به اندازه پاکسازی آن می‌تواند مهم باشد.

علاوه بر کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده باید رژیم غذایی مناسب، پر از فیبر و میوه و سبزیجات داشته باشید. نوشیدن آب کافی خصوصا برای کسانی که در طول روز ورزش می‌کنند و فعالیت زیادی دارند، اکیدا توصیه می‌شود. از مصرف ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان نیز غافل نشوید.

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، در فصل‌های خشک سال باید بیشتر به پوست و آسیب‌های آن توجه کنیم. استفاده از وسایل بخور نیز پیشنهاد خوبی است؛ هم از شیوع بیماری‌ها در خانه جوگیری می‌کند و هم باعث طراوت و شادابی پوستتان می‌شود.

مرطوب‌کننده‌ی کیووی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این مرطوب‌کننده، با تغذیه‌ی پوست و رطوبت رساندن به همه نواحی پوست، شادابی پوست شما را در طول روز حفظ خواهد کرد. نکته‌ی مهم اینکه مرطوب‌کننده‌ی کیووی، برای پوست‌های حساس هم تایید می‌شود و می‌تواند در رفع آثار ناشی از حساسیت‌ پوستی تاثیر داشته باشد.

محصوات نیوآ نیز بسیار پرطرفدار هستند. شما می‌توانید با خیال راحت، از مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های بدن «نیوآ» استفاده ‌کنید. در این برند محبوب، انواع محصولات را که متناسب با پوست شما باشد را به راحتی پیدا خواهید کرد.

از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید

یک نکته‌ی مهم دیگر که در رابطه با مراقبت از پوست باید به آن توجه کنید، استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب و باکیفیت است. شما میبایست با توجه به نوع پوست‌تان، یک ضدآفتاب مناسب انتخاب ‌کنید تا به پوستتان ناخواسته آسیب جدی نرسانید.

در انتخاب ضدآفتاب به این دو نکته‌ی مهم توجه کنید. نکته‌ی اول این است که استفاده از ضدآفتاب، فقط مختص روزهای گرم و طولانی تابستان نیست و برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش (‌ UV) از اشعه‌های مضر نورخورشید، در روزهای زمستان نیز لازم است استفاده شود. حضور این اشعه هیچ ربطی به دمای محیط و فصل خاصی ندارد.

نکته‌ی دوم این است که اگر از لایه‌بردارها یا اسکراب‌های قوی استفاده می‌کنید، حتما باید استفاده از ضدآفتاب مناسبی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خودتان داشته باشید؛ چون لایه‌بردارها معمولا یک لایه‌ی سطحی و نازک از پوست شما را پاک می‌کنند و در واقع پوست شما در برابر اشعه‌های آفتاب، بی‌دفاع می‌شود. اگر از ضدآفتاب‌ها استفاده نکنید، ممکن است پوست‌تان تیره و یا دچار لک‌ شود. ضدآفتاب باید هر یک تا دو ساعت تجدید شود.

حتما بخوانید:

خوابیدن با موی خیس، خوب یا بد؟

روش‌های سریع از بین بردن جوش‌ها

با محافظت از پوست‌تان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، پوست بانشاط‌تر و شفاف‌تری خواهید داشت. خوشبختانه امروزه ضدآفتاب‌های متنوع و خوبی از انواع ایرانی تا خارجی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به بودجه و انتظاراتتان، یک ضدآفتاب مناسب را انتخاب کنید.

تمام مراحلی که در بالا آمده است، پایه‌ای‌ترین و مهم‌ترین کارهای روزانه‌ ما در مقابل محافظت از پوستمان است. البته افراد دیگر ممکن است به این مراحل، کارهای دیگری هم اضافه کنند. استفاده از انواع تونرها، پاک‌کننده‌های آرایش چشم، کرم‌های دور چشم، استفاه از انواع ماسک‌ صورت ورقه‌ای و میوه‌ای و … از این دست است.

با وجو این که پیشنهادهای بالا، برای هر کسی در هر شرایطی می‌تواند مناسب باشد، اما در نظر داشته باشید که اگر مشکل خاصی دارید، حتما با پزشکتان قبل از انجام این کارها مشورت کنید. سعی کنید مراحل بالا را در برنامه روزمره‌تان یا قبل از خواب بگنجانید تا نتایج فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

با انجام این مراحل پوستتان آن‌قدر زیبا و لطیف می‌شود که دیگر نگران سرما و خشکی زمستان نخواهید بود. از پاییزتان لذت ببرید! ما را در رازینه دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *