درخانه و بدون نیاز به جراحی، کمر درد خود را درمان کنید!

کمر درد می‌تواند در زندگی روزمره‌ اختلال ایجاد کند و یا منجر به تداخل در برنامه‌هایتان شود. در حقیقت، بنا به گزارش https://lafarrerr.com احتمال ابتلا به کمر درد (درد پشت) در طول زندگی، حدود 84% است. حتما می‌دانید این عارضه به گونه‌ای نیست که بتوان نسبت به آن بی توجه بود یا منتظر ماند تا خود به خود برطرف شود. در این مطلب، چند روش درمان خانگی برای رفع کمر درد را معرفی کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

استفاده از پمادها و کرم‌های گیاهی

پمادها و کرم‌های زیادی وجود دارند که به کاهش درد (از طریق سرکوب آن) کمک می‌کنند. به عنوان مثال، کرم‌های حاوی کپسایسین، منتول، رزماری، آرنیکا و … می‌توانند حساسیت به درد را در مجرا و کانال‌های درد، در ناحیه‌ی مورد نظر، کاهش دهند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که داروهای موضعی می‌توانند به اندازه‌ی درمان‌های خوراکی موثر باشند. بسیاری از این داروها به طور قابل ملاحضه‌ای بهتر از دارونماها (فرآورده‌ای که از لحاظ ظاهری کاملاً مشابه دارو بوده ولی ماده‌ی موثره‌ی دارویی ندارد) عمل می‌کنند. این داروها به صورت ژل، کرم، چسب، پچ پوستی، یا سایر اشکال در دسترس هستند.

استفاده از بهترین اسانس های روغنی

برخی از روغن‌ها مانند می‌توانند روغن نعنا فلفلی، زنجبیل، اسطوخودوس، اوکالیپتوس، بابونه آلمانی یا رومانیایی، رزماری و … موجب کاهش درد کمر می شوند.

این اسانس های روغنی را می‌توانید به صورت مستقیم روی کمر بمالید یا در حین ماساژ از آن‌ها استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که باید ابتدا آن‌ها را رقیق کنید.

6 قطره از روغن انتخاب شده را با 6 قاشق چای خوری از روغن حامل (مانند روغن زیتون یا جوجوبا) مخلوط کنید. ترکیب رقیق شده را به راحتی و به مقدار زیاد روی کمرتان به کار برده و به منظور جذب بیشتر، آن را به آرامی ماساژ دهید.

گیاه آرنیکا

آرنیکا درمانی بر پایه همیوپاتی است. آرنیکا در درمان جراحات جزئی، درد عضلانی، کبودی و تورم مفید است. می‌توانید آن را مستقیما روی پوست بمالید. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف کرم آرنیکا، همراه با طب سوزنی و ماساژ، به کاهش درد آرتروز مزمن کمک می‌کند.

محصولات حاوی آرنیکا باعث بهبود گردش خون موضعی می‌شوند و می‌توانند در تسکین انواع دردهای ماهیچه‌ای و روماتیسمی مانند درد کمر و زانو موثر باشند.

ورزش و تمرین

ورزش، با هدف بهبود حالت بدن و تقویت ماهیچه‌های کمر و شکمی (که ماهیچه‌های مرکزی نامیده می‌شوند)، یکی از راه‌های درمانی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

این روش درمانی معمولا با موارد زیر مرتبط است:

  • بهبود وضعیت و ساختار بدن
  • استفاده از روش‌های وزنه برداری مناسب
  • تقویت ماهیچه‌های مرکزی
  • ·         کشش ماهیچه‌ها با هدف بهبود انعطاف پذیری

متخصصان فیزیوتراپی می‌توانند در چگونگی اجرای این نوع ورزش‌ها در خانه، شما را راهنمایی کرده و آموزش‌های لازم را به شما ارائه دهند.

تنظیم وضعیت خوابیدن‌

گذراندن چند شب روی کف زمین با بالشی در زیر پاهایتان، می‌تواند به بهبود درد کمر کمک کند؛ حتی اگر خوابیدن در این حالت سخت‌تر باشد. در صورتی که عادت دارید به پهلو بخوابید، قرار دادن بالش در بین زانوان می‌تواند در آرامش دادن به ماهیچه‌ها موثر باشد.

خوابیدن روی شکم نیز می‌تواند برای کمر، بد و نامناسب باشد. در صورتی که این حالت تنها راهی است که می‌توانید با آن به خواب بروید، کلینیک مایو توصیه می‌کند که در هنگام خواب، بالشی را در زیر قسمت پایین‌تر شکم یا لگن قرار داده تا از ایجاد و کشیدگی کمر جلوگیری کند.

حمام کردن با نمک اپسوم

نمک اپسوم یا سولفات منیزیم، از طریق پوست اثر گذاشته و به درون ماهیچه‌های درد راه پیدا می‌کند. به مدت 20 دقیقه ماندن در آب حاوی این نمک می‌تواند به کاهش و تسکین درد ماهیچه‌های کمر (به ویژه پس از ورزش) کمک کند.

در صورتی که در هنگام حمام از نمک  اپسوم استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آب گرم است. آب داغ باعث ورم ماهیچه‌ها شده و آب سرد نیز موجب گرفتگی ماهیچه‌ها می‌شود. بنیاد آرتروز، دمای بین 92 تا 100 درجه‌ فارنهایت (33 تا 38 درجه سانتی گراد) را توصیه می‌کند. دمای بالای 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی گراد) توصیه نمی‌شود؛ به خصوص برای اشخاصی که مشکلات قلبی – عروقی دارند.

یکی دیگر از مزایای نمک اپسوم، اثر بسیار خوب آن روی پوست است. این نمک، پوست مرده را جدا کرده، آن را  نرم کرده و سبب کاهش خارش می‌شود.

حمام کردن با توپ تنیس

از طرفی شما می‌توانید نتایج تسکین بخش را، با استفاده از توپ تنیس (یا توپ لاستیکی که سایز مشابهی با آن دارد)، درون وان حمام تجربه کنید. این توپ را در قسمتی از کمر یا وسط کمرتان قرار داده و به اطراف حرکت کنید. این کار، همانند ماساژ کمر عمل کرده و ماهیچه‌های سفت شده و گره‌ها را شل می‌کند.

یوگا

یوگا یک تمرین مراقبه ی (مدیتیشن) فیزیکی و راهی طبیعی برای کاهش درد است. می توانید با حرکات کششی و فیزیوتراپی درد کمر را تسکین دهید، خوشبختانه این حرکات در ورزش یوگا موجود است. یوگا شامل تمرینات تنفسی، خود مراقبتی و روش های تن آرامی (ریلکسیشن) است، بنابراین درد های ناشی از استرس و اضطراب را کاهش می دهد. بر پایه ی تحقیقی که در سال 2013 انجام شده است، یوگا در تسکین کمر درد و گردن درد مؤثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *