تعطیلی دولت آمریکا به چه معناست؟

تعطیلی دولت آمریکا از سوی ترامپ

شما میدانید تعطیل شدن دولت به چه معناست؟ حال باید از تعطیل شدن دولت یکی از ابرقدرت‌های جهان بشنوید. رسانه‌های آمریکا گفته‌اند قانون‌گذاران این کشور بر سر درخواست رئیس‌جمهور کشورشان برای تأمین بودجه احداث دیوار حائل در مرز مکزیک به توافق نرسیدند. به همین دلیل دولت فدرال از ساعاتی دیگر تعطیل می‌شود!

نماینده‌های کنگره آمریکا برای درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورشان جهت تأمین بودجه احداث دیوار حائل در مرز مکزیک، به توافق نرسیدند و به همین دلیل بخش‌هایی از دولت فدرال تعطیل خواهد شد.

به نقل از رسانه‌های آمریکا از جمله «سی‌بی‌اس» و پایگاه «هیل» جلسه جمعه شب آن‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا بدون نتیجه تمام شده و مجلس سنا هم ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی (مصادف با ساعت ۰۴:۳۰ بامداد به وقت تهران) به کارش پایان داده است.

به نقل از رویترز، جلسه بعدی مجلس سنای آمریکا ظهر شنبه (ساعت ۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ مصادف با ساعت ۲۰:۳۰ شنبه به وقت تهران) است و اگر حادثه غیر منتظره‌ای پیش نیاید، تعطیلی دولت فدرال قطعی خواهد بود.

داستان از این قرار بود که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته با لایحه بودجه موقت دولت، که با هدف جلوگیری از تعطیلی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ارائه شد، موافقت کردند. در این لایحه درخواست «دونالد ترامپ» برای تخصیص بودجه جهت ساخت دیوار مرزی نیز وجود دارد.

اما این لایحه لازم بود برای تأیید نهایی به تصویب مجلس سنا هم برسد؛ اما «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا ساعت ۱۸:۰۰ عصر جمعه به وقت محلی اعلام کرد در این خصوص توافقی صورت نگرفته است و هیچ رأی‌گیری نیز در کار نخواهد بود.

رئیس‌جمهور کشور آمریکا، پیش از این تهدید کرده بود که اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک در نظر نگیرد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او قبلا از امضای لایحه مصوب سنا که بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته بود، خودداری کرد و با دیکتاتوری تمام از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

جالب است بدانید لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده است و اگر بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود که این وضعیت الان انتظار می‌رود. همین زمان‌بندی در دولت آمریکا تا به حال موجب شده است تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره، از این برنامه به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

حتما بخوانید:

زندانی‌های کدام کشور خوشبخت‌تر اند؟

10 نشانه‌ی اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی

معرفی کتاب: حیفا

سی‌بی‌اس نوشته سازمان‌های دولتی که از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد شنبه به وقت واشنگتن تعطیل خواهند شد، عبارتند از: وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری، وزارت خارجه، وزارت امور داخلی، وزارت کشاورزی و وزارت مسکن و توسعه شهری.

در صورت تعطیلی، کارکنان این وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آن‌ها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

منیع: tabnak

یک دیدگاه در “تعطیلی دولت آمریکا از سوی ترامپ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *