تغییر نام و نام خانوادگی پس از خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما می‌تواند یکی از مهم‌ترین کارهای سفر شما باشد. خرید بلیط هواپیما معمولا به صورت اینترنتی و حضوری تهیه می‌شود. البته هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند؛ مثلا خرید بلیط هواپیما از علی بابا به صورت اینترنتی باعث می‌شود شما در هزینه‌های‌تان صرفه جویی کنید و در زمان سریع‌تری بلیط خود را تهیه کنید. همچنین در زمان استفاده از وب سایت برای تهیه بلیط‌تان می‌توانید از ویژگی‌های منحصر به فرد سایت استفاده کنید تا هزینه کمتری بابت بلیط‌تان بپردازید. یکی از مهم‌ترین امکانات وب سایت علی بابا امکان استفاده از تقویم قیمتی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید حداقل قیمت بلیط را برای سفرتان تهیه کنید. این تقویم در هنگام رزرو بلیط هواپیما، به‌صورت نواری در بالای سایت و اپلیکیشن موبایل علی‌بابا ظاهر می‌شود و عملکرد آن به این صورت است که کمترین قیمت بلیط را در روزهای قبل و روزهای بعد به شما نشان می‌دهد. برای مثال فرض کنید که شما قرار است که در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت به مسافرت بروید و اگر سفر شما چند روز هم عقب و جلو شود مشکلی برای شما پیش نمی‌آید؛ در این حالت تقویم قیمتی علی بابا به شما کمک می‌کند تا کم‌ترین قیمت‌های خرید بلیط هواپیما ماهان از علی بابا از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۶ اردیبهشت را به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای مشاهده کنید. البته این راه بیش‌تر برای افرادی مناسب است که سفر آن‌ها در تاریخ دقیقی صورت نمی‌گیرد و یکی دو روز اختلاف مشکلی را برای‌شان به‌وجود نمی‌آورد اما کسانی‌که می‌خواهند در یک تاریخ مشخص به سفر بروند بهتر است این تقویم را نادیده بگیرند.

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما از وب سایت‌های معتبر این امکان را به شما می‌دهد تا در هر زمان که خواستید بتوانید سفر خود را کنسل کنید و هزینه بلیط خود را پس بگیرید. اگر به هر دلیلی بعد از خرید بلیط‌تان قصد تغییر نام را داشتید باید به صورت حضوری به ایرلاین مربوطه مراجعه کنید و هزینه کامل بلیط را پرداخت کنید تا بتوانید تغییر نام را انجام دهید. بدیهی است که تغییر نام و نام خانوادگی بلیط هواپیما به شخص ثالث امکان‌پذیر نیست. البته ممکن است در برخی از موراد نام شما دچار اشتباه ثبتی باشد که در این صورت بدون هزینه برای شما اصلاح می‌شود اما در غیر این‌صورت باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود.

اگر شما هم می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید بهتر است سراغ بلیط‌های چارتری بروید و آن‌ها را رزرو کنید. بلیط‌های چارتری معمولا قیمت بسیار مناسبی دارند؛ البته همان‌طور که گفته شد این بلیط‌ها در برخی از بازه‌های زمانی قیمت بیش‌تری پیدا می‌کنند. شما با خرید بلیط هواپیما به شکل اینترنتی می‌توانید در وقت‌ و هزینه‌های‌تان صرفه جویی کنید؛ به‌عبارت دیگر خرید بلیط به‌صورت اینترنتی در وب‌ سایت علی‌بابا فقط چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت و از این بابت می‌تواند برای افراد پر مشغله بسیار سودمند باشند. بهتر است بدانید که اگر سفر شما کاری است و قرار است در زمان مشخصی پرواز کنید بهتر است بلیط‌های چارتری را تهیه نکنید و سراغ بلیط‌های سیستمی بروید، چراکه بلیط‌های سیستمی قابلیت کنسل کردن دارند و در ضمن از ۲ ماه قبل از پرواز می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید که امکان بسیار مناسبی است. رزرو بلیط هواپیما از ۲ ماه قبل باعث کاهش استرس ناشی از پرشدن بلیط‌ هواپیما می‌شود. همانطور که گفته شد بلیط‌های چارتری قابلیت بازگشت ندارند و درصورت وجود این قابلیت‌ هم مشکلات زیادی برای پس دادن آن‌ها وجود دارد. اگر بلیط خود را وب سایت‌های معتبر تهیه کنید می‌توانید از امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد این وب سایت‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین مزیت وب سایت‌های معتبر خرید بلیط هواپیما اطلاع از کاهش قیمت و کنسلی بلیط در کم‌ترین زمان است. البته تقویم قیمتی نیز یکی از امکانات منحصر به فرد وب سایت‌های معتبر است.

بلیت هواپیما ساده و سریع

۱ـ مطلع شدن از کاهش قیمت بلیط هواپیما

یکی از مهم‌ترین موضوعات در خرید بلیط هواپیما، امکان مطلع ساختن مسافران از کاهش قیمت بلیط هواپیما است. البته این امکان در سایت‌های دیگر هم فراهم است اما باید به صورت دستی قیمت را در لحظات مختلف چک کنید. در خرید بلیط دقت داشته باشید که صرفا قیمت بلیط‌های چارتری کاهش پیدا می‌کند و بلیط‌های سیستمی دارای قیمتی یکسان در همه بازه‌های زمانی هستند. تمامی وب‌ سایت‌های معتبر قیمت بلیط‌های سیستمی را به‌صورت یکسان ارائه می‌دهند. اما این موضوع در مورد بلیط‌های چارتری کاملا فرق می‌کند و شما باید در بازه زمانی سفرتان هم دقت کافی را داشته باشید. البته بلیط‌های چارتری هم در زمان‌های خاص مانند عید نوروز دارای افزایش قیمت می‌شوند و شما نمی‌توانید به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما باشید.

سفر به مشهد با خرید بلیط لحظه آخری

۲ـ کنسل کردن بلیط هواپیما

یکی از مزیت‌های خرید بلیط هواپیما از علی بابا این است که شما می‌توانید در هر زمان که بخواهید بلیط خود را برگشت. دهید. برای کنسل کردن بلیط هواپیما سیستمی کار ساده‌ای در پیش دارید و فقط با مراجعه به پنل کاربری‌تان می‌توانید بلیط خود را برگشت دهید و پس از کسر هزینه مصوب سازمان هواپیمایی مابقی پول بلیط خود را پس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *