طراحی و تزئین اتاق کودک,اتاق نوزادان,کودکان نوپا,چیدمان وسایل اتاق کودک,سرویس خواب اتاق کودک دختر و پسر,رنگ دیوار اتاق کودک,اتاق خواب دخترونه,چیدمان وسایل اتاق خواب کودک مناسب با سن

دکوراسیون اتاق کودک

کودک از شش ماهگی به بعد باید در اتاق و تخت خودش بخوابد تا دچار اضطراب جدایی از مادر نشود. کودک به دلیل وابستگی تمایل دارد مادر مثل روز‌های اول در کنار او بخوابد. حتما می‌دانید که بوی مادر برای کودک آرامش دهنده و موجب آسودگی خاطر کودک می‌شود. اما به هر حال باید یک فضای امن و آرام را به عنوان اتاق خواب کودک آماده کنیم.

اتاق باید بر اساس علاقه کودک شما چیده شود. اگر کودک قدرت انتخاب یا تشخیص رنگ را ندارد، بهتر است یک رنگ ملایم را برای او انتخاب کنید تا کودک احساس شادی و آرامش بیشتری داشته باشد. دکور و رنگ اتاق کودک تاثیر زیادی در روحیه او دارد. بهتر است فضای شادی باشد تا کودک اشتیاق تنها خوابیدن را داشته باشد.

چیدمان و اتاق کودک باید ساده و مرتب باشد تا موجب القای استرس به کودک نشود. هر چه اتاق ساده‌تر باشد کودک احساس آزادی بیشتر و بر عکس هر چه شلوغ‌تر باشد احساس محدودیت می‌کند.

سعی کنید از لوازم و وسایل مناسب با سن کودک در چیدمان استفاده کنید. حتما یک چراغ خواب با نور ملایم در اتاق کودک قرار دهید. اگر کودک در سنین پایین‌تر قرار دارد، تخت پله‌ای برای او انتخاب نکنید. وسایلی که ممکن است توجه کودک را جلب کند در بالای کمد، روی میز قرار ندهید. به جای وسایل شیشه‌ای از وسایل چوبی ثابت یا پلاستیکی استفاده کنید که خطر کمتری دارند.

طراحی اتاق کودک

کودکان بیشتر وقت خود را در اتاق‌شان سپری می‌کنند. برای بازی کردن، نقاشی کشیدن و انجام تکالیف کلاس و مدرسه بهترین مکان اتاق خودشان است. پس بهتر است که انتخاب و طراحی اتاق کودک بسیار درست و اصولی انجام شود. و چیدمان به گونه‌ای کاربردی باشد. میز کار و تابلو عکس و انتخاب رنگ متنوع برای دیوار‌‌ها به زیبایی اتاق فرزندتان می‌افزاید.

بهتر است برای طراحی اتاق کودک خود به سن او نیز توجه داشته باشید. اگر او در دوران نوجوانی به سر می‌برد، بهتر است وسایلش نیز با سن او مطابقت داشته باشد یا چیدمان طوری باشد که مناسب دوران نوجوانی او نیز باشد و فضای اتاق نیاز به تغییرات کلی نداشته باشد. محیط اتاق کودک باید به شیوه جذاب و خلاقانه‌ای طراحی شده باشد و وسایل تزئینی آن کاربردی و زیبا باشد.

کاربرد رنگ در دکوراسیون اتاق کودک

طراحی اتاق کودک بسیار مهم‌تر از اتاق بزرگسالان است. کودکان در پی یادگیری و کنجکاوی برای شناخت اطراف خود هستند. آن‌ها علاقه دارند موضوعات عجیب و ناشناخته را کشف کنند. بهتر است فضای اتاق کودک این بستر را برای او فراهم کند و منجر به رشد او شود.

برخی از والدین ترجیح می‌دهند از رنگ‌های ملایم برای محیط خواب فرزندشان استفاده کنند. مثل آبی، سبز و صورتی ملایم که جزء رنگ‌های پاستیلی به شمار می‌آیند و فضای اتاق را جذاب جلوه می‌دهند. در این گونه طراحی، کوچک‌ترین تغییری قابل مشاهده است.

انتخاب رنگ خنثی برای زمینه اتاق باعث می‌شود که رنگ شاد در مقابل رنگ خنثی یک جلوه زیبایی ایجاد می‌کند و باعث خوشحالی روانی و احساسی کودک می‌شود. برای ایجاد یک بافت و فضای مناسب از تاثیر رنگ‌ها غافل نشوید.

رازینه مطالب کاربردی و مهمی را برای شما کاربران محترم قرار می‌دهد که متناسب با سن تمامی اعضای جامعه کاربرد دارد.

ویژگی‌های ضروری دکوراسیون اتاق کودک

در درجه اول مهم است که به سن و روحیه فرزندتان توجه کنید. اتاق باید طراحی کودکانه داشته باشد. ترکیب رنگ‌ها شادی و گرمای زیادی به اتاق کودک می‌بخشد. وجود لوازم تفریح و سرگرمی باعث جذابیت بالای اتاق کودک می‌شود، حتی اشتیاق کودکان دیگر را برای بازی در این فضا جلب می‌کند.

کودکان زمان بیشتری را نسبت به والدین در اتاق سپری می‌کنند به این خاطر در چیدمان و انتخاب تزئینات اتاق او باید دقت بسیاری کرد. قبل از دبستان، اتاق محیطی برای شناخت و بازی کودک محسوب می‌شود. با ورود به دبستان و شکل گیری روابط دوستانه، او به داشتن محیطی برای انجام تکالیف و مطالعه نیاز دارد.

کمد و میز‌هایی را انتخاب کنید که کاربردی باشند و بدون صرف هزینه کودک بتواند بعد از چند سال از آن وسایل استفاده کند. اصل تناسب را رعایت کنید تا ارتفاع و اندازه وسایل برای استفاده کودک مناسب باشد. فراموش نکنید که اتاق کودک باید از نور کافی برخوردار باشد تا او احساس راحتی داشته باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک دخترانه

سرویس خواب کودک از مهم‌ترین وسایل اتاق او محسوب می‌شود. تجهیزات خوابی که در اتاق کودک چیده می‌شود بیشتر فضا را در اختیار می‌گیرد. پس بهتر است با توجه به سن کودک و روحیه او نوع وسایل و دکور را مشخص کنیم. وسایل و اجزاء اتاق را به گونه‌ای کاربردی بچینید تا در دسترس کودک باشد. برای فرزند دخترتان رنگی را انتخاب کنید که او دوست دارد. بگذارید احساس راحتی عمیقی با اتاقش داشته باشد و نقطه امن او در هنگام ناراحتی‌هایش باشد.

سرویس خواب و فرش و پتو و کمد او را می‌توانید با توجه به مدل‌های موجود انتخاب کنید. تخت‌های با طرح گل و برش‌های هندسی و هم‌چنین شخصیت‌های کارتونی بسیار مورد توجه کودکان هستند.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک پسرانه

سرویس خواب برای پسران از تنوع زیادی برخوردار است. تخت‌های با طرح ماشین، کشتی، موتور و پله‌ای از موارد مورد علاقه پسران هستند. پیشنهاد می‌کنیم که رنگ‌ها از هماهنگی و مطابقت خوبی برخوردار باشند. اتاق کودک را می‌توانید با انواع اسباب بازی، قاب عکس کودک و نقاشی‌های او روی دیوار یا روی تابلو کاغذی به صورت دلخواه تزئین کنید.

۳ دیدگاه در “دکوراسیون اتاق کودک”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *