تاثیرات آواز خواندن بر سلامتی

به خاطر سلامتی‌تان، آواز بخوانید!

در این مطلب قصد داریم برایتان از فواید آواز خواندن بگوییم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که آواز خواندن چه تاثیراتی روی سلامتی‌تان دارد. دفعه بعد که خواستید برای فامیل آواز بخوانید شک نکنید و صدایتان را بلند کنید.

تقویت سیستم ایمنی

 بنا بر پژوهش‌ها آواز خواندن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. در تحقیقی، نمونه خون اعضای گروه حرفه‌ای کر، قبل و بعد از خواندن قطعه‌ای از موتسارت آزمایش و بررسی شد.

 محققان دریافتند در بسیاری از نمونه‌ها، مقدار پروتئینی که در سیستم ایمنی به عنوان آنتی بادی عمل کرده و ایمونوگلوبولین نام دارد، به یکباره بعد از آواز خواندن افزایش چشم‌گیری پیدا کرده بود.

 در حالیکه در نمونه خون اعضایی از گروه کُر که فقط شنونده بودند، این نتایج دیده نشد. در واقع آواز خواندن یک راه مفید برای تقویت سیستم ایمنی شماست، امتحان کنید.

بهتر شدن ژست بدنی

 وقتی که آواز می‌خوانید، صاف ایستادن، بخش مهمی از تکنیک درست آواز خواندن است. بنابراین بعد از مدتی، ژست درست بدن برای شما تبدیل به یک عادت خواهد شد.

ورزشی شگفت‌انگیز

آواز خواندن می‌تواند یک ورزش عالی باشد، مخصوصا برای افراد سالمند، ناتوان و یا آسیب دیده. حتی اگر شما یک فرد کاملا سالم باشید، با فراگرفتن تکنیک‌های درست آواز خواندن مثل ادا کردن واکه‌ها، ریه‌های‌تان تمرین و ورزش خواهند کرد. همچنین برخی دیگر از فواید آواز خواندن برای سلامتی می‌توان از قوی‌تر شدن دیافراگم و افزایش جریان خون کلی در بدن نام دارد.

بهتر شدن خواب

کارشناسان سلامت نشان داده‌اند که آواز خواندن می‌تواند عضلات دهان و حلق را تقویت کرده و در نتیجه خروپف و آپنه‌ی خواب را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کاهش استرس

 آواز خواندن می‌تواند تنش عضلات را کم کند و استرس‌تان را تسکین بدهد.

ضد افسردگی طبیعی

 آواز خواندن باعث ترشح اندورفین می‌شود که هورمون احساس خوب مغز است و منجر به احساس خوشبینی و شادی برای ما می‌شود. محققان دریافته‌اند یک اندام بسیار ریز در گوش است که می‌تواند به فرکانس‌های آواز جواب بدهد، این واکنش یک احساس لذت آنی تولید می‌کند حتی اگر خواننده خود شما باشید. به عبارتی ساده‌تر، آواز خواندن می‌تواند کمک‌تان کند بر مشکلات زندگی‌تان غلبه کنید و به راحتی روحیه‌تان را تقویت کند.

افزایش هوشیاری ذهنی

 انجمن آلزایمر جهانی، خدماتی به نام «برای مغزتان بخوانید» تشکیل داده است که به بیماران آلزایمر کمک می‌کند حافظه‌ی خود را تقویت کنند.

کمک به بیماران پارکینسون

بیماری پارکینسون همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند. بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح‌کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می‌دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در غده‌های قاعده‌ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.

تقویت مهارت‌های ارتباطی

پژوهش‌ها نشان داده آوار خواندن برای بچه‌های کوچک به مغزشان جهت آماده شدن برای یادگیری زبان کمک می‌کند. همچنین موسیقی ابزار خوبی برای تعلیم خواندن و نوشتن در سنین پایین است تا بعدا دچار مشکلات زبانی نشوند.

داشتن دوستان بیشتر

 وارد شدن در هر گروهی و ارتباط برقرار کردن با آنها توسط آواز خواندن برای خود شما هم مفرح است؛ در نتیجه یک عامل کاهش استرس و افسردگی خواهد بود.

افزایش اعتماد بنفس

آواز خواندن بدون شک باعث می‌شود اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند و بتوانید در جمع بهتر حضور پیدا کنید.

نگاه‌تان به آواز و آواز خواندن متحول خواهد شد

با آواز خواندن تدریجا از یک مبتدی به یک انسان حرفه‌ای در حیطه خودتان تبدیل خواهید شد.

شما و عشق‌تان به هم نزدیک‌تر می‌شوید

حتما برای‌تان پیش آمده که بعد از خواندن یک آواز، حس بهتری پیدا کرده باشید؛ علتش ترشح اکسی‌توسین است. آواز خواندن می‌تواند شما و عشق‌تان را به هم نزدیک‌تر کند.

یاد می‌گیرید چطور با دقت گوش دهید

شاید برای خودتان جالب باشد ولی این اتفاقی است که در حین آواز خواندن می‌افتد.

زیباتر شدن پوست

عمل آواز خواندن وادارتان می‌کند عمیق‌تر نفس بکشید و در نتیجه جریان خون‌تان بهتر شود و اکسیژن بیشتری در بدن‌تان به گردش دربیاید. اینها فاکتورهای مهمی در سلامت و جوانی پوست هستند.

فوایدی که در بالا گفته شد پشتوانه‌ی علمی دارند، پس با خیال راحت از همین امروز شروع کنید و از صدای خودتان لذت ببرید. انسان قابلیت تغییر هر چیزی را دارد؛ پس نگران سروصدای همسایه‌ها از صدای خودتان نباشید.

منبع: vkool

با تشکر از هدی بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *