جزیره مافوشی کجاست

جزیره مافوشی، جزیره ای کوچک و آرام واقع در مالدیو است. اگر اهل گردشگری و تجربه سفرهای استثنائی باشید، بعید است اسم مالدیو را نشنیده باشید.

درباره کشور مالدیو

مالدیو، در جنوب غربی هند، میان آب‌های اقیانوس هند واقع شده است. مجموعه جزایری که هرکدام از آنها، تکه ای از بهشت هستند. کشور جزیره‌ای مالدیو، مقصدی رویایی و فوق جذاب برای توریست‌ها و گردشگران محسوب می‌شود.

درواقع این کشور پرجاذبه، از 1200 جزیره مرجانی کوچک تشکیل شده‌است و شامل هفت استان می‌شود. مساحت آن 298 کیلومتر مربع تخمین زده شده‌است. مالدیو شگفت‌آور با جمعیتی قریب به 428 هزار نفر، کشوری کوچک محسوب می‌شود و همچنین لقب کم ارتفاع‌ترین کشور در قاره بزرگ آسیا را به خود اختصاص می‌دهد. چراکه ارتفاع آن از سطح آب‌های آزاد بسیار ناچیز و حدود 1.5 متر است.

تور مالدیو گزینه‌ای بسیار مناسب برای لمس تجربه‌ای کاملا متفاوت است. با تجربه سفری سراسر زیبایی، لحظات بینظیری برای خود رقم بزنید. همین حالا در علی بابا قیمت تور مالدیو را مشاهده کنید.

و اما یکی از دغدغه‌های افراد برای سفر به این کشور جزیره‌ای، هزینه‌ای است که باید برای اقامت در آن متقبل شوند؛ اما می‌توان این مسئله را با اقامت در جزایر محلی تر آن، حل کرد.

درباره جزیره مافوشی

مافوشی حدود دو ساعت با پایتخت مالدیو (شهر ماله)، فاصله زمانی دارد. زیبایی این جزیره سبب شده است گردشگرانی که به مالدیو سفر میکنند، نتوانند آن را نادیده بگیرند. مافوشی با حدود 5 هزار نفر جمعیت، جزیره خیلی کوچکی محسوب نمیشود؛ با این حال میتوانید در مدت حدودا نیم ساعت با دوچرخه آن را بپیمایید.

بی‌دلیل نیست که جزیره خوش‌منظر مافوشی، مقصد موردعلاقه بسیاری از گردشگران است. چراکه به‌غیراز تفریحات پرطرفدار، ویژگی‌هایی دارد که امکان بیشتری برای توریست پذیری ایجاد می‌کند.

قابل توجه است که علاوه‌بر هتل‌های لوکس با معماری چشم نواز و همچنین ویلاهای روی آب، اکثر مهمانخانه‌های مالدیو در جزیره مافوشی مستقر شده‌اند. اتفاقا این مهمانخانه‌ها قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به هتل‌های پرزرق وبرق این کشور دارند. از این رو مافوشی، انتخاب کاملا مناسبی برای تجربه اقامت ارزان و به‌صرفه در بهشتی به‌نام مالدیو است. لازم به ذکر است به‌جزهتل‌ها و مهمانخانه‌های باکیفیت که موجب استقرار بی‌دغدغه گردش‌کنندگان می‌شود، بهترین رستوران‌های مالدیو نیز در مافوشی قرار دارند. این رستوران‌ها با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و محلی به‌همراه نوشیدنی‌های خوش‌طعم و گوارای استوایی، سفر شما را درخشان‌تر می‌سازند.

این جزیره دنج، در سال 2004 به دلیل سونامی، دچار آسیب جدی شد؛ ولی پس از آن، اکنون توانسته است به دوران اوج خود برسد. مافوشی فقط یکی از جزایر مالدیو است اما می‌تواند به‌تنهایی شما را علاقه‌مند پیوستن به تور مالدیو کند.

جاذبه های جزیره مافوشی مالدیو

اسکی و موج سواری، از مجموعه تفریحات آبی است که تقریبا در سفر به هر جزیره ای می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. علاوه بر آن حیف است تا جزیره بکر مافوشی بیایید و قایق سواری را در آن تجربه نکنید.

اگر دیدن غروب خورشید آن‌هم در اقیانوس شما را به وجد می‌آورد، پیشنهاد می‌شود با کرایه کردن یک قایق، به دل دریا بزنید و این صحنه فوق العاده را از دست ندهید. چنانچه حدود 30 دقیقه از مافوشی فاصله بگیرید، خود را در محاصره ده ها دلفین خواهید دید؛ که اطراف قایقتان بالا و پایین می‌روند. تماشای دلفین‌ها خود، تفریح موردعلاقه افراد زیادی به‌شمار می‌رود. چراکه علاوه‌بر سرگرمی به آرامش بی‌نظیری دعوت می‌کند. بنابراین قایق‌سواری آن‌هم با چشم‌اندازی به این زیبایی، تفریحی بسیار پرطرفدار است که به‌صرفه نیز خواهد بود.

برای تجربه تفریحات مهیج‌تر آبی می‌توانید اسنورکلینگ ویا ماهیگیری را امتحان کنید.

اگر گمان می‌کنید اقامت‌های رویایی فقط برای قصه ها است، به‌این معنا است که زندگی در کلبه‌ای کوچک وسط آب را فقط در ذهنتان به‌ تصویر کشیده‌اید. Centara Ras Fushi Resort، مکانی است که در آن کلبه‌هایی روی آب تعبیه شده‌اند و تخیل شما را به‌واقعیت تبدیل می‌کنند. در این مکان یک رستوران نیز با طیف متنوعی از غذاها و نوشیدنی‌ها وجود دارد تا طعم ناب این تجربه را تکمیل کند.

سواحل دیدنی جزیره مافوشی مالدیو

این جزیره سواحل جذاب و دیدنی بسیاری دارد.

ساحل bikini

این ساحل، نمایی بسیار زیبا دارد. همچنین نخل‌های زیادی در آن واقع شده است که چشم‌انداز جذاب‌تری پدید آورده‌است. در مافوشی و به‌طور کل مالدیو، فقط در ساحل بیکینی امکان پوشیدن لباس‌های باز وجود دارد. بنابراین بانوان فقط در این ساحل می‌توانند از مایو و لباس‌هایی از این قبیل برای شنا استفاده‌کنند. درغیر این صورت قانون را زیرپا گذاشته و دچار تخلف می‌شوند.

ساحل public

ساحل عمومی مسافت کمی تا ساحل بیکینی دارد. شمامی‌توانید با اندکی قدم زدن کنار بیکینی به سمت شرق، به آن برسید. باوجود اینکه ساحل عمومی وسعت بیشتری نسبت به ساحل بیکینی دارد و درواقع دو ساحل است، معمولا فضای خلوت‌تر و آرام‌تری دارد. یکی از دلایل آن می‌تواند آزاد نبودن حدود پوشش باشد.

ساحل coral

Coral در فارسی به‌معنای مرجان است. پس می‌توان به این نتیجه رسید که این ساحل از مرجان‌های زیادی برخوردار است.

ساحل کرال یا همان مرجان، در جنوب جزیره مافوشی قرار گرفته است. به‌عنوان یکی از ویژگی‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که ساحل کرال نسبت به سایر سواحل جزیره، شن کمتری دارد. اما می‌توانید ساعت‌ها زیر سایه‌بانی حصاری به تماشای آب‌های خوش‌رنگ و چشم‌نواز بنشینید.

ساحل watter sports

همانطور که از اسم آن پیدا است، ساحل watter sports به‌وجود آمده برای تفریحات آبی است. این ساحل کاملا نسبت به سواحل عمومی و بیکینی در فاصله است. از این ساحل رویایی می‌توان به‌عنوان یکی‌از رمانتیک‌ترینسواحل یاد کرد؛ چراکه اگر هنگام غروب سری به آن بزنید میزهای دو نفره ای را سرتاسر ساحل مشاهده می‌کنید که موقعیت را برای صرف یک شام استثنائی تکمیل می‌کند.

همه این‌ها فقط بخش بسیار کوچکی از جاذبه‌های جزیره مافوشی و مالدیو هستند که با پیوستن به تور مالدیو می‌توانید تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *