آموزش دکلره کردن مو | معرفی انواع اکسیدان، پایه و پودر دکلره

دکلره کردن مو، تنها راهی است که موجب روشن تر شدن رنگ موها میشود. اما این روش می تواند تخلخل های ساختار مو را افزایش دهد ‌و شکنندگی و خشکی را به همراه آورد. از این جهت استفاده از پودر دکلره اصل و مرغوب ضروری می باشد و برای کاهش آسیب های این فرایند بهتر است که به طور مداوم از روغن تراپی برای ساقه مو استفاده کنید. حفظ سلامت و تقویت مو بعد از دکلره امری واجب می باشد و استفاده از بهترین شامپو های مو را به شدت توصیه می کنیم. برای خرید انواع محصولات مو می توانید وارد سایت NIR-ONE.COM شوید با قیمت مناسب، انواع دکلره ها، شامپوها و دیگر محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایید:

دکلره کردن مو چیست؟

امروزه بلوند کردن و استفاده از رنگ موهای فانتزی در بین بسیاری از خانم ها رایج می باشد. اما برای این که بتوان یک رنگ موی زیبا و روشن را بر روی موی طبیعی به اجرا درآورد، لازم است تا ابتدا موها دکلره شوند. در واقع دکلره کردن مو به معنی تغییر رنگ ساختار هر تار مو از رنگ تیره به رنگ روشن می باشد. این فرایند با نام بلیچینگ مو نیز شناخته میشود و میتوان با استفاده از آن، رنگ موها را تا حد دلخواه روشن تر کرد.

بیشتر بدانید: آموزش رنگ کردن مو با بهترین روش ها در منزل

روش انجام دکلره کردن چگونه است؟

شایعات راجب رنگ مو روش های آن بسیار زیاد است و هر فرد و آؤایشگری روش های مختلفی برای دکلره کردن مو انجام میدهد به همین دلیل ما تصمیم داریم تا بهترین و صحیح ترین روش برای دکلره کردن مو را به شما آمنوزش دهیم.

 به طور کلی برای دکلره کردن مو می توان از دو روش استفاده نمود. روش نخست که به آن روش کلاهی می گویند بیشتر در سال های گذشته رواج داشته و امروزه کمتر از آن استفاده میشود. در این روش کلاهی که دارای سوراخ های ریزی است بر روی سر مشتری قرار میگیرد و با استفاده از قلاب مخصوص تار هایی از مو از سوراخ های کلاه بیرون آورده میشود و سپس فرایند دکلره انجام میگیرد.

اما امروزه از روش دکلره با فویل استفاده میشود که نسبت به روش کلاهی، می توان حجم بیشتری از موها را دکلره کرد و خطوط منظم تری را ایجاد نمود. در این روش قسمت هایی که قرار است دکلره شوند، به صورت دسته دسته به مواد دکلره آغشته شده و  سپس داخل فویل قرار می گیرند.

مواد لازم برای دکلره کردن

برای دکلره کردن مو باید از دو ماده اصلی استفاده کرد که پودر دکلره و اکسیدان مو می باشند. پودر دکلره متناسب با حجم مویی که قرار است روشن شود به سه دسته پودر دکلره آبی، سفید و بنفش تقسیم میشود که به ترتیب دارای عملکرد قوی تا ضعیف هستند. اصولا از پودر دکلره آبی برای روشن کردن تمام موها و از پودر دکلره سفید برای هایلایت با فویل استفاده میشود.

اکسیدان نیز برای تکامل فرایند شیمیایی رنگ مورد استفاده قرار میگیرد و متناسب با ضخامت و رنگ گیری موها می توان از اکسیدان های ۶ درصد، ۹ درصد و ۱۲ درصد استفاده کرد. اکسیدان ۱۲ درصد بسیار قوی است و اغلب برای موهایی که ضخامت بالایی دارند و رنگ آنها بسیار تیره است، مورد استفاده قرار میگیرد.

پایه های مختلف دکلره

هر رنگ مو برای این که جلوه زیبایی بر روی موهای طبیعی داشته باشد، لازم است تا بر روی پایه دکلره مناسب خود اعمال شود. پایه دکلره کردن مو به ۱۲ دسته تقسیم میشود که پایه شماره ۱۲ روشن ترین رنگ و در واقع رنگ سفید موها می باشد. هر چه مشتری خواهان رنگ های بلوند روشن تری باشد، پایه دکلره نیز باید بیشتر شود و به سمت سفید متمایل گردد.

از پایه شماره ۱ الی ۴ که مو به رنگ های قرمز، قرمز نارنجی، نارنجی قرمز و در نهایت نارنجی تبدیل میشود، دکلره ضعیف می گویند. پایه ۵ تا ۷ که شامل رنگ های نارنجی زرد، زرد نارنجی و زرد می باشد، دکلره متوسط و پایه ۸ الی ۱۲ نیز به پایه های قوی دکلره معروف هستند.

بهترین مارک پودر دکلره مو

دکلره کردن مو ساختار مو را خشک و شکننده میکند. از این جهت رسیدگی به موی دکلره شده بسیار مهم است. اما انتخاب پودر دکلره نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع پودر های دکلره مرغوب آسیب کمتری به ساختار مو می زنند و حالت ارتجاعی مو را از بین نمی برند.

به طور کلی یک پودر دکلره باکیفیت نباید غبار داشته باشد و نباید در هنگام مخلوط کردن با اکسیدان، کف ایجاد کند. همچنین باید کراتین و روغن طبیعی موها را نیز حفظ نماید. با توجه به این سه ویژگی می توانید بهترین پودر دکلره را برای موهای خود انتخاب کنید. با این حال پودر دکلره برند های لورآل، clairol، بیول، wella و jolen از مرغوب ترین پودر های دکلره آرایشگاهی هستند.

چطور موهای خود را دکلره کنیم؟

برای دکلره کردن مو ابتدا باید پودر دکلره را متناسب با نوع و جنس موی خود با اکسیدان مناسب ترکیب نمایید تا غلظت آن به ماست شباهت پیدا کند. سپس موها را دسته بندی کرده و مواد را از دو سانت مانده به ریشه، بر روی موها قرار دهید. توجه کنید که به هیچ عنوان ریشه را از همان ابتدا دکلره نکنید. زیرا که موجب سوختگی ریشه خواهد شد. پس از این که تمام موها را به مواد دکلره آغشته کردید، باید به طور مداوم موها را چک کنید تا به پایه دلخواه برسد.

پس از آن مجددا پودر دکلره را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کرده و ریشه ها را به مواد آغشته کنید تا با ساقه موها همرنگ شوند. پس از آن باید از تونر مخصوص استفاده کرده و سپس موها را با شامپو بشویید. پس از اتمام فرایند دکلره، باید از رنگساژ دلخواه استفاده کنید تا موها به رنگ مورد نظرتان برسند. لازم به ذکر است که موها برای انجام دکلره باید کاملا خشک و بدون گره باشند.

مدت زمان لازم برای ماندگاری مواد دکلره بر روی مو

مدت زمان مورد نیاز برای دکلره کردن مو، بستگی به جنس و ضخامت موی هر فرد دارد. همچنین هر رنگ مویی به یک پایه دکلره مخصوص نیاز دارد و از این جهت مدت زمان لازم برای رسیدن به پایه نیز متفاوت است. اما به طور کلی بعد از گذشت ۳۰ دقیقه موها به پایه متوسط خواهند رسید.

البته اگر می خواهید رنگ موها روشن تر شود باید مدت زمآنرا بیشتر کنید. روشن شدن ریشه موها به سرعت انجام میگیرد و برای این امر ۱۵ دقیقه کفایت میکند. مدت زمان لازم برای رنگ دهی رنگساژ نیز به طور متوسط ۵ الی ۱۰ دقیقه می باشد.

دکلره کردن مو در خانه

امروزه با افزایش هزینه های سالن های زیبایی، بسیاری از خانم ها تصمیم دارند تا موهای خود را در خانه دکلره کنند. البته با این که دکلره کردن در خانه محدودیتی ندارد، اما توصیه میشود که دکلره کردن مو را به متخصصان آن بسپارید و این فرایند را حتما در سالن های زیبایی انجام دهید. زیرا که دکلره کردن می تواند آسیب های جدی را به ساختار مو وارد کنند و لازم است که توسط شخص با تجربه و با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت، انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *