مراقبت از تیرگی چشم

جوانسازی دورچشم و روش‌های مراقبت از آن

پوست دور چشم به دلیل نازکی خون زیادی را به خود جذب می‌کند. با افزایش خون رسانی در این قسمت، شاهد تیرگی دور چشم خواهیم بود. برای جلوگیری از افزایش خون رسانی در دور چشم باید حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید . توجه داشته باشید که هر چقدر پوست این ناحیه را نرم و تازه نگه دارید با تیرگی کمتری مواجه خواهید شد.

برای مراقبت از پوست دور چشم روش‌ها و اصول مراقبتی خاصی در نظر گرفته شده و در تمام دنیا مورد استفاده افراد بسیاری به خصوص بازیگران و هنرمندان مشهور قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های پیشگیری از تیرگی یا رفع آن، جوانسازی است که برای بهبود تیرگی و چروک دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشکلات شایع در اطراف چشم

مشکلاتی که معمولا در پوست اطراف چشم مشاهده می‌شود به صورت‌های مختلفی نمود پیدا می‌کند. برای اکثر ما پیش آمده که به فکر رفع مشکل سیاهی دور چشم، رفع خطوط و چروک ریز و رفع پف زیر چشم افتاده باشیم. استفاده از کرم‌های مراقبتی و جوانسازی روش مؤثری است که می‌توان از آن بهره گرفت. جوانسازی محدودیت سنی خاصی ندارد و باتوجه به نیاز پوستتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

چگونه از پوست دور چشم مراقبت کنیم؟

مرطوب کردن پوست اطراف چشم

پوست برای تازگی و حفظ رطوبت نیاز به مراقبت  رسیدگی دارد. با استفاده از مرطوب کننده و آبرسان به راحتی می‌توانید از خشکی و چروک پوست جلوگیری کنید. اگر نسبت به این مسئله بی تفاوت باشید دچار پیری زودرس پوست می‌شوید.

معمولا مرطوب کننده‌هایی که برای صورت استفاده می‌شوند ممکن است برای دور چشم مناسب نباشند و سوزش یا حساسیت ایجاد کنند. اما مواردی هستند که با پوست اطراف چشم سازگاری دارند و می‌توانید استفاده کنید. بهتر است قبل از تهیه محصولات مراقبتی دور چشم حتما در مورد سازگاری این مسئله بپرسید.

مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم

کرم‌های دورچشم حاوی مواد و ویتامین‌هایی هستند که به مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم و حفظ شادابی آن کمک می‌کنند. بر اساس نیازی که دارید کرم دور چشم خود را خریداری کنید تا آسیبی به پوست دور چشم نرسد. در ادامه موادی را که برای برطرف کردن مشکلات دور چشم مناسب هستند معرفی می‌کنیم.

در درجه اول رطوبت و تازگی پوست دور چشم مهم است و در موارد دیگر باید به دنبال کرم یا موادی باشیم که اثر صاف کنندگی دارند. برای این که به نتیجه مؤثری برسید به دنبال استفاده از موادی باشید که با تحریک پوست دور چشم منجر به تولید کلاژن می‌شوند. این مواد شامل رتینوئید، رتینول، مشتقات ویتامین A، پپتیدها و عوامل رشد هستند.

برطرف کردن تیرگی دور چشم یا هایپرپیگمنتیشن

تیرگی دور چشم معمولا ناشی از اشعه UV خورشید است که برای برطرف کردن آن بهتر است از موادی استفاده کنیم که شامل مواد زیر باشند. آربوتین، هیدروکینون، کوژیک اسید، ویتامین C، سویا، نیاسینامید یا نیکوتینامید و آزلائیک اسید.

برطرف کردن پف زیر چشم

از علل مهمی که در رفع پف زیر چشم تاثیر دارد می‌توان به خواب کافی و نوشیدن آب اشاره کرد. شب‌ها زمانی که در حال استراحت هستیم بدن به خصوص پوست به بازسازی خودش می‌پردازد و با بیداری صبح شادابی و تازگی پوست نمایان می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دیر می‌خوابید یا شب‌ها اصلا نمی‌خوابید مطمئن باشید که در دراز مدت دچار تیرگی دور چشم و لک پوستی خواهید شد. پس با نوشیدن آب کافی رطوبت را به پوست برگردانید تا از خشکی و چروک پوست جلوگیری کنید.

بهتر است برای رفع این مسئله از کرم‌های مراقبتی که دارای موادی مانند کافئین، بید علفی، دی‌پپتید2 و پلی فنول‌های چای سبز و میوه قهوه استفاده کنید.

برطرف کردن مشکلات کلی

برای رفع مشکلات کلی‌تر پوست دور چشم باید از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید. این مواد مؤثر می‌توانند در فرآیند پیری وقفه ایجاد کنند و آن را به تاخیر بیندازند. آنتی اکسیدان‌ها با از بین بردن رادیکال‌های آزاد، شادابی پوست را حفظ می‌کنند. آنتی اکسیدان‌هایی که در کرم‌های مراقبت پوست وجود دارند عبارتند از ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B3( نیاسینامید) و چای سبز.

برای مراقبت از پوست دور چشم با ملایمت عمل کنید

برای پاک کردن آرایش چشم‌ها یا استفاده از محصولات مراقبتی باید حتما با ملایمت و آرام این کار را انجام دهید. پوست دور چشم به دلیل نازکی باعث چروک‌های بسیاری می‌شود. پیگیر باشید و از کرم‌های مراقبتی این ناحیه استفاده کنید. مراقبت‌های پوست معمولا به صورت روزانه انجام می‌شود که ان را بیان می‌کنیم.

پاک کردن آرایش چشم

یک محلول دو فاز شامل آب و روغن تهیه کنید یا از محلول‌های آماده مخصوص استفاده کنید و با یک پد پنبه‌ای نرم، آرایش‌تان را پاک کنید. پد را روی چشم بگذارید تا محلول در مواد آرایشی چشم حل شود سپس خیلی آرام آن را به سمت بیرون بکشید. تا زمانی این کار را انجام دهید که آرایش چشم شما به اندازه کافی پاک شود.

استفاده درست از محصولات آرایشی در اطراف چشم

مقداری از کرم مراقبتی را روی انگشت حلقه یا انگشت کوچک خود بریزید سپس با کمک ضربه‌های آرام، پوست دور چشم را رطوبت رسانی کنید. این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که محصول به اندازه کافی جذب پوست شده باشد.

با رازینه همراه باشید تا ادامه نکات دور چشم را در قسمت دوم بخوانید.

یک دیدگاه در “جوانسازی دورچشم و روش‌های مراقبت از آن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *