چگونه کارت بانکی خود را به کارت سوخت متصل کنیم؟

اگر در جریان اخبار روز کشور باشید، مطمئنا اخبار مربوط به طرح ساماندهی مصرف سوخت، بهینه سازی مصرف سوخت یا همان سهمیه بندی مصرف بنزین را شنیده اید. اخیرا برای افرادی که کارت سوخت خود را در اختیار ندارند، این امکان ایجاد شده است که با اتصال کارت بانکی به کارت سوخت، برای مراحل بعدی این طرح آماده شوند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه انجام این کار یعنی اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

برای این کار دو روش وجود دارد که به هر دو روش اشاره خواهیم کرد:

روش نخست اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

روش اول برای این کار، ورود به سایت دولت الکترونیک، به نشانی www.mob.gov.ir است. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از این طریق نسبت به دریافت کارت سوخت هوشمند اقدام کنید، باید بر اساس زمان‌بندی که از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بر اساس شماره تلفن همراه اعلام شده است، به سایت مراجعه نمایید. این اولویت‌بندی به صورت زیر است:

جدول زمان بندی مراجعه برای تمدید کارت سوخت

روش دوم اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

  • روش دوم استفاده از اپلیکیشن مخصوص دولت همراه برای تلفن‌های هوشمند است. شما می‌توانید این نرم‌افزار را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی اپلیکیشن دریافت نمایید. به این منظور برای دریافت نسخه‌های Android و IOS این اپلیکیشن به سایت‌های زیر می‌توانید مراجعه کنید:
    سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
    ایران اپس(iranapps.ir)
    کافه بازار (cafebazaar.ir)
    اپ استور (appstore.ir)

متقاضیان بعد از این‌که اپلیکیشن مذکور را نصب کردند، باید شماره همراه خود را وارد کنند و با ارسال کد از طریق پیامک شناسایی شوند. سپس کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کرده و اطلاعات فردی خود را تایید کنند.

در پنجمین مرحله، باید بارکد خودروی خود را که روی کارت خودرو درج شده است، وارد و در نهایت یک کارت بانکی خود را انتخاب کنند. در مرحله آخر با تایید نهایی متقاضی خدمات سهمیه سوخت به کارت بانکی اضافه می‌شود و اگر مالک صاحب کارت سوخت باشد، کارت سوخت باطل خواهد شد.

یک دیدگاه در “چگونه کارت بانکی خود را به کارت سوخت متصل کنیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *