وضعیت زندان‌های جهان

زندانی‌های کدام کشور خوشبخت‌تر اند؟

  • زندان‌های مختلفی در جهان وجود دارد.
  • تصاویر زندان‌ها یک کشور می‌تواند رفتار آن کشور را با مجرمان نشان دهد.
  • در این متن می‌خواهیم نگاهی به وضعیت زندان‌های کشورهای مختلف بزنیم. از اتاق‌های راحت و تک‌نفره‌ی نوروژ گرفته تا زندان‌های شلوغ و کهنه‌ی مالاوی.

به عنوان مثال در نوروژ کسی پشت میله‌های زندان نیست، زندان‌های نوروژ سلول‌هایی با میله‌های آهنی ندارد. ساز موسیقی در اختیار زندانیان نوروژی قرار می‌گیرد و آن‌ها میتوانند از DVDها و بازی‌های ویدیویی موجود نیز استفاده کنند. این در حالی است که زندانیان در مالاوی باید روزگار خود را در سلول‌هایی کثیف و شلوغ بگذرانند.

شاید تفاوت زیاد زندان‌های کشورهای مختلف ناشی از تفاوت نگاهی است که مردم جهان به زندان دارند. به نظر شما زندان محلی برای مجازات است یا بازسازی؟

با همراه باشید تا بیشتر با سلول‌های زندان‌های نقاط مختلف جهان آشنا شویم.

زندان سن کوئنتین قدیمی‌ترین زندان کالیفرنیا است. این زندان دارای حداکثر امکانات امنیتی است. چارلز منسن، تبهکار امریکایی، که حکم اعدام او به حبس ابد کاهش پیدا کرده‌بود، مدت زیادی از عمرش را در این زندان گذراند.

زندان ریکرس‌آیلند یکی از 10 زندان مخوف جهان است. این زندان به خشم و بددهنی کارکنان خود شهرت پیدا کرده است.

موسسه اصلاحی فدرال ال رنو، اکلاهما از نظر امنیتی میانه است. در این زندان حدودا 1000 مرد زندانی هستند.

زندان بوردو‌ی شهر موترال کشور کانادا، 1000 تا 1500 زندانی را در خود جای داده‌است. این زندانیان یک یا دو سال از عمرشان را در بوردو سپری می‌کنند.

زندان هاییتی در شهر ساحلی اکاهای قرار دارد. این زندان بیش از حد شلوغ است. در سال 2016، 174 زندانی توانستند در طی یک شورش از زندان بگریزند. در این شورش یکی از نگهبانان زندان کشته شد. عده‌ی دیگری از نگهبانان نیز در این اقدام برنامه‌ریزی‌شده مجروح شدند.

آلتیپلانو یکی از زندان‌های شهر المولویا د خوارز کشور مکزیک است. امنیت این زندان تا سال 2015 زبان‌زد مردم بود؛ اما، جاکوین “ال چیو” گوزمن با فرار خود توانست امنیت این زندان را بشکند.

ال بوین پاستور زندان زنان شهر بوگوتای کشور کلمبیا است. در این زندان می‌توانید تا 20 زندانی را ببینید که در همگی در یک سلول محبوس شده‌اند.

زندانیان زندان لاندسبرگ ایالت بایرن آلمان به طور قابل توجهی در وضعیت بهتری قرار دارد. در این زندان برنامه‌هایی برای بازپروری زندانیان در نظر گرفته‌شده تا زندانیان مهارت‌هایی را در زمینه‌های مانند آشپزی، نجاری و نقاشی به دست آورند.

در زندان‌های نوروژ تلاش بر این است که تا حد امکان زندانیان روند گذشته‌ی خود را تغییر دهند و با رویکردی متفاوت به آغوش جامعه باز گردند. در زندان اسکین اسلوی نوروژ هر یک از زندانی‌ها یک اتاق‌خواب شخصی دارد. این اتاق‌ها مجهز به تلویزیون و ویدیو نیز هستند.

زندان نورگن هوهن شهر فین هایزن کشور هلند، برای هر یک از زندانیان اتاق‌خواب، تخت‌خواب، یخچال و تلویزیون در نظر گرفته‌است. اتاق هر یک از این زندانیان نیز یک پنجره دارد که رو به حیاط زندان گشوده می‌شود.

بیشتر از 100 اسیر جنگی در بازداشگاه سازمان ملل متحد محبوس اند. هر یک از سلول‌های این بازداشتگاه مجهز به تلویزیون است؛ اما، اسرا اجازه‌ی استفاده از شبکه‌ی جهانی اینترنت را ندارند.

زندان مولو در شهر لیلونگو کشور مالاوی به شدت شلوغ است. در سال 2015، 200 نفر زندانی در یک سلول 60 نفره محبوس بودند. برای هر 120 زندانی یک دستشویی در این زندان وجود دارد و هر 900 زندانی باید از یک شیر آب استفاده کنند.

حدود 1200 زندانی در زندان مرکزی کاشیپور در شهر گازیپور کشور بنگلادش محبوس اند.

زندانی‌ها در زندان بدنام دلفین سیاه روسیه تحت مراقبت بیست‌وچهار ساعتته قرار دارند. این زندان در مرز روسیه و قزاقستان واقع شده‌است.

نگهبانان زندان آبشیری ژاپن هر روز از اتاق‌های زندان بازرسی می‌کنند. این اقدام راه را برای فرار زندانی‌ها مشکل می‌کند. زندانی‌هایی با حکم هشت سال زندان و یا کمتر در آبشیری محبوس اند.

منبع: اینجا

۲ دیدگاه در “زندانی‌های کدام کشور خوشبخت‌تر اند؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *