هزینه آزمایش ایدز، مراکز آزمایش رایگان ایدز

اتوبوس‌های آزمایش ایدز، پیک سلامتی در تهران

تا به حال در مورد پیک سلامتی چیزی شنیده‌اید؟ پیک سلامتی، اتوبوس‌هایی هستند که در شهر تهران مستقر می‌شوند که به شهروندان تهرانی خدمات رایگانی ارائه دهند. اگر نگران این هستید که شاید به بیماری ایدز مبتلا شده باشید و از این که آزمایش ایدز چقدر هزینه دارد و در کجا می‌توانید آزمایش ایدز بدهید، مطمئن نبودید، دیگر الان نیازی نیست حتما به دنبال مراکز آزمایش ایدز بروید. هر چند مراکز آزمایش ایدز را می‌توانید در این‌جا ببینید، ولی از این به بعد شاید دیگر نیازی به مراجعه برای آزمایش ایدز هم نباشد.

بهتر است بدانید امسال اتوبوس‌هایی در شهر تهران مستقر شده‌اند که این آزمایش را برایتان به صورت رایگان انجام می‌دهند. شهرداری تهران برای نیل به هدف خود در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاهی‌بخشی به شهروندان همکاری را با موسسه پیام‌آوران همیاری‌(چترا) شکل داده است.

شهرداری تهران از 29 دی ماه این اتوبوس‌ها را راه‌اندازی کرده است. شما باید طوری برنامه‌ریزی کنید که تا ششم اسفند ماه به این اتوبوس‌ها برسید؛ البته اگر قصد دارید آزمایش ایدز را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید.

اگر از این‌که خودتان ازمایش ایدز بدهید خجالت می‌کشید، جالب است بدانید که شما می‌توانید کیت آزمایش ایدز را هم خودتان تهیه کنید.

هر چند هزینه کردن برای سلامتی، سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، ولی به هر حال این امکان برای شهروندان تهرانی فراهم شده است که به صورت رایگان این آزمایش را انجام دهند.

اتوبوس ایدز در تهران به همراه کادر مجرب پزشکی و روان‌شناس برای انجام مشاوره‌های لازم، در آن‌جا مستقر هستند و به صورت رایگان یک تست برای شما انجام خواهند داد. همچنین می‌توانید با روان‌شناس مسقر در این مرکز، صحبت کنید و از او مشاوره بگیرید.

به منظور افزایش سطح آگاهی شهروندان تهرانی در خصوص اچ آی وی، شهرداری تهران این اقدام را انجام داده است و برای این که دید مردم نسبت به این افراد تغییر پیدا کند، در حال تبلیغات گسترده و توزیع بروشور و… است.

بیشتر بخوانید:

ایدز یک بیماری است و همه باید خود را از این تهدید مصون بدارند. اگر شما نیز ذره‌ای شک کردید که شاید به این بیماری به هر دلیلی مبتلا شده باشید، میبایست هر چه سریع‌تر به مراکز آزمایش اچ آی وی مراجعه کنید. خوب است هر کس با اتفاقات پیش آمده با واقع‌نگری نگاه کند و اگر احتمال ابتلا به ایدز را می‌دهد، هر چه سریع‌تر به مراکز مربوطه مراجعه کند. چرا که تشخیص فوری ایدز تاثیر زیادی بر میزان موفقیت در درمان خواهد داشت.

برای همین توصیه همه پزشکان و روان‌شناسان بر این است که از بیماری نترسید و به سلامتی خودتان بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دهند. حالا که این امکان بوجود آمده که بیماران مبتلا به ایدز احتمالی، به مراکزی مراجعه کنند که برایشان هزینه‌ای نیز ندارد، خوب است این فرصت را از دست ندهند و هر چه سریع‌تر به این اتوبوس‌های واقع در سطح شهر مراجعه کنند.

شهرداری تهران سعی کرده است این اتوبوس‌های ایدز را در نقاط مختلف شهر پراکنده کند و یک برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌مندی از خدماتش ارائه کرده است. جدول زمان‌بندی این اتوبوس‌ها را می‌توانید در زیر ببینید.

برنامه زمان‌بندی اتوبوس ایدز در شهر تهران

رازینه در راستای اعتلای هدفش برای اطلاع‌رسانی دقیق در موضوعات سلامت عمومی، سعی کرده برای شما مطالبی در این راستا آماده کند.

شما عزیزان نیز برای اطلاع‌رسانی بهتر این پیام را برای دوستانتان ارسال کنید.

یک دیدگاه در “اتوبوس‌های آزمایش ایدز، پیک سلامتی در تهران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *