ساخت کاردستی – گلدان کاکتوس سنگی

روانشناسان معتقدند برای رشد و پرورش قدرت تخیل کودکان باید به آن‌ها آزادی عمل داده شود. به کودکان اجازه دهید بزرگ شوند و رشد کنند. اگر ایده‌ای مطرح می‌کند او را سرخورده نکنید و اجازه دهید کارش را انجام دهد تا ثمره آن را ببیند.

ساخت کاردستی یکی از هنرهایی است که به کودک در رشد شخصیت و پرورش خلاقیت او بسیار کمک می‌کند. مخصوصا برای هماهنگی اعضای بدن با یکدیگر بسیار تاثیرگذار است.

حتما بخوانید:

ذهن خلاق و منطقی کودکان را بیشتر بشناسید

اگر می خواهی خلاقانه کار کنی؛ روی خودت، نه نتیجه تمرکز کن

در پست‌های قبل در مورد کاردستی‌های سنگی صحبت کردیم و جغدهای زیبایی با هم ساختیم. در این آموزش قرار است یک گلدان سنگی از کاکتوس‌ها را درست کنیم و با آن‌ها محیط خانه و مدرسه را زیباتر کنیم.

اول از همه لازم است دقیقا بدانید کاکتوس مورد علاقه‌تان چه شکل و شمایلی دارد. این کار را به کودکتان واگذار کنید. اجازه دهید تصور کند کدام سنگ زیباتر از همه است و به درد ساختن یک کاکتوس زیبا می‌خورد.

تخیل کردن شکل و شمایل کاکتوس‌های سنگی به خودتان بستگی دارد. بعد از آن نوبت رنگ آن می‌رسد. خوب است رنگ کاکتوس‌ها زیبا و دلربا باشند و با محیط اطرافشان و با یکدیگر هماهنگ باشند.

اجازه دهید کودکان رنگ‌ها را با یکدیگر مخلوط کنند و ببینند با دو رنگ آبی و زرد چه طیف متفاوتی از رنگ سبز را می‌توان ساخت.

در ادامه مراحل ساخت یک گلدان سنگی از کاکتوس را مشاهده می‌فرمائید.

مراحل ساخت کاکتوس سنگی
مراحل ساخت کاکتوس سنگی

برای ساخت این نوع گلدان نیازی نیست زحمت زیادی بکشید. به تنها چیزی که احتیاج خواهید داشت، خلاقیت و تخیل است.

کاکتوس سنگی زیبا
کاکتوس سنگی زیبا

 

انواع کاکتوس‌ های سنگی

انواع کاکتوس‌ های سنگی

بیشتر بخوانید:

ساخت کاردستی برای دبستان – جغد سنگی

کاکتوس خانگی سنگی
کاکتوس خانگی سنگی

یک دیدگاه در “ساخت کاردستی – گلدان کاکتوس سنگی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *