موی خیس

خوابیدن با موی خیس، خوب یا بد؟

شاید شما هم از آن دسته آدم‌هایی باشید که شب‌ها به حمام می‌روند. حالا یا برنامه‌ی کاری شما این فعالیت را برایتان تبدیل به عادت کرده و یا حتی بدون این که خودتان متوجه شده‌باشید، چند وقتی است شب‌ها به حمام می‌روید. بعد از آن‌ هم با همان موهای خیس و یا مرطوب می‌خوابید. اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا این کار برای شما ضرر دارد یا نه، بدانید که تنها نیستید. این سوال ذهن خیلی‌های دیگر را هم درگیر کرده‌است. برای همین هم امروز می‌خواهیم درباره‌ی تاثیر خوابیدن با موی خیس روی سلامتی بدن صحبت کنیم و این موضوع را از چند جهت بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پزشکان درباره‌ی اثرات خوابیدن با موهای خیس می‌گویند.

یکی از خیالاتی که به ذهن هر کدام از ما ممکن است خطور کند و آن را از این و آن نیز در طول سال‌ها شنیده‌ایم این است که اگر  با موی خیس بخوابیم، سرما می‌خوریم. برای رسیدن به یک جواب مطمئن نظر پزشکان را در این باره جویا شدیم. عامل بیماری سرماخودگی، همان بیماری نام‌آشنایی که معمولا با آبریزش یا گرفتگی بینی و عطسه همراه است، ویروس می‌باشد و این ویروس ربطی به خیس و خشک بودن مو ندارد. اما موی خیس باعث می‌شود تا احساس سردی کنیم. همین سردی ما را به اشتباه می‌اندازد و گمان می‌کنیم که سرما خورده‌ایم.

از طرف دیگر با موی خیس خوابیدن روی پوست سر ما نیز اثر می‌گذارد. اما چه تاثیری؟ این تاثیر منفی است یا مثبت؟ پزشکان عقیده دارند خوابیدن با موهای خیس اگر با هوای گرم نیز همراه باشد، مثل این می‌ماند که برای باکتری‌ها و قارچ‌های سر یک هتل پنج ستاره تدارک دیده‌اید! اگر می‌خواهید مطمئن شوید جایشان خوب است یا نه، ببینید آیا پوست سرتان سرخ است، خارش دارد و لاغر شده‌است؟ این‌ها علامت‌هایی است که نشان می‌دهد باکتری‌ها و قارچ‌ها روی سرتان جا دارند!

آرایشگرها درباره‌ی این عادت چه می‌گویند؟

مو یکی از چیزهایی است که روی زیبایی فرد تاثیرگذار است. بنابراین مراقبت از آن نیز از دغدغه‌های همه‌ی کسانی است که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. برای این که به شما در این مسیر کمک کنیم، به دنبال نظر آرایشگرها رفتیم. آن‌ها معتقد هستند وقتی با موهای خیس به خواب می‌رویم، موهایمان شکل می‌گیرد. شکل موهای ما نیز دقیقا وابسته به نحوه‌ی خوابیدن ما است. اگر از آن‌هایی باشید که با موی خیس خوابیدن عادتشان شده‌است، حتما می‌توانید قیافه‌ی خود را صبح روز بعد از آن نیز تصور کنید. موهایی درهم که شانه کردنشان مثل این است که دارید پوست سرتان را می‌کشید. این گره‌ها، گره‌های همیشگی نیست. تارهای مویتان انگار به شما می‌گویند: «یا همه، یا هیچ‌کس»! گره‌ها به قدری آن‌ها را متحد کرده‌اند که انگار واقعا هم چاره‌ی دیگری ندارید. یا باید بی‌خیال آن همه گره شوید و یا این که با یک شانه‌ی پر مو روبه‌رو شوید.

اگر با همه‌ی این شرایط باز هم می‌خواهید و یا مجبورید با موهای خیس بخوابید، ارزشش را دارد برای مراقبت از موهایتان، حداقل این چند قدم را بردارید. مقداری به موهای خود فرصت دهید تا بخشی از رطوبت خود را از دست بدهند. موهایتان را به آرامی شانه کنید تا اگر قرار است شکلی هم به خود بگیرند، کمی مرتب باشند. صبح که بیدار شدید، دوباره موهایتان را شانه بزنید و با استفاده از سشوار مطمئن شوید کاملا خشک شده‌اند. اگر موهایتان موج‌دار و یا فرفری است، برای نگهداری بهتر می‌توانید آن‌ها را با روغن‌ها مخصوص چرب کنید و اگر موهای صافی دارید، بدون استفاده از روغن نیز برای موهایتان مشکلی پیش نخواهدآمد.

از طرف دیگر برای مراقب از موهای خود می‌توانید از کلاه حوله‌ای نیز استفاده کنید. یکی از مواردی که روی تعداد موهای کنده‌شده‌ی شما هنگام شانه‌زدن تاثیر دارد، شانه است. توصیه می‌کنیم از شانه‌ی مخصوص موی خیس استفاده کنید. این شانه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کمترین آسیب را به موهایتان بزنند.

منبع: اینجا

۳ دیدگاه در “خوابیدن با موی خیس، خوب یا بد؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *