محسن محمد‌سیفی

ایران در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی

کاروان ورزشی ایران در چهار روز آغازی بازی‌ههای آسیایی 2018 موفق به کسب 16 مدال شده‌است. حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در کشتی آزاد، محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی و سعید رجبی و میرهاشم حسینی مدال‌های طلای کاروان ایران را به خود اختصاص داده‌اند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو به همراه زهرا کیانی در بخش تالوی ووشو نیز مدال‌های نقره‌ای به گردن انداختند. رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی و فرزان عاشورزاده از تکواندو، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی از کشتی فرنگی و مه لقا جام بزرگ از تیراندازی نیز برای ایران برنز آوردند.

امروز صبح بازی‌های آسیایی جاکارتا روز پنجم خود را آغاز کرد. امیدواریم امروز نیز ورزشکاران ایرانی، برای کشور خود افتخارآفرینی کنند تا ایران در جایگاه چهارم جدول باقی بماند.

در این بخش می‌خواهیم سری به رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان بزنیم و پیگیر بازی‌های آن‌ها شویم.

  1. در آخرین روز از بازی‌های تکواندو، ناهید کیانی در وزن منهای 49 کیلوگرم مقابل حریف نپالی خود به پیروزی رسید. کیانی در این مسابقه مقتدرانه پیش از زمان معمول توانست حیرف خود را از پا دربیاورد.
  2. الهه منصوریان در فینال وزن منفی 52 کیلوگرم به مصاف حریف چینی خود رفت و با شکست خود به مدال نقره قناعت کرد.
  3. مجتبی شجاعی در فینال B روئینگ سنگین وزن به آب زد. شجاعی با ثبت زمان ۷:۴۹.۳۶ در رده دوم این گروه ایستاد و در این ماده مقام هشتم را به دست آورد.
  4. تیم روئینگ سنگین وزن دونفره مردان با ترکیب محسن شادی و عاقل حبیبیان با ثبت زمان۸:۲۴.۸۸ در رده سوم این رقابت قرار گرفت و با کسب مقام نهم این ماده، کار خود را در بازی‌های آسیایی به پایان رساند.
  5. مهسا جاور، ایرانی در فینال رقابت‌های روئینگ تک نفره سنگین مقام ششم رابه دست آورد.
  6. شهربانو منصوریان، در وزن منفی 60 کیلوگرم ساندای بانوان در فینال مقابل حریف چینی خود قرار گرفت. او نیز مانند خواهر خود در فینال ناکام ماند و مدال نقره را از آن خود کرد.
  7. مهدی انصاری در ماده 50 متر پروانه رکورد ۲۴.۹۵ را به ثبت رساند و در رده ۲۰ این ماده جای گرفت.
  8. سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلو به ترتیب در ماده ۱۰۰ متر آزاد در رده‌های ۲۲ و ۲۶ جای گرفتند؛ هر چند غلامپور برای بار دوم در طی بازی‌های آسیایی رکورد ملی این ماده را جابه‌جا کرد.
  9. شقایق سیدیوسفی، در ماده کانوی یک نفره اسلالوم به فینال رسید.
  10. زهرا نعمتی با شکست حریف پاکستانی در ریکرو انفرادی توانست به مرحله یک شانزدهم مسابقات تیرو کمان راه پیدا کند.
  11. امیر محمد بخشی، در وزن منهای 69 کیلوگرم تکواندو مردان مقابل حریف ازبکستانی خود 24 بر 4 به پیروزی رسید.
  12. تیم روئینگ سنگین وزن دونفره زنان در فینال A بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی در رده سوم ایستاد و مدال برنز را به دست آورد.
  13. عرفان آهنگریان در وزن منفی 60 کیلوگرم ساندای مردان، در فینال به مصاف حریف چینی خود رفت. آهنگریان با پیروزی خود توانست هشتمین مدال طلای کاروان ایران و اولی مدال طلای ووشو را برای ایران به ارمغان بیاورد.
  14. امین پیرعلی و صادق اشرفی، 2 کماندار ایران در بخش ریکرو نتوانستند به دور یک شانزدهم مسابقات تیر و کمان راه یابند.
  15. فرود ظفری در فینال وزن منفی 65 کیلوگرم ووشو برابر حیف چینی خود بازی زیبایی را به نمایش گذاشت؛ اما، متاسفانه در نهایت مغلوب این بازی شد و مدال نقره را به دست آورد.
  16. در رشته کایاک تک نفره بخش اسلالوم امروز امیرمحمد فتاح پور با رقیب‌های دیگر خود مسابقه داد. فتاح‌پور در پایان با ثبت زمان ۱۰۰.۲۶ در جایگاه هشتم قرار گرفت و به فینال راه پیدا کرد.
  17. محسن محمد‌سیفی در فینال وزن منهای 70 کیلوگرم، مقابل حریف چینی خود قهرمانانه به رقابت پرداخت. محمد‌سیفی با پیروزی پی‌درپی خود در دو راند متوالی، نهمین طلای کاروان ایران و دومین طلای ووشو را به دست آورد تا برای ووشو یک پایان طلایی رقم بزند.
  18. لیتا سهیلا سهی، تنها سوارکار زن ایرانی در بازی های آسیایی در بخش درساژ به مقام ششم رسید.
  19. ناهید کیانی در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم زنان رشته‌ی تکواندو حریف فیلیپینی خود را 23 بر 15 شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.
  20. شقایق سیدیوسفی ،نماینده ایران در مسابقه فینال کانوی تک نفره، با ثبت زمان ۱۷۵.۳۵ در جایگاه هشتم‌ قرار گرفت.
  21. تیم روئینگ سنگین وزن چهارنفره زنان با ترکیب مهسا جاور، نازنین رحمانی، مریم کرمی و مریم امیدی پارسا با ثبت زمان ۷:۰۴:۳۸ در رده دوم فینال A قرار گرفت و مدال نقره‌ی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

    تیم روئینگ چهار نفره ایران
    تیم روئینگ چهار نفره ایران
  22. امیر محمد بخشی در وزن منفی 68 کیلوگرم با شکست حریفی از چین تایپه در راند طلایی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.
  23. علیرضا شاملی، نماینده‌ی ایران در رشته‌ی اسکواش، در اولین مسابقه خود توانست مقابل حریف سنگاپوری خود، سه بر صفر به پیروزی برسد و اولین برد تاریخ اسکواش ایران در بازی های آسیایی را به ثبت برساند.
  24. سابریست‌های ایرانی در بخش تیمی در مرحله یک چهارم نهایی با تیم اندونزی مسابقه دادند و با پیروزی 45 بر 21 خود، مدال برنزشان را قطعی کردند.
  25. تیم دونفره پاراگلایدر در رشته فرود در نخستین حضورش در بازی های آسیایی 2018 اندونزی در جایگاه دهم مسابقات قرار گرفت.
  26. در رشته صخره نوردی رضا علیپور با مقام دوم و مهدی علیپور با مقام هفتم از مردان به فینال راه پیدا کردند و کبری لکزایی‌فر با مقام ششم و اعظم کریمی با مقام نهم راهی فینال شدند.
  27. امیرمحمد فتاح پور نماینده ایران در کایاک تک نفره در فینال با ثبت زمان 39 در جایگاه پنجم قرار گرفت.
  28. در اتفاقی غیرمنتظره زهرا نعمتی به دلیل حاضر نشدن در مسابقه با حریف اندونزیایی، با سهل‌انگاری مسئولان، از دور رقابت های ریکرو انفرادی بازی های آسیایی حذف شد.

بازی‌های آسیایی پنجمین روز خود را با چه حاشیه‌هایی می‌گذراند؟

  • شب گذشته، بعد از اینکه مه‌لقا جام‌بزرگ اولین مدال کاروان تیراندازی کشورمان را به دست آورد، مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک با برگزاری یک ضیافت در دهکده محل برگزاری مسابقات پالمبانگ از این ورزشکار ایرانی تقدیر کردند.
  • مسئولین کادر سرپرستی کاروان ورزشی کشورمان همزمان با برپایی مراسم عید سعید قربان برای چهار عضو کاروان ورزشی کشورمان جشن تولد گرفتند و پاداش نقدی مدال‌آوران کشتی فرنگی را پرداختند.

    جشن تولد ورزشکاران در عید قربان
    جشن تولد ورزشکاران در عید قربان
  • با نظر کرانچار تمرین تیم فوتبال امید به صورت جدی در فاصله چند ساعت مانده تا برگزاری بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی رقابت‌های آسیایی برگزار شد.
  • نازنین رحمانی، عضو تیم چهار نفره ایران در رویینگ، به دلیل افت فشار مدتی از مراسم اهدای مدال را از دست داد. پزشکان حال عمومی رحمانی را خوب توصیف کرده‌اند و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

    افت فشار نازنین رحمانی
    افت فشار نازنین رحمانی

منبع: اینجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *