روش های خانگی برای درمان جوش صورت و از بین بردن جای آن

تا به حال کسی را دیده اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه معجزه می ماند. بیشتر مردم در طول زندگی، عارضه پوستی جوش را تجربه می کنند.

زمانی پوست شما جوش می‌زند که منافذ پوست تان بسته شوند و چربی پوست راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در زیر منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی و رشد باکتری‌ می شود.

جوش‌ها فقط وقتی که تازه سرزده اند، مشکل ساز نیستند. گاهی جای جوش تا مدت ها روی پوستتان باقی می ماند و آن را لک می کند. اگر بیشتر اوقات جوش های خود را با دستکاری از بین می برید و صبور نیستید، باید بدانید با این کار، جای جوش دیرتر از بین می رود. در حقیقت، با ترکاندن و فشار دادن جوش ها، پوست یکدست خود را از بین می برید.

سایت https://lafarrerr.com/ چند روش خانگی برای جلوگیری از بروز جوش، درمان جوش صورت و ازبین بردن جای جوش معرفی کرده است. در ادامه به این روش‌ها می‌پردازیم.

1.   عسل

عسل خواص آنتی بیوتیک و درمانی دارد. این ماده ی شگفت انگیز علاوه بر اینکه جوش ها را درمان می کند، در از بین بردن جای جوش مؤثر است.

روش استفاده

  • عسل را روی جای جوش ها بمالید، آن را با بانداژ یا گاز بپوشانید و شب تا صبح بگذارید روی پوستتان بماند. وقتی بیدار شدید آن را با آب گرم بشویید. هر شب قبل از خواب این کار را تکرار کنید.
  • دو یا سه قرص آسپیرین را پودر کنید. سپس، آن را با دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این مواد را روی جای جوش های خود بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند. در نهایت، آن را با آب ولرم بشویید. روزی یک بار از این شیوه استفاده کنید.

2.   گیاه نارون کوهی

نارون کوهی یا هاماملیس یکی از بهترین داروهای شناخته شده برای از بین بردن جای جوش است. این گیاه قابضی طبیعی است که التهاب و قرمزی را کنترل می کند. همچنین، سرعت رشد باکتری ها بر پوست را کاهش می دهد.

روش استفاده

1 قاشق غذاخوری پوست نارون کوهی و 1 فنجان آب را به مدت 30 دقیقه در ظرفی خیس کنید. سپس مخلوط را روی اجاق گاز گذاشته تا به جوش بیاید. پس از آن، حرارت را کاهش داده تا به مدت 10 دقیقه (به صورتی که در ظرف را گذاشته‌اید) بجوشد.

سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دیگر مانده تا خنک شود. مایع را صاف کرده و در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید. شما می‌توانید از این ماده 1 تا 2 بار در روز (یا به صورت دلخواه) با استفاده از توپ پنبه‌ای روی پوست تمیز، استفاده کنید.

اگر تهیه و یا استفاده سنتی از این گیاه برایتان سخت است، می توانید از ژل، دستمال مرطوب و سایر محصولات که حاوی نارون کوهی هستند، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *