کرم دور چشم

محافظت از پوست دور چشم در برابر نور خورشید

در قسمت قبل در مورد توصیه‌های جوانسازی پوست دور چشم و مراقبت‌های آن صحبت کردیم. نگهداری از پوست اهمیت ویژه‌ای دارد، مخصوصا پوست نازک دور چشم که به خاطر نازک بودن آسیب زیادی می‌بیند. در ادامه توجه شما را به خواندن توصیه‌های مهم قسمت دوم جلب می‌کنیم.

مراقبت از دور چشم در برابر آفتاب

چشم‌ها هر روز در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و به تدریج تیره‌تر می‌شوند. برای مراقبت از چشم‌ها باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. استفاده از ضدآفتاب علاوه بر محافظت از پوست، مانع رسیدن اشعه UVA به پوست می‌شود. فراموش نکنید که تمام صورت حتی پشت پلک‌ها را کرم بزنید.

در صورتی که فراموش کردید ضدآفتاب بزنید، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید تا تمام ناحیه چشم شما را بپوشاند و از آسیب نور خورشید در امان باشید.

ماساژ دور چشم

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که با پف چشم مواجه شدیم. این حالت که در اثر مصرف زیاد نمک و خواب کم یا خواب بیش از حد به وجود می‌آید باعث حبس آب در زیر پوست می‌شود در نتیجه دچار پف‌کردگی زیر چشم می‌شوید. البته تاثیر عوامل ژنتیکی را نباید نادیده گرفت.

برای بهبود پوست دور چشم و جلوگیری از پف‌کردگی بهتر است از ماساژ استفاده کنید. با استفاده از غلطک مخصوص می‌توانید مایع اضافی اطراف این ناحیه را تخلیه کنید. تنش‌های چشمی مثل پریدن چشم نیز با این کار تا حدی بهبود پیدا می‌کند.

خواب کافی، غذای خوب، ورزش

مراقبت از پوست طبعات مثبتی در پی دارد و باعث می‌شود پوست ظاهری شاداب و سرحال داشته باشد. سه عادت را باید همیشه در زندگی رعایت کنید تا پوستی درخشان داشته باشید. خواب کافی، ورزش، رژیم غذایی سالم. 6 ساعت خواب کافی به همراه ورزش منظم گردن خون بدن‌تان را افزایش می‌دهد.

زمانی که به اندازه نمی‌خوابید یا ورزش نمی‌کنید دچار احساس خستگی می‌شوید و چشم‌هایتان تیره و پف کرده می‌شود. شبیه حالتی که بیمار هستید. برای رعایت رژیم غذایی مناسب سعی کنید از مواد غذایی دارای پتاسیم مثل موز استفاده کنید. نوشیدن روزانه آب کمک به بازسازی و بهبود پوست می‌کند و شفافیت صورت شما را بیشتر نشان می‌دهد.

شستن صورت با آب سرد

شستن صورت با آب سرد باعث خنکی و شادابی پوست می‌شود. اما شستن صورت با آب گرم منجر به از بین رفتن چربی صورت و خشکی می‌شود و رفته رفته پوست را تیره می‌کند. آب سرد به پوست شوک وارد می‌کند و جریان خون را افزایش می‌دهد.

رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی رنده شده

برای از بین بردن سیاهی و تیرگی دور چشم، سیب زمینی گزینه بسیار خوبی است. مقداری سیب زمینی رنده کرده و آب آن را بگیرید. پنبه را به آب سیب زمینی آغشته کنید و به مدت 10 دقیقه روی چشمان‌تان قرار دهید سپس با آب سرد بشویید.

کیسه چای برای رفع تیرگی دور چشم

یکی از کاربردی‌ترین روش‎‌ها برای رفع تیرگی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای کیسه‌ای است. چای سبز یا چای بابونه را در آب خیس کنید مدتی در یخچال قرار دهید تا خنک شود، سپس روی چشمان خود قرار دهید.

استفاده از روغن بادام برای رفع تیرگی دور چشم

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است که بسیار برای بازسازی بدن مفید است و تیرگی و سایه دور چشم را بهبود می‌بخشد. این روغن را در نواحی تیره بمالید و ماساژ دهید. قبل از خواب این کار را انجام دهید و بگذارید روی چشم بماند. صبح روز بعد صورت را بشویید. توجه کنید که حتما از روغن بادام شیرین برای صورت استفاده کنید.

یوگا یا مدیتیشن

افرادی که یوگا کار می‌کنند معتقدند علت سیاهی دور چشم با استرس و افسردگی و سبک زندگی نادرست ارتباط دارد. برای آرامش ذهنی و روحی باید ذهن شما آرام باشد. استفاده از یوگا ساعت بدن را از طریق ذهن تنظیم می‌کند و باعث آرامش و کاهش تیرگی دور چشم می‌شود.

استفاده از گلاب

گلاب به خاطر خاصیت ارزشمندی که دارد در رفع سیاهی دور چشم مؤثر است و باعث جوانسازی پوست می‌شود. مقداری پنبه را در ظرف گلاب قرار داده سپس روی چشم خود بگذارید. بعد از 10 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. بهتر است هر شب به مدت یک ماه این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

استفاده از روش‌های غیرجراحی

برای مراقبت از پوست بهتر است تا قبل از 30 سالگی پیشگیری را شروع و از محصولات مراقبتی استفاده کنید. در این صورت تا حدی می‌توانید عوامل ژنتیکی را کنترل کنید. اگر سن شما بالای 30 سال است ممکن است درمان‌های موضعی مؤثر نباشند. با مشورت پزشک خود در صورت تایید می‌توانید از گزینه‌های غیرجراحی مثل بوتاکس و فیلر و لایه برداری پوست با لیزر استفاده کنید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید خطوط گوشه چشم و گودی زیر چشم را برطرف کنید. البته بعد از مدتی نیاز به تمدید این جلسات دارید چون نتیجه آن‌ها همیشگی نیست.

به طور کلی مراقبت از پوست باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود. با انجام کارهای ساده‌ای مثل مرطوب کردن پوست و استفاده از کرم ضدآفتاب به خوبی می‌توانید از پوست خود نگهداری کنید. فراموش نکنید که حتما خواب کافی داشته باشید چون در جوانسازی دور چشم شما نقش مهمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *