دختر شاد و آرام

این 10 عامل آرامشتان را به هم می‌زند

گاهی اوقات، آرام و قرار نداریم. عوامل متعددی انگار دست در دست یک دیگر می‌دهند تا آرامش را بر ما حرام کنند. زنده هستیم؛ اما، طعم تلخ اضطراب اجازه‌ی زندگی کردن را به ما نمی‌دهد. اگر می‌خواهید ذهن و قلبتان را آرام‌تر از امروزشان ببینید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با رازینه‌مگ همراه باشید تا به 10 عاملی که آرامشتان را بر هم می‌زند، اشاره کنیم.

حتما بخوانید:

  1. زیادی جدی گرفتن حرف مردم

حکایت معروف آن پدر و پسری که با یک الاغ راهی را می‌پیمودند، به یاد دارید؟ مردم چه سوار الاغ باشی و چه نباشی، حرفشان را خواهندزد. بنابراین منطقی به نظر نمی‌رسد که برای حرف این و آن مسیر زندگی خود را تغییر دهیم و یا مدام نگران این باشیم که آن‌ها درباره‌ی ما چگونه فکر می‌کنند و یا چه می‌گویند. جامعه طیف گسترده‌ای از سلایق را در بر می‌گیرد که هر کدام از آن‌های چیزی را خوب و چیزی را بد می‌دانند. نظرات گروه‌های مختلف متفاوت است و نظر هر یک از این گروه‌ها نیز، در طول زمان تغییر می‌کند. این عاملی است که باعث می‌شود هر گونه که باشید باز در نگاه عده‌ای ناخوشایند به نظر برسید. بنابراین فارغ از این «مردم چی میگن؟»ها آن طور که می‌خواهید و حس می‌کنید بهترین است، باشید.

  1. خاطره‌ی اشتباهات

اشتباه کردن بخشی از زندگی است. هر کدام از ما اشتباهات کوچک و بزرگی انجام داده‌ایم. بهتر است به جای این که بعد از این اتفاقات مدام خود را سرزنش کنید و یا آرزوی برگشت به گذشته را داشته‌باشید، دلیل اشتباهات خود را بیابید. فکر کردن درباره‌ی این دلایل، باعث می‌شود راهکارهای خوبی برای جلوگیری از تکرار آن‌ها بیابید.

  1. شکست

نوع نگاه ما می‌تواند از شکست یک پدیده‌ی مخرب و یا سازنده بسازد. اگر احساس کنیم شکست پایان راه است و بی‌لیاقتی مان را به نمایش می‌گذارد؛ مسلما، حس بدی به سراغمان می‌آید. اما اگر به شکست به عنوان بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت نگاه کنیم، به سازندگی شکست پی‌ خواهیم‌برد. چیزهای فراوانی وجود دارد که ما آن‌ها را تجربه نکرده‌ایم و طبیعتا قدم گذاشتن در این مسیر‌ها بدون حاشیه و اشتباه نخواهدبود. نکته‌ی مهم پایداری ما است. اگر در برخورد با این دست‌اندازها از جا ننشینید و پیوسته برای رسیدن به خواسته‌ی خود تلاش کنید، قطعا رویای امروزتان حقیقت فردایتان خواهدبود.

  1. حسرت نداشته‌ها

گاهی اوقات آنقدر غرق نداشته‌هایمان می‌شویم، که داشته‌های خود را از یاد می‌بریم. فکر کردن مدام به چیزهایی که نداریم، کارایی مان را به صفر نزدیک می‌کند. بنابراین لازم است هر از چند گاهی داشته‌های خود را مرور کنید. نکات مثبت زندگی خود را بشمارید و به نکات منفی چیزهایی که از آن‌ها با نام نداشته یاد می‌کنید، بیندیشید. هر چند امروز در آرزوی رسیدن به جایگاهی هستید؛ اما، عده‌ای را که آرزوی داشتن موقعیت شما را دارند، از یاد نبرید.

  1. نگرانی برای آینده

نگرانی درباره‌ی آینده، تا حدودی طبیعی است؛ اما، گاهی اوقات آنقدر درباره‌ی اتفاقات ناگواری که ممکن است برایمان رخ دهد، فکر می‌کنیم که دیگر نایی برای حرکت به سمت جلو برایمان نمی‌ماند. بیش از اندازه ذهنتان را مشغول آینده نکنید. اگر می‌خواهید آینده‌ی زیبایی داشته‌باشید، لازم است کارای ذهن خود را صرف ساخت امروز خود کنید. بنابراین نگذارید افکار مخرب، کارایی ذهنی شما را کاهش دهد.

  1. سخت شاد شدن

فاضل نظری، شاعر معاصر کشورمان، بیت زیبایی دارد که می‌گوید: «چشم‌انتظار حادثه‌ای ناگهان نباش/ با مرگ زندگی کن و با زندگی بمیر». عده‌ای از ما برای شاد بودن به دنبال یک اتفاق خاص می‌گردیم. این انتظارها، فرصت شاد بودن را از ما می‌گیرد. زندگی کوتاه‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد. بنابراین از لحظه به لحظه‌ی آن برای شاد بودن و شاد زیستن بهره ببرید.

  1. افسوس بیهوده

عده از افراد پیوسته برای کارهایی که از دستشان خارج شده‌است، افسوس می‌خورند. افسوس‌هایی بی‌پایان و بی‌نتیجه. حقیقت این است که این اتفاقات بخشی از راه رسیدن به موفقیت هستند. هر کدام از اتفاقاتی که از آن‌ها به عنوان حسرت یاد می‌شود، چیزهای فراوانی باید آموخت. این آموخته‌ها ما را به هدف نزدیک‌تر می‌کنند. بنابرای از این پس با فکر کردن به این وقایع، به جای افسوس خوردن، برای آینده‌ی خود توشه بر گیرید.

  1. ترس از تجربه کردن

ریسک‌پذیری یکی از لذت‌های زندگی است. با این حال عده‌ای به دلیل ترس روبه‌رو شدن با شکست، خود را از این احساس زیبا محروم می‌کنند. این افراد یک دایره‌ی امن دور خود کشیده اند و به هیچ وجه حاضر به خارج شدن از آن نیستند. واقعیت این است که ماجراجویی یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات زندگی است. پای خود را از دایره‌ی امنتان بیرون بگذارید و بدانید حتی اگر این ریسک‌ها زحماتی را به دنبال داشته‌باشد، ارزش تجربه کردن را دارد و به انسان احساس سرزندگی را منتقل می‌کند.

  1. جو جامعه

برخی افراد برای دیگران زندگی می‌کنند. آن‌ها خود را پولدار نشان می‌دهند، مطابق مد روز لباس می‌پوشند و حتی با آهنگ خاصی سخن می‌گویند. این افراد خود واقعی شان را پنهان می‌کنند. آن‌ها به دنبال تحسین شدن از سوی اطرافیان هستند. هر کاری در زندگی‌شان انجام می‌دهند، برای رسیدن به این هدف است. اما واقیعت این جا است که خود واقعی ما با این ظواهر تغییری نمی‌کند و صرفا چون لباس در این روزها مورد پسند جامعه است، به معنای پسندیده بودن آن لباس نیست و لحن صحبت کردن، سطح سواد بالای شما را به نمایش نمی‌گذارد. حقیقت این است که افرادی که خودساخته اند، نیازی نمی‌بینند با استفاده از این قبیل چیزها خود را به اثبات برسانند.

  • خوب بودن بر اساس ملاک‌های واهی

عده‌ای مدام خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. با پیدا کردن هر کسی که در نگاهشان بهتر از آن‌ها باشد، با خود به یک نبرد می‌روند و مدام برای نداشته‌هایشان خود را سرزنش می‌کنند. حقیقت این است که ما نمی‌خواهیم کس دیگری باشیم و قرار نیست هر چه دیگران دارند، از داشته‌های ما نیز باشد. مطابق توانایی‌های خود و آرمان‌هایی که در ذهن دارید تلاش کنید. این گونه زندگی کردن طعم زیباتری را به شما خواهد چشاند.

 

کدام یک از این 10 عامل آرامش شما را به هم زده است؟ درباره‌ی آن فکر کنید و برای بهبود آن از همین حالا دست به کار شوید.

 

برگرفته از اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *