انواع روش های کاشت م

هزینه کاشت انواع کاشت مو

یکی از موضوعاتی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و برای زیباسازی ظاهری فرد استفاده می‌شود، کاشت مو است. امروزه به دلیل مشکلات فراوان اضطراب و فشارهای کاری بعضی افراد دچار ریزش مو می‌شوند و به همین علت به کاشت مو رو می‌آورند ریزش مو و کم‌پشتی موی سرسبب زیاد دیده شدن سن و همچنین کمبود اعتماد به نفس در افراد می‌شود. کاشت مو انواع اقسام مختلف دارد. در این مقاله میخواهیم انواع روش‌های کاشت مو را به همراه هزینه‌های آن را به شما معرفی نماییم. پس اگر قصد انجام این کار را دارید حتما این مقاله را جهت ‌آشنایی هرچه بیشتر مطالعه کنید.

کاشت مو چیست؟

اول از همه تعریف مختصری از کاشت مو را خدمت شما بیان می کنیم. کاشت مو نوعی تکنیک جراحی است که در آن  ریشه‌های مو تک تک  از ناحیه اهدا کننده به بخش‌های خالی و عاری از موی سر انتقال می‌دهند ازاین تکنیک بیشتر برای ریزش موی سر مردانه استفاده می‌شود و موهایی که به صورت ژنتیکی در برابر ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند.

انواع روش های کاشت موی سر

کاشت مو به روش FUT

این روش به صورت جراحی در اتاق عمل انجام می‌شود. بدین صورت که یک برش به شکل نوار مانند از سر فرد توسط جراح برداشته شده و اندازه این برش حدود ۲ سانتی‌متر است. پس از آن نوار را تکه تکه کرده و با اینکار فولیکول‌های مو از آن جدا می‌شوند و در نقطه ی موردنظر آن را می‎کارند. این روش معایبی نیز به دنبال دارد که می‌توان به آثار زخم در آن ناحیه و برداشته شدن پوست اشاره کرد. دوره نقاهت آن زمان زیادی است و همچنین در ناحیه گردن امکان کشیدگی پوست وجود دارد.

کاشت مو به روش غیر جراحی FIT

این نوع روش نیازی به عمل جراحی ندارد‌. تنها پزشک متخصص این‌ کار موها را به وسیله سوزن‌هایی نازک از سر شخص مورد نظر برمی‌دارد و به قسمت‌های  عاری از مو انتقال می‌دهد. این روش توسط پانسمان سطحی به مدت یک روز انجام می‌شود تا کیفیت موی کاشته شده اضافه شود. البته این روش  به دلیل تکرار جلسات معایبی همچون خستگی بیمار را هم به همراه دارد و یکی از معایب اصلی آن هم این است که امکان دارد در آخر تراکم موهای کاشته نیز کم باشد.

بیشتر بخوانید:

کاشت مو به روش SUT

این روش یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاشت مو است که اغلب افراد نیز از این روش برای کاشت مو استفاده می‌کنند. در این نوع روش پزشکان عمل کاشت مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی، با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌دهند. این عدد تقریبا 3 برابر بیشتر از روش‌های قدیمی است. به عبارتی دیگر با استفاده از این روش، در یک جلسه می توانند 14000 تار مو را کاشت کنند. مزایای دیگر این روش طبیعی بودن خط رویش است. همچنین در این روش، فولیکول‌های مو اصلا از بین نرفته و آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد به این دلیل که تمامی عملیات برداشت و فریز نمودن طی یک فرآیند انجام گرفته و این باعث می‌شود فولیکول‌های مو سالم بماند.

کاشت مو به روش BHT

در این نوع روش به جای برداشتن موها از سر فرد  از بدن او مو برمی‌دارند؛ مانند موی سینه، کتف و ران. بعد آن را در محل طاس عاری از مو کاشت می‌کنند. به علت این‌که جنس موهای بدن با موی سر فرق دارد، ازاین نوع روش تنها برای افرادی استفاده می‌شود که موی کافی در سر خود ندارند. این روش برای کسانی موثر است که کمی مو در سر خود داشته باشند. متخصص مورد نظر آن موها را درقسمت‌های طاس کاشت می‌کند و سپس بین آن‌ها از موهای بدن استفاده می‎کند. همچنین اصولا از این روش به تنهایی استفاده نمی‌شود.

قیمت انواع کاشت مو

قیمت کاشت مو براساس پیوندها محاسبه می‌شود در بعضی کلینیک‌ها قیمت‌ها براساس میزان وسعت طاسی سر فرد محاسبه می‌شود. مثال اگر 8 سانتی متر جلوی سر را کاشت کنند 3.000.000 میلیون تومان خواهد بود یا کاشت مو در نصفی از سر 4.500.000 تومان و کل سر 6.000.000 خواهد شد.

کاشت مو به روش SUT بستگی به میزان ریزش مو دارد به طور متوسط این هزینه 3.700.000 الی 5.500.000 تومان خواهد بود. البته در این میان استثنا هم وجود دارد. در بعضی موارد نحوه قیمت‎گذاری بر حسب تعداد تار مو است. به عنوان مثال وقتی 1000 تار مو را کاشت می‌کنند، 175 تومان قیمت گذاری می کنند در نتیجه 16.000 تار مو 6.000.000 تومان خواهد شد. 

  • کاشت مو به روش FIT،  5.000.000  تومان است.
  • کاشت مو به روش FUT ،3.500.000  تومان است.
  • و کاشت مو به روش ترکیبی 7.000.000 تومان خواهد بود.

ما در این مقاله انواع روش های کاشت مو را خدمت شما ارائه دادیم. اما بهترین گزینه برای انتخاب روش کاشت مو را با مشورت با یک متخصص در این امر پیدا خواهید کرد.

یک دیدگاه در “هزینه کاشت انواع کاشت مو”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *