دکتر میثم شکری ساز و روتین های افرادی که ثروتمند شدند!

رپورتاژ تبلیغاتی: ثروتمند شدن رویایی است که بیشتر افراد سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. بی‌تردید همه میلیونرهای خود ساخته از جایی شروع کرده‌اند. با وجود تعداد بی شماری کتاب‌های مرتبط با حوزه موفقیت مالی و کسب درآمد، منطقی است که به این موضوع فکر کنید، چرا هنوز تعداد افراد ثروتمند در دنیا تنها یک درصد است؟! دکتر میثم شکری ساز، کارآفرین برتر ایرانی معتقد است که افراد ثروتمند روتینی را برای زندگی خود مشخص کرده‌اند که به ثروتمند شدن آن‌ها کمک کرده است. روتین‌هایی که آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و افراد عادی از آن‌ها بی‌خبر هستند.

خود را به چالش می‌کشانند

یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که افراد ثروتمند همه روزه با آن درگیر هستند این است که خود را به چالش می‌کشند. آن‌ها در طول روز با افرادی معاشرت دارند که اعتقادات آن‌ها یا آنچه را که می‌دانند درست است زیر سوال می‌برند. خلق ثروت به تفکر انقادی نیاز دارد. تصور کنید که همیشه و همه جا با افرادی در ارتباط باشید که تصورات و عقاید شما از زندگی را تایید می‌کنند، در این صورت هیچگاه عیوب خود را پیدا نخواهید کرد و از چارچوب امن خود خارج نخواهید شد.

به این ضرب‌المثل دقت کنید که اگر گوسفندی بخواهد شکار بیاموزد، باید خود را برای مبارزه با گرگ آماده کند. هرچند که همیشه حرف زدن آسان‌تر از انجام دادن است، زیرا ما به عنوان یک انسان دوست داریم راحتی خود را حفظ کنیم. بیشتر مردم تا آنجایی که چارچوب‌های‌شان اجازه می‌دهد، خلاقانه فکر می‌کنند. با این حال اگر به دنبال ثروتمند شدن هستید، باید به محیط اطراف خود و افرادی که با شما هم‌فکر نیستند هم معاشرت کنید.

آن‌ها همواره در حال کتاب خواندن هستند

میثم شکری ساز معتقد است که دومین روتین زندگی افراد ثروتمند تلاش برای افزایش آگاهی خواندن کتاب‌های مرتبط است. آن‌ها معمولا همه روزه بین ۳۰ دقیقه یا بیشتر برای مطالعه، خودآموزی و خودسازی‌شان زمان اختصاص می‌دهند. ثروتمندان برای کسب یا حفظ دانش مطالعه می‌کنند. آن‌ها معمولا تمایل به خواندن سه سبک کتاب مثل زندگی‌نامه افراد موفق، کتاب‌های توسعه شخصی و کتاب‌های تاریخی دارند.

خواندن بر روی ذهن دقیقا همان تاثیر ورزش روی بدن را دارد. ما از طریق کتاب‌ها چیزهای زیادی در مورد تاریخ، طبیعت انسان، سبک زندگی و فرهنگ‌هایی می‌آموزیم که با فرهنگ خودمان متفاوت است. اگر افراد ثروتمند وقت برای مطالعه نداشته باشند، با گوش دادن به کتاب‌های صوتی در طول رفت و آمد از فناوری مدرن به نفع خود استفاده می‌کنند.

آینده را پیش‌بینی می‌کنند

افراد ثروتمند یک جادوگر و فال‌گیر نیستند که آینده را پیش‌بینی کنند. آن‌ها مردم عادی هستند مثل من و شما. یکی از کارهایی که آن‌ها به طور متفاوت روزانه انجام می‌دهند، تلاش برای پیش‌بینی روندهای آینده است. دکتر شکری ساز همواره تاکید دارد که استیو جابز را در نظر بگیرید. او با همین آینده‌نگری که جز عادت‌های روزانه‌اش است، توانسته بخش بزرگی از بازار موبایل را از آن خود کند.

به نظر می‌رسد افرادی امثال استیو جابز به خوبی می‌دانند که مردم چه می‌خواهند و دنبال چه چیزهایی هستند. وقتی نوبت به ساختن ثروتمند می‌رسد، پیش‌بینی آینده و چالش‌هایی که ممکن است رخ دهد جز اصولی است که باید به آن توجه شود. کسی که امروز در سایه نشسته است، مدیون کسیست که مدت‌ها پیش در آنجا درخت کاشته و آینده‌نگری کرده است.

بخشی از کارها را برون‌سپاری می‌کنند

ایجاد ثروت ارتباط مستقیمی با مدیریت زمان دارد. ممکن است همه روزه تعداد زیادی کار برای انجام دادن داشته باشید. نحوه مدیریت این کارهای روزمره اما به ظاهر مهم می‌تواند تعیین کننده میزان موفقیت شما باشد.

افراد ثروتمند قبل از شروع هر روز، کارهایی که آن‌ها را از مسیر منحرف می‌کند را  یادداشت می‌کنند و راه‌هایی برای برون سپاری آن‌ها می‌یابند. اگر گاهی اوقات مجبور به انجام آن‌ها باشند، به خوبی حواس‌شان است که چقدر زمان اختصاص دهند.

روزانه ورزش می‌کنند

دکتر میثم شکری ساز با مطالعه روتین زندگی افراد متعدد به این نکته مهم اشاره می‌کند که بیشتر افراد ثروتمند روزانه ورزش می‌کنند. آن‌ها حدود ۳۰ دقیقه از برنامه‌های روزانه خود را به ورزش هوازی اختصاص می‌دهند. ورزش هوازی شامل هر چیزی است که بر قلب متمرکز باشد مانند دویدن، دویدن، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری.

ورزش‌های هوازی نه تنها برای بدن مفید است، روی تقویت حافظه و مغز نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند. ورزش باعث رشد سلول‌های مغزی می‌شود. ورزش نیز تولید گلوکز را افزایش می‌دهد، گلوکز سوخت مغز است، هر چه سوخت مغز بیشتر شود ایده‌های بیشتری به ذهن می‌رسد.

معمولا افراد ثروتمند کمترین زمان آزاد دارند، اما از همان زمان برای ورزش کردن استفاده می‌کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که سلامتی روح و روان و جسم از همه چیز مهم‌تر است.

غذای سالم می‌خورند و صبح زود از خواب بیدار می‌شوند

یکی دیگر از روتین‌های افراد ثروتمند این است که همیشه به عادات غذایی خود اهمیت می‌دهند و معمولا زود بیدار می‌شوند. آن‌ها معتقدند که اینگونه راحت‌تر کنترل زندگی خود را به دست می‌گیرند.

افراد ثروتمند برای سلامتی خود ارزش قائل هستند و عادات غذایی خود را بر اساس آن ساختار می‌دهند. جالب است بدانید که بیشتر افراد ثروتمند کمتر از ۳۰۰ کالری غذای ناسالم در طول روز مصرف می‌کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که افراد ثروتمند مراقب آنچه می‌خورند هستند، اما مهم‌ترین آنها می‌تواند تضمین عمر طولانی‌تر و در نتیجه کسب فرصت برای به دست آوردن درآمد و رفاه بیشتر باشد.

ساده زندگی می‌کنند

آقای میثم شکری ساز معتقد است که عموما افراد ثروتمند ساده‌تر زندگی می‌کنند. سادگی نه به این معنا که در یک خانه بدون امکانات حداقل، بلکه از خرید لوازم غیر ضروری جلوگیری می‌کنند. یعنی آن‌ها به طور مستمر تلاش می‌کنند تا زیاده‌روی نکنند و هر آنچه که مورد استفاده باشد را خریداری کنند.

برای آنکه ثروتمند شوند از قدرت تفکر و تشخیص خود نیز برای آنکه چه چیزی ضروریست و چه چیزی تجملات، استفاده می‌کنند. به بیان ساده‌تر آن‌ها به خوبی از قوه عقل معاش خود بهره می‌برند. آن‌ها ممکن است بعد از مدتی از یک ماشین لوکس استفاده کنند و یا خانه مدرن داشته باشند، اما هنوز هم در حد توان‌شان است و معمولاً فقط یک یا دو مورد از موارد گفته شده را دارند.

سپاس‌گذاری می‌کنند

دکتر میثم شکری ساز همواره در بیانیه‌های خود درباره روتین زندگی افراد ثروتمند تاکید دارد که آن‌ها از سپاس‌گذاری سر باز نمی‌زنند. آن‌ها قدردانی را به خوبی به عادتی عالی برای بهتر گذراندان روزمره خود تبدیل کرده‌اند. وقتی دائماً افراد زیادی در اطراف شما هستند، ابراز قدردانی صمیمانه راه خوبی برای مثبت نگه داشتن نظرات در مورد شما است. آنها همچنین عادت کرده‌اند از کسی با یک هدیه یا کارت تشکر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *