راه‌های کسب درآمد

با این 10 روش کسب درآمد کنید.

امروزه یکی از دغدغه‌های همه‌ی ما پول‌درآوردن است. همه‌ی ما به دنبال راه‌هایی هستیم که میزان درآمد خود را بالا ببریم و با خیال راحت‌تری چیزهایی که می‌خواهیم را بخریم. برای پول‌دار شدن لازم نیست حتما در شغلی مشغول به کار باشید که درآمد بالایی دارد. گاهی اوقات باید با دید خلاقانه‌تری به اطراف خود نگاه کنیم و راه‌های جدیدی برای به دست آوردن پول پیدا کنیم. در این متن می‌خواهیم به عنوان یک دوست در کنارتان باشیم و چند راه ساده برای پول‌درآوردن را به شما پیشنهاد کنیم. امیدواریم این راهکارها برای زندگی شما عملی باشد و باعث شود احساس بهتری را تجربه کنید.

  • کتاب‌های دست دوم را زیر قیمت بخرید.

در هر شهر مغزه‌هایی هست که کتاب دست دوم می‌فروشد. شاید بد نباشد به آن‌ها سری بزنید. تعدادی کتاب دست دوم را از این مغازه‌های بخرید و از آن‌ها به خاطر این که چند کتاب می‌خرید، تخفیف بیشتری بگیرید. در قدم دوم کتاب‌ها را در نم‌افزار‌هایی مثل شیپور یا دیوار آگهی کنید. در آگهی خود به مشتری‌هایتان بگویید قیمت کتاب نو چقدر است. چند روز صبر کنید تا یک خریدار خوب برای کتاب‌هایتان پیدا کنید. مراقب باشید، کسی متوجه روند کارتان نشود؛ چون مطمئنا نه خریدارتان از این بابت خوش‌حال می‌شود و نه کسی که کتاب‌ها را از خریده‌اید!

  • خرید و فروش کنید.

اگر شم اختصادی خوبی دارید، می‌توانید از این راه به درآمد‌های باورنکردنی برسید. فرقی نمی‌کند چه چیزی می‌خرید. در واقع این که چه می‌خرید بستگی به شرایط روز دارد. یک روز باید سکه بخرید، یک روز خانه، یک روز ماشین، یک روز دلار و … . نکته‌ی مهم درباره‌ی این موضوع این است که این خود شما هستید که باید تشخیص بدهید باید چه چیزی را در چه زمانی بخرید. اگر در این روش ورزیده باشید، سود خوبی نصیبتان می‌شود ولی از طرف دیگر اگر در این راه ناوارد باشید، می‌تواند شما را زمین بزند.

  • دوره‌های امدادگری و پرستاری بگذرانید.

احتمالا یکی از تبلیغات آموزش دوره‌های پرستاری به دست شما هم رسیده‌است و شما بدون این که فکرتان را مشغول اش کنید، بی‌تفاوت از کنار آن گذشته‌اید. با توجه به پا به سن گذاشتن جمعیت ایران، اشتغال در شاخه‌ی پرستاری وضعیت رو به رشدی دارد و شما می‌توانید با کسب مهارت در این زمینه به راحتی مشغول به کار شوید.

به عنوان مترجم دورکار در سایت‌های اینترنتی فعالیت کنید.

در ایران، با گسترش اینترنت، کسب و کارهای آنلاینی به وجود آمده که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. یکی از نمونه‌های این کار یعنی خدمات تاکسی آنلاین را حتما شنیده‌اید. در حوزه ترجمه نیز سایت‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از کمک مترجمان متخصص این خدمات را ارائه می‌دهند. اگر تحصیلات دانشگاهی دارید یا دانشجو هستید و آشنایی خوبی با زبان انگلیسی دارید، عضویت در این سایت‌ها راه مناسبی برای کسب درآمد به صورت پاره وقت و حتی تمام وقت است. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های این سایت‌ها سایت ترجمیک است که توسط دانشجویان دانشگاه شریف راه‌اندازی شده و بیش از 2000 مترجم در زبان‌های مختلف در آن فعال هستند. وقت را از دست ندهید و در ترجمیک به عنوان مترجم ثبت‌نام کنید.

  • دست‌سازه‌های خود را بفروشید.

این روزها حتما در اینستاگرام گذرتان به پیج‌هایی افتاده‌است که دست‌سازه می‌فروشند. اگر شما هم در این زمینه توانایی دارید، می‌توانید کار خود را شروع کنید. توانایی شما می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد. مثلا ممکن است طراح خوبی باشید. در این صورت خلاقیت خود را روی دفترچه‌، پیکسل، ماگ، جامدادی، شال، مانتو و یا هر جای دیگری که فکر می‌کنید مناسب است به نمایش بگذارید. حتی می‌توانید با ساخت عکس‌نوشته‌های زیبا تعداد دنبال‌کنندگان خود را بالا ببرید و از آن برای به نمایش گذاشتن آگهی استفاده کنید. صفحه‌های اینستاگرامی برای فروش کارهای چوبی، پارچه‌ای، نمدی و … نیز کاربرد دارد. کافی است خلاقیتتان را به نمایش بگذارید.

  • برای خود یک سایت بسازید.

بارها شنیده‌ایم که می‌گویند ما در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم؛ اما، شاید بعد از شنیدن این جمله از خود نپرسیده‌ باشیم این مسئله روی رفتار من باید چه تاثیری داشته‌باشد. امروزه بازار کسب‌وکارهای اینترنتی گرم است و سالانه گردش مالی گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌شود. شما نیز اگر به برنامه نویسی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در این زمینه شغول به کار شوید. فروشگاه‌های اینترنتی فراوانی در کشور وجود دارد و احتمالا خود شما هم حداقل یک‌بار از آن‌ها خرید کرده‌اید؛ اما، درآمد اینترنتی تنها در این فروشگاه‌ها خلاصه نمی‌شود.

  • یک کسب‌وکار کوچک راه بیندازید.

به مهارت‌های خود نگاهی بیندازید. شما از چه راهی می‌توانید به پول برسید؟ اگر خانم هستید و مشاغل خانگی را ترجیح می‌دهید، یکی از پیشنهادهای عملی برای شما راه‌اندازی یک کارگاه خیاطی است. احتمالا شما هم در تلویزیون مستندهایی در این رابطه دیده‌اید. خانم‌هایی که بنا بر حوادث زندگی، سرپرست خانوار می‌شوند؛ اما، مردانه با شروع یک کار جدید، زندگی خود و فرزندانشان را سامان می‌دهند. یکی از مزیت‌های این کار این است که حتی اگر شما مهارتی در این زمینه نداشته‌باشید، با شرکت در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای، با صرف مبلغ کم، می‌توانید به مهارت بالایی برسید. کار خود را با شخصی‌دوزی و یا در کارگاه‌های دیگران شروع کنید و بعد از کسب تجربه، برای خود یک کارگاه بزنید و برای افراد شبیه به خود نیز کارآفرین باشید.

  • به رنگ‌ورو رفته‌ها رنگ‌ورو بدهید.

اگر در خانه چسب، رنگ، سمباده و از این قبیل چیزها دارید، می‌توانید سری به یک سمساری بزنید و یکی از وسایل رنگ‌ورو رفته اش را با قیمت ارزان بخرید. حالا در خانه با هنر خود دستی به سر و وضع آن بکشید. اگر واقعا هنرمند باشید، می‌توانید آن را با قیمتی بالاتر دوباره بفروشید.

  • مهارت‌های خود را دست کم نگیرید.

زمانی که دیگران به فکر خرج کردن هستند، شما به فکر جمع کردن باشید. کلش‌اف‌کلنز، برای همه‌ی ما نام آشنایی است. این بازی به شدت اعتیادآور است. شنیده‌ایم که افرادی مبالغ زیادی را در این بازی برای خرید جیم می‌پردازند و یا بازی کسانی که در مراحل بالاتری قرار دارند را می‌خرند. اما در همین شرایط می‌توان رویکرد متفاوتی داشت. «ناصر»، کسی که نام او برای کلش‌اف‌کلنزی‌ها آشنا است و از یک‌های ایران به حساب می‌آید، حالا دیگر برای خود بازی نمی‌کند. او همزمان برای 54 نفر بازی‌ می‌کند و درآمد او از این راه است.

  • گل و گیاه بکارید.

اگر از آن دسته آدم‌هایی نیستید که یا گل‌ها را می‌خشکانند و یا می‌پوسانند، این روش پیشنهاد خوبی برای شما است. این کار وقت فراوانی از شما نمی‌گیرد. هر روز بخشی از زمان خود را با گل‌هایتان بگذرانید تا آماده‌ی فروش شوند. برای فروش می‌توانید آن‌ها را به همکاران و یا همسایه‌هایتان عرضه کنید.

  • در مسیر رسیدن به خانه مسافر جا‌به‌جا کنید.

امروزه استفاده از نرم‌افزارهای تاکسی‌رانی، میان مردم رایج شده‌است و این شرکت‌ها در شهر‌های مختلف مشغول به کار هستند. اگر راننده‌ی خوبی هستید، می‌توانید نام خود را در یک و یا حتی چند تا از این شرکت‌ها بنویسید و هر وقت می‌توانید، از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید.

در این متن سعی کردیم متناسب با شرایط هر یک از شما گزینه‌هایی عملی ارادئه کنیم. با نظراتتان ما را در موفقیت‌های خود شریک کنید. اگر هنوز هم گزینه‌ی انتخابی خود را پیدا نکرده‌اید، با متن‌های بعدی ما همراه باشید.

۴ دیدگاه در “با این 10 روش کسب درآمد کنید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *