شستن صورت,پوست شاداب و سلامت,پاک کننده صورت,مصرف سبزیجات

مراقبت از پوست صورت- قسمت دوم

در قسمت قبل اصول و روش‌های مراقبت از پوست را ارائه کردیم. در ادامه به اصول دیگر که مهم هستند می‌پردازیم. مجله رازینه شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کند.

رتینول یا ویتامین آ

رتینول یا ویتامین آ ماده‌ ای است که مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد. در واقع رتینول به احیا سلول‌های پوستی کمک می‌کند. مکمل محصولات حاوی کلاژن برای شادابی پوست است. رتینول به عنوان یک ویتامین در محصولات ضد پیری وجود دارد و استفاده از آن ضروری است. رتینول به خاطر تاثیرات مثبتی که روی پوست دارد می‌تواند روند رشد غیرطبیعی و سرطان‌زای سلول‌های پوست را که در اثر نور آفتاب به وجود می‌آید، خنثی کند. رتینول خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند در درمان آکنه، چین و چروک‌ها و دیگر عوامل پیری پوست مؤثر باشد.

خواب کافی

خواب کافی برای سلامت بدن انسان بسیار مفید است. سلول‌های پوست در خواب شروع به بازسازی می‌کنند. کم‌خوابی و بی‌خوابی، گردش خون را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود رنگ پریده به نظر برسید. داشتن خواب کافی سلامت و شادابی پوست را تضمین می‌کند. می‌توانید شب قبل از خواب از محصولات مغذی و آبرسان برای پوست خود استفاده کنید تا بازسازی و جذب پوست بهتر انجام گیرد.

لایه برداری منافذ پوست

منافذ پوست روزنه‌هایی هستند که پوست از طریق آن‌ها تنفس و اکسیژن دریافت می‌کند. زمانی که این منافذ با آلودگی‌، چربی و پروتئین‌های روی پوست پر شوند بزرگ‌تر به نظر می‌آیند. برای کوچک‌تر کردن منافذ باید پوست خود را لایه برداری کنید. کرم‌ها و ژل‌های لایه بردار حاوی اسید سالیسیلیک و گلیکولیک هستند که برای برداشتن لایه‌های مرده و آلوده مفید هستند.

برای جلوگیری از بازتر شدن منافذ پوست باید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید چون آفتاب کلاژن پوست را تخریب می‌کند و باعث بازتر شدن آن می‌شود. برای لایه برداری عمیق و بهتر پوست می‌توانید با مراجعه به دکتر با استفاده از میکرودرم پوست‌تان را لایه برداری کنید.

محصولات رسوراترول

رسوراترول یک آنتی اکسیدان و پلی‌فنول قوی در پوست انگور است که برای جلوگیری از چین و چروک و ضعیف شدن سلول‌های پوست بر اثر آلاینده‌ها استفاده می‌شود. این ماده در بسیاری از محصولات پوستی وجود دارد و می‌تواند حتی قوی‌تر از ویتامین سی عمل کند. این ماده به دلیل دارا بودن خاصیت سفتی می‌تواند برای پر کردن خطوط و چروک صورت مناسب باشد. بهترین زمان استفاده از این سرم شب قبل از خواب است.

پوست گردن و بالای سینه

پوست گردن و بالای سینه به دلیل نازک و حساس بودن نیاز به مراقبت دارند. ذخیره خونی زیادی در این قسمت وجود ندارد به این دلیل به راحتی التیام پیدا نمی‌کنند. برای جلوگیری از ایجاد لک و چروک در این قسمت بهتر است از ضدآفتاب و سرم‌های حاوی رتینول و انواع اسیدها استفاده کنید. البته میزان استفاده از این محصولات بهتر است کمتر از مقداری باشد که برای پوست صورت استفاده می‌کنیم، تا باعث تحریک پوست این ناحیه نشود.

پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش بعد از ضدآفتاب به عنوان مهم‌ترین قسمت مراقبت از پوست اهمیت ویژه دارد. ماندن آرایش و آلودگی روی پوست علاوه بر ایجاد آلودگی و منافذ بزرگ باعث خشکی و شوره پوست می‌شود. دکتر مکرین الکسیادس آرمناکاس(Macrene Alexiades-Armenakas)  استادیار متخصص پوست در دانشکده‌ی پزشکی ییل آمریکا معتقد است: «اکثر مواد آرایشی حاوی نوعی مولکول قندی است که می‌تواند موجب رشد قارچ‌ها در طول شب بشوند.» باقی ماندن آرایش چشم موجب خارش، جوش‌های ریز و سفیدی می‌شود که به کیست میلیا معروف است. حتما از پاک کننده و شوینده مناسب برای آرایش چشم استفاده کنید.

شیر سویا

شیر سویا یک ضد التهاب طبیعی است که تورم و پف را کم می‌کند. پروتئین سویا باعث می‌شود خطوط زیر چشم کمتر و ملایم‌تر به نظر برسند. خنکی شیر سویا رگ‌های اطراف چشم را منقبض می‌کند و باعث می‌شود چشم‌تان قرمز به نظر نرسد. حتی می‌توانید از کمپرس شیر سویا برای رفع التهاب و تحریکات پوستی استفاده کنید. مقداری از مایع را به پنبه آغشته کنید و آن را برای 5 دقیقه روی چشم یا هر قسمت ملتهب بگذارید.

پف زیر چشم

زمانی که در شب خواب هستید زیر چشم‌تان آب جمع می‌شود و به مرور زمان زیر چشم‌ها پف می‌کند. سعی کنید طوری بخوابید که صورت‌تان کمی بالا قرار بگیرد. می‌توانید دو بالش زیر سرتان بگذارید. صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید زیر چشم خود را با یک کرم دور چشم ضد پف ماساژ دهید.

برای رفع تیرگی دور چشم می‌توانید از کرم‌های کافئین‌دار استفاده کنید. کافئین با انقباض عروق خونی باعث می‌شود خون کمتری زیر پوست پخش شود. دی اکسید تیتانیوم، میکا و اکسید آهن موجود در این کرم‌ها باعث بازتاب نور می‌شود و پوست را شفاف‌تر می‌کند.

آب داغ

آب داغ دشمن بی چون و چرای پوست شماست. گرمای آب داغ منجر به بالا رفتن فشار خون و سرگیجه می‌شود چون عروق خونی تلاش می‌کنند تا بدن را خنک کنند. حمام کردن در فصل سرما با آب داغ لذت بخش است اما باعث آسیب پوست‌تان می‌شود. هر چه سن پوستی پایین‌تر باشد امکان بیشتری برای بازسازی به حالت عادی دارد. اما به مرور با بالا رفتن سن پوست حالت ارتجاعی و عادی خودش را از دست می‌دهد.

۲ دیدگاه در “مراقبت از پوست صورت- قسمت دوم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *