پودر سوخاری

فیله مرغ با پنیر پارمسان

فیله مرغ با پنیر پارمسان یک دستور غذایی برای وعده شام است که خیلی سریع آماده می‌شود. اگر زمان محدودی دارید با درست کردن این غذای خوشمزه خانگی برای شام، دیگر دغدغه‌ای ندارید.

برای شروع مقداری فیله مرغ ضخیم از فروشگاه تهیه کنید یا با برش سینه مرغ از وسط آن را به دو قسمت تقسیم کنید. دقت کنید که بافت گوشت ضخیم باشد.

فیله مرغ چیپسی 15 دقیقه‌ای آماده می‌شود. این غذای کاملا ساده که با فیله مرغ درست می‌شود در مدت زمان کوتاهی و با مواد کمی وعده خوشمزه‌ای برای شام محسوب می‌شود.

بهترین چیز در مورد این دستور غذایی، سریع آماده شدن آن است چون فیله‌های مرغ خیلی سریع سرخ می‌شوند. برای سرو این غذا می‌توانید در کنار آن از پوره سیب زمینی ترد و سالاد استفاده کنید یا این که فیله سرخ شده را برای ساندویچ کوردن بلو استفاده کنید.

برای درست کردن این غذا در درجه اول باید مواد اولیه را آماده کرده و به ترتیب دستور عمل کنید. مراقب باشید که فیله مرغ را زیاد سرخ نکنید چون ممکن است بسوزد. طوری آن را سرخ کنید که تمام اطراف آن سرخ و طلایی شود.

اولین چیز برای آماده کردن مواد، رنده کردن پنیر پارمسان است. به جای رنده درشت بهتر است از رنده ریز استفاده کنید. پنیرهای ریز رنده شده شبیه پودرهای برفی می‌شوند و هنگام سرخ شدن فیله را طلایی می‌کنند. پنیر پارمسان اولین لایه‌ای است که روی فیله مرغ را می‌پوشاند.

در مرحله بعد باید از تخم مرغ استفاده کنید. اگر تصمیم دارید از ادویه یا گیاهان خشک طعم دهنده استفاده کنید بهتر است در این مرحله آن را اضافه کنید. بهتر است از رزماری تازه استفاده کنید و آن را به ظرف تخم مرغ اضافه کنید اما آویشن تازه و سرخ شده نیز فوق العاده است.

از آن‌جایی که مواد اولیه این غذا بسیار محدود است. می‌توانید گیاهان تازه‌ای مثل رزماری یا آویشن را به آن اضافه و طعم بی نظیری ایجاد کنید.

در یک ظرف پنیر رنده شده و در ظرف دیگر تخم مرغ مخلوط شده با ادویه‌های گیاهی را بریزید. در ظرف سوم نیز مقداری آرد سوخاری بریزید و برای درست کردن این سس(دیپ) آماده شوید.

قبل از اینکه مرغ را درون ظرف قرار دهید، آن را خوب تکان دهید تا  مانع از ریختن پودر سوخاری شوید. یکی از تکه‌های مرغ را بردارید و در ظرف پنیر رنده شده قرار دهید. دو طرف فیله مرغ را به خوبی با پنیر پارمسان پوشش دهید تا کاملا سفید شود، سپس آن را در ظرف تخم مرغ قرار دهید. در آخر آن را در ظرف آرد سوخاری وارد کنید.

وقتی فیله‌های مرغ به خوبی با آرد سوخاری پوشیده شدند، می‌توانید تابه را روشن کنید و فیله‌ها را با روغن زیتون سرخ کنید. برای سرخ کردن فیله‌ها هر طرف را حدود 4-5 دقیقه سرخ کنید. وقتی سرخ و طلایی شدند می‌توانید مقدار بیشتری پنیر پارمسان روی آن‌ها بریزید و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *