کی بچه دار شویم

چگونه با «کی بچه‌دار می‌شوید؟» کنار بیاییم؟

این که همه از شما می‌پرسند کی می‌خواهی بچه‌دار شوی، خسته شده‌اید. وقتی این سوال را اعضای خانواده می‌پرسند، پاسخ دادن به آن سخت‌تر می‌شود. در حالی که این به خود شما بستگی دارد. اگر شما برای بچه‌دار شدن آماده نیستید، با جواب‌های غیرمستقیم، خود را از سوال‌های پی در پی آن‌ها خلاص کنید. در نهایت نیز می‌توانید به آن‌ها عین واقعیت را بگویید و برای همیشه به این سوال‌ها خاتمه دهید.

روش اول: بحث را منحرف کنید.

  1. وقتی کسی می‌خواهد این موضوع را مطرح کند، بحث را عوض کنید.

بحث را به سمت دیگری رهبری کنید. این موضوع ممکن است ناخوش‌آین به نظر برسد؛ اما، اگر چند بار این روش را تکرار کنید، خانواده‌تان متوجه خواهند‌شد، دوست ندارید در این باره حرف بزنید.

به عنوان مثال اگر کسی خواست به این موضوع اشاره کند، می‎‌توانید بگویید: «شنیده‌ای عمه به تازگی صاحب یک نوه‌ی دیگر شده؟ این فوق‌العاده است!»

  1. از افرادی که می‌خواهند در این باره از شما بپرسند، فاصله بگیرید.

پیش از آن که آن‌ها فرصت صحبت درباره‌ی بچه‌دار شدن پیدا کنند، یعنی هم‌زمان با شروع این مباحث، با مطرح کردن یک بهانه از جمع آن‌ها دور شوید. مثلا می‌توانید به آن‌ها بگویید: «ببخشید، من کار کوچکی دارم. بر می‌گردم.»

  1. به آن‌ها بگویید ترجیح می‌دهید به این سوال پاسخ ندهید.

گاهی اوقات باید با آن‌ها مهربان باشید و مرزها را حفظ کنید؛ در این صورد بگذارید بدانند شما مایل نیستید به این سوالات پاسخ دهید و باقی بحث‌ها را دنبال کنید.

به عنوان مثال می‌توانید بگویید: «می‌دانم دوست دارید یک عضو جدید به خانواده اضافه شود؛ اما، تا وقتی چیزی قطعی نشده، دوست ندارم درباره‌ی آن صحبت کنم.»

  1. با همسرتان درباره‌ی این موضوع هماهنگی کنید.

در این باره با همسرتان گفت‌وگو کنید تا اگر کسی از شما درباره زمان بچه‌دار شدن پرسید، هر دو یک پاسخ به او بدهید. نه این که شما بگویید من دوست ندارم در رابطه با این موضوع صحبت کنم و همسرتان همه‌ی جزئیات را به خانواده‌ها بگوید.

ممکن است یکی از شما یا همسرتان بخواهد تمام جزئیات را به خانواده بگوید ولی دیگری مایل نباشد در این باره گفت‌وگویی کند، بهتر است مطابق نظر فردی که نمی‌خواهد این موضوع را باز کند، رفتار کنید.

روش دوم: جواب‌های غیر مستقیم بدهید.

  1. به کسی که از شما سوال می‌کند، بگویید این سوال احساس خوبی به شما نمی‌دهد.

با این شیوه می‌توانید از مواجه شدن با سوال‌هایی مشابه در آینده جلوگیری کنید. مثلا بگویید: «من خوش‌حالم که برایتان مهم است فرزند ما را ببینید؛ اما، جواب دادن به این سوال‌ها به من حس خوبی نمی‌دهد.

  1. جوابی مبهم اما قابل قبول برای خانواده‌ی خود مطرح کنید.

برای این سوال یک جواب خوب و مبهم پیدا کنید. جوابی که بتوانید هر زمانی از آن استفاده کنید. با تکرار این جواب، دیگران عقب‌نشینی خواهند کرد. به عنوان مثال بگویید: «هر وقت آماده باشیم.»

  1. به خانواده‌ی خود بگویید هروقت آماده شدید، به آن‌ها خبر خواهید‌داد.

اکثر این سوالات به این دلیل است که خانواده‌ها می‌خواهند، با شما در تصمیم‌گیری شریک باشند. این پاسخ به آن‌ها می‌گوید شما می‌خواهید آن‌ها را در جریان قرار بدهید؛ اما، الان آمادگی اش را ندارید.

روش سوم: حقیقت را به آن‌ها بگویید.

  1. در مورد اهدافتان با خانواده‌ی خود صحبت کنید.

می‌توانید پیش از این که در یک جمع قرار بگیرید، با افراد خانواده جداگانه درباره‌ی این موضوع گفت‌وگو کنید. در این صورت می‌توانید به هر سوال مخصوصی نیز درباره‌ی بچه‌دار شدن پاسخ دهید.

  1. بگویید مشکل پزشکی دارید.

گاهی اوقات پاسخ مستقیم، بهترین راه برای پایان دادن به این سوالات است. البته فقط زمانی این پاسخ را بدهید که واقعا مشکل پزشکی داشته باشید و گفتن این جمله شما را تحت فشار قرار ندهد. اغلب خانواده‌ها وقتی ببینند مشکل پزشکی دارید، دیگر از این قبیل سوالات از شما نخواهند‌پرسید.

        3. به آن‌ها بگویید فعلا موقعیت مناسبی برای بچه‌دار شدن ندارید.

مثلا بگویید: «می‌دانم خیلی دوست دارید یک بچه‌ی جدید را در خانواده ببینید؛ اما، فعلا شرایطش را نداریم.»

 

منبع: wikihow

یک دیدگاه در “چگونه با «کی بچه‌دار می‌شوید؟» کنار بیاییم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *