انواع روش های تایپ آپاستروف در ورد

تایپ آپاستروف اس در ورد

اگر بخواهید متنی را با نرم افزار ورد تایپ کنید، به ویژه اگر بخواهید مقاله یا متنی به زبان انگلیسی را در ورد تایپ کنید، مسلماً یکی از کاراکترهای مهم و خاص که باید تایپ آن را بلد باشید، آپاستروف یا آپستروف است. در این مطلب آموزشی کوتاه در مورد ورد، شیوه تایپ آپاستروف در ورد و تایپ آپاستروف اس در ورد را آموزش می‌دهیم. اول از همه باید بدانیم آپاستروف چه کاربردی در انگلیسی دارد و سپس ببینیم که کلید آپاستروف کجای صفحه کلید قرار دارد و سپس با استفاده از کلید آپاستروف اس در کیبورد، بتوانیم تایپ آپستروف در ورد را به سادگی انجام دهیم.

آپاستروف اس چه کاربردی دارد؟

برای تایپ آپاستروف s در ورد، چند روش وجود دارد. اما ابتدا ببینیم که کاربرد آپاستروف یا apostrophe در زبان انگلیسی چیست؟ در زبان انگلیسی چهار کاربرد اصلی برای آپاستروف وجود دارد: 1) کاربرد اول، استفاده به جای مخفف در جملات است. مثلا در عبارت I’m here که به جای I am here به کار می‌رود. 2) کاربرد مهم دیگر آپاستروف در زبان انگلیسی برای بیان مالکیت است. مثلا در عبارت It is Ali’s book. 3) در برخی کلمات که از فارسی یا عربی وارد انگلیسی شده است مانند Qur’an یا Ka’ba. 4) در کنار اعداد نمایشگر دقیقه در ساعت یا زاویه برای متون ریاضی.

جالب است که بدانید، در گذشته کاربردهای دیگری هم برای آپاستروف وجود داشته ولی دیگر استفاده نمی‌شود.

تایپ آپاستروف در ورد

اما چگونه می‌توان این کاراکتر را در ورد تایپ کرد؟ برای تایپ آپاستروف، یک کلید مخصوص در صفحه کلید استاندارد انگلیسی وجود دارد. این کلید معمولا کنار دکمه Enter قرار داشته و اگر شیف را بگیرید به صورت “ و در غیر اینصورت آپاستروف را تایپ خواهد کرد.

تایپ آپاستروف در ورد
انواع آپاستروف در ورد

به این ترتیب شما می‌توانید s مالکیت یا اس مالکیت را در ورد به آسانی تایپ کنید.

۷ دیدگاه در “تایپ آپاستروف اس در ورد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *