روش های سریع از بین بردن جوش ها

به احتمال 90 درصد هنگامی جوش زده اید که به یک مهمانی مهم هم دعوت شده اید. دیگر نور علی نور است! حالا می خواهید چکار کنید؟ باید راهی پیدا کنید تا عجالتا از شر این جوش بدموقع خلاص شوید.

تا به حال فکر کردید مهمترین دلیل شایع چوش های صورتتان چییست؟ میدانید که به مکان ظاهر شدن آن بستگی دارد؟ خیلی هم طبیعی به نظر میاید. جوشی که در روی چانه ظاهر می شود باید پیام متفاوتی با جوشی که در پیشانی ظاهر شده، داشته باشد. پس برای حل ریشه ای مشکل جوش هایتان شاید بهتر باشد که پیغام بدنتان را دریافت کنید. اگر می خواهید بدانید هر جوش بسته به مکان ظاهر شدنش چه معنی دارد، اینجا را ببینید.

برای خلاص شدن از شر جوش های مزاحم روش هایی هستند که در کوتاه مدت اثر جوش را کمتر می کند و بعضی راه ها هم به صورت ریشه ای مشکل شما را حل می کنند. در این مقاله به دسته روش های اول میپردازیم. برای دیدن دسته روش های دوم اینجا را بینید.

لازم است به یک نکته دیگر هم اشاره کنم. هر کس طبع و پوست متفاوتی دارد و نمی توان برای همه یک نسخه پیچید به همین علت ممکن است روشی برای یک نفر عالی عمل کند در صورتی که برای دیگری حساسیت ایجاد کرده و باعث بدتر شدن آن شود. پس قبل از هر چیز به شما توصیه می کنم مقداری از ضماد را روی پوستتان امتحان کنید و اگر واقعا به آن حساسیت نداشتید، آن گاه از  آن استفاده کنید.

یخ

اگر احساس کردید یک جوش در حال رشد کردن است، فوری به سراغ یک تکه یخ کوچک رفته و آن را مدتی روی پوستتان نگه دارید. با این کار هر گونه فعالیتی که در جوش در حال انجام است سرعت کمتری می گیرد و کمتر رشد می کند.

خمیر دندان

در برخی افراد استفاده از خمیر دندان مخصوصا خمیر دندان های سفید و نه سفید کننده، به سرعت جواب می دهد. به عنوان مثال هنگامی که با یک جوش زبان نفهم ملتهب رو به رو شدید و فردا قرار مهمی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم مقداری خمیر دندان روی آن گذاشته و تا صبح صبر کنید و امیدوار باشید که از بین برود. این روش بهتر است با روش قبلی به صورت مکمل انجام شود. به این صورت که ابتدا روی جوش صورتتان کمی یخ بگذارید و بگذارید مدتی بماند سپس مقداری خمیر دندان را تا صبح روی آن قرار دهید.

البته باید این نکته را متذکر شوم که این روش ها بسیار تجربی هستند و هر کس باید ببیند چه روشی، بر روی چه جوش هایی اثر دو چندان دارد.

آبلیمو

برخی هم معتقدند استفاده از آبلیمو روی برخی جوش ها اثرگذار است. اما باید دقت داشته باشید که آبلیمو یا هر چیزی که اثر میکروب کشی داشته باشد، روی جوش هایی که باکتریایی هستند، موثر واقع می شوند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر چیزی طبیعی اش بهتر است. شما هم برای دیدن نتیجه امیدوارکننده تر، از آبلیموی طبیعی استفاده کنید. به شما توصیه می کنم به طور کامل به انواع جوش ها آگاه باشید تا بدانید در هر زمان باید چه کاری انجام دهید. برای دانستن بیشتر در مورد جوش ها این جا را ببینید.

 

عسل

ما عسل را از قدیم به عنوان یکی از شفا دهنده های طبیعی میشناسیم. معمولا در طب سنتی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پر بیراه نیست که قرآن کریم نیز این نعمت خداوندی را از بهترین نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی داشته یاد کرده است. گفته می شود در عسل دوای هر دردی است.

البته باید بدانید اگر میخواهید روی پوستتان عسل بگذارید، طبعتان آن قدر گرم نباشد که گذاشتن عسل باعث بوجود آمدن جوش های ریز شود. از نظر طب سنتی هر کدام از اعضای بدن انسان ممکن است طبع متفاوتی داشته باشد به همین علت باز هم تاکید میکنم که لزوما افراد گرم مزاج، با عسل گذاشتن روی پوست، پوستشان را نابود نمی کنند و ممکن است برایشان موثر باشد.

به هر حال عسل با دارا بودن خاصیت میکروب کشی دارد که برای درمان جوش ها و حتی زخم ها موثر است.

با جوش صورتتان بازی نکنید

با وجود این که میدانم چقدر احساس بدی دارید که مجبورید این چیز عجیب غریب را روی صورتتان تحمل کنید، با این حا به شما توصیه می کنم به هیچ عنوان به آن ها دست نزنید. اگر میبینید که چقدر جوشتان سرخ و ملتهب است به این فکر کنید که اگر با آن بازی کنید،  بدتر و سرختر و ملتهب تر می شود و کمک دیگری به شما نخواهد کرد. کمی صبر کنید و سعی کنید با مواد آرایشی (البته اگر خیلی ضروری است، چون  مواد آرایشی نیز در درمان جوش اثر مخرب دارند) آن را بپوشانید که کمتر در دیدتان باشد.

بهترین زمان برای خالی کردن محتوای جوشتان، البته اگر محتوایی دارد، چند روز بعد از رسیدن آن است. یکی از نشانه های این زمان مناسب، وقتی است که درد ناشی از فشار دادن جوش تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. در هر حال یادتان باشد، با جوشتان با ملاطفت برخورد کنید.

در زمان ظاهر شدن جوش، سطح کلاژن موجود در آن ناحیه کاهش پیدا می کند. کلاژن یک نوع پروتئین است که باعث انعطاف در پوستتان می شود و کمک می کند تا لک ناشی از جوش تا حد امکان کمتر بماند. به همین علت است که اگر در این زمان به پوستتان آسیب برسانید کلاژنی وجود نخواهد داشت که دسته گل شما را جبران کند پس احتمال ماندن لک آن جوش بیشتر از قبل می شود. پس منطقا بهتر است به جوش صورتتان درست نزنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

از همه این نکته ها مهم تر این است که حتی اگر قرار مهمی دارید، خودتان را نبازید. اعتماد به نفس همیشگی تان را حفظ کنید. این ظاهر واقعی شما نیست و این نکته از دید دوستان و همکارانتان نادیده نمی ماند علاوه بر این ها شما چیزی ورای این ظاهر زیبایتان هستید. پس اجازه دهید دیگران نیز پیش از ظاهر زیبایتان با درون زیبایتان آشنا شوند.

در کل هیچ وقت به ظاهرتان آن قدر اهمیت ندهید که بخش بزرگی از زمان های دیگرتان را اشغال کند. مثلا بخش کتاب خواندن یا بخش فکر کردن! شما مطمئنا برای اهداف مهم تری خلق شده اید. پس هر چیز به جای خود!

 

یک دیدگاه در “روش های سریع از بین بردن جوش ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *