استخدام و آگهی استخدامی در سال 97

چگونه در سال 97 سریع و آسان استخدام شویم؟

اغلب افراد پس از این که تحصیلات خود را به پایان رساندند، به دنبال پیدا کردن کار هستند. در حقیقت در کشور ما بسیاری از افراد به دنبال این هستند که در جایی استخدام شوند و به استخدام شرکت یا سازمانی در بیایند. اما بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال که چگونه استخدام شویم، جواب روشن و مناسبی ندارند. استخدام شدن، برای کسانی که از مهارت نسبتاً مناسبی برخوردار هستند، فرآیند پیچیده‌ای نیست. البته مهارت داشتن برای استخدام ضروری است ولی این مهارت ممکن است چیز بسیار پیچیده‌ای نباشد. هر کسی اگر مقداری در خود جستجو کند و توجه داشته باشد، متوجه می‌شود مهارت‌های کافی دارد که می‌تواند با تکیه بر آن‌ها ساتخدام شود.

استخدام شدن در سازمان‌ها و شرکت‌ها فرآیند پیچیده‌ای نیست. اما کارجویان لازم است تلاش زیادی برای آن کنند. ممکن است تلاش زیادی برای پیگیری آگهی‌های استخدامی کنند ولی به نتیجه مناسب دست نیابند. در این مطلب دنبال ارائه برخی از نکات مهم برای استخدام شدن سریع هستیم. امیدواریم که مطالب بتواند پاسخی بر این سوال باشد که بسیاری از کارجویان از خود می‌پرسند: چگونه سریع استخدام شویم؟

قبل از استخدام خودتان را به خوبی بشناسید

قبل از این که به دنبال کار بروید، بهتر است نسبت به خود شناخت پیدا کنید و مهارت‌های خود و ظرفیت‌های درونی خود را بشناسید. این مهارت‌ها ممکن است فنی و تخصصی باشند یا مهارت‌هایی از قبیل ارتباط گیری، اخلاق خوب، انعطاف پذیری در کار و قابلیت انطباق با حقوق پایین باشند. در این گام سعی کنید با بررسی روحیات خود، چند دسته شغل که برای شما مناسب است و می‌توانید آن را بپذیرید، انتخاب کنید.

اگر تحصیلات عالی دارید، بهتر است به مهارت‌های واقعی بازار کار که متناسب با رشته شماست وقوف پیدا کنید و با کسب مهارت در آن زمینه‌ها، شانس بیشتری برای استخدام سریع و مناسب داشته باشید. با گسترش اینترنت، بسیاری از این مهارت‌ها از طریق اینترنت و منابع آنلاین قابل یادگیری است. مثلا شما می‌توانید اطلاعات لازم را از طریق دروس کورسرا، EdX و یا نمونه‌های ایرانی مثل فرانش و فرادرس یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید:

4 گام برای افزایش حقوق

چطور پول در بیاریم؟ – روش‌های ساده برای کسب درآمد مستمر

آگهی‌های استخدامی دیوار و شیپور را دنبال کنید

حتما با سایت‌های دیوار و شیپور آشنا هستید. شاید از این سایت‌ها اجناس دست دوم و حتی ماشین نیز خریده باشید. بهتر است بدانید که یک بخش مهم این سایت‌ها، بخش استخدام و کاریابی است. روزانه آگهی‌های زیادی در موضوع استخدام برای شغل‌های مختلف در این سایت‌های منتشر می‌شود. شما برای استخدام مترجم، استخدام حسابدار، استخدام نظافت‌کار، استخدام راننده، استخدام پیک موتوری، استخدام منشی و مسئول دفتر و …. می‌توانید از میان این آگهی‌ها گزینه مطلوب خود را بیابید.

از آن‌جا که آگهی‌دهنده برای ثبت آگهی در زمینه استخدام، ملزم به پرداخت وجه هستند (بر خلاف آگهی های دیگر که رایگان ثبت می‌شوند)، این آگهی‌ها از اعتبار نسبی برخوردار هستند.

در سایت‌های کاریابی به دنبال آگهی‌های استخدام بگردید

برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی، به ویژه در شرکت‌های معتبر دیگر نیازی نیست در شرکت‌های کاریابی سرگردان باشید یا آگهی‌های استخدام روزنامه‌های را مطالعه کنید. سایت‌های آنلاین از قبیل جاب ویژن، جابینجا و حامی کار، می‌توانند شروع خوبی برای استخدام باشند. از همه مهمتر که شرکت‌هایی معتبر معمولاً آگهی خود را در این سایت‌ها ثبت می‌کنند و شما شانس استخدام در شرکت‌های معتبر را از این راه خواهید داشت.

مزیت دیگر جستجو در آگهی‌های استخدامی، این است که از نیاز بازار کار آگاه می‌شوید و با بررسی این آگهی‌ها می‌فهمید که برای فعالیت در بازار کار حیطه مربوط به شما چه مهارت هایی لازم است. یا چه نرم افزارها و تکنیک‌هایی ضروری است.

به جای استخدام ثابت، دنیای فریلنسری را تجربه کنید

این روزها نوعی از فعالیت و شغل، در جامعه رواج پیدا کرده است که تفاوت‌های جدی با استخدام سنتی در شرکت‌های تجاری و خدماتی دارد. بسیاری از افراد دوست دارند، کنترل بیشتری روی وقت خود داشته باشند و وابستگی‌های دست و پا گیر استخدام از قبیل ساعت حضور و غیاب و لزوم کار در محل مشخص را نداشته باشند. به این نوع از کار «آزاد کاری» یا «فریلنسینگ Freelancing» گفته می‌شود.

شغل‌هایی از قبیل برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک یا ترجمه طرفداران زیادی دارند که به صورت آزادکار فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال اگر در زمینه تولید محتوا یا ترجمه تخصص دارید، فرآیند استخدام مترجم آنلاین سایت ترجمیک را می‌توانید به سهولت پشت سر بگذارید و به صورت دورکاری در زمینه ترجمه فعالیت کنید. طبق بررسی‌ها کسب درآمد 2 تا 3 میلیون تومانی در ماه، از طریق دورکاری در ترجمیک میسر است. برای فعالیت دورکاری در حرفه‌های دیگر نیز سایت‌هایی وجود دارد که می‌توان به پونیشا و پارس کدرز اشاره کرد.

فریلنسری این مزیت را دارد که در کنار شغل ثابت نیز امکان‌پذیر است و علاوه بر این که منبع درآمدی مجزا برای شما محسوب می‌شود، به نوعی می‌تواند مرتبط با علایق شما نیز باشد.

این‌جا را نیز بخوانید:

کتابچه 17 روش عملی برای کسب درآمد آنلاین

بدانید که کارفرما چه چیزی از شما می‌خواهد

استخدام و قرارداد استخدام، در حقیقت یک پیمان اجتماعی بین دو نفر است. کارفرما و مدیر شما مسایلی را از استخدام در نظر دارد که شما می‌بایست به آن توجه کنید. مهم‌ترین چیزی که یک مدیر برای استخدام نیرو در نظر می‌گیرد، مسائل اخلاقی فرد است. مدیران معمولا می‌خواهند که نیروهای تحت نظرشان کاملاً به سازمان و شرکت خود تعلق داشته باشند و با روحیه کاری بالای خود در خدمت سازمان باشند. در حقیقت این خاصیت‌ها باعث رشد خود کارمند نیز می‌شود.

واقعیت این است که اگر شما مهارت بالایی هم داشته باشید، گاهی ممکن است خصلت‌های اخلاقی شما مانع از استخدامتان شود. معمولا در چند دقیقه ابتدایی جلسه مصاحبه، مدیران با تجربه از خصلت‌های فرد مصاحبه شونده آگاه می‌شوند و پس از آن فقط به دنبال طول دادن مصاحبه هستند. هرچند شناخت کامل از یک نیرو، به سرعت به دست نمی‌آید و در اغلب شرکت‌ها ابتدای استخدام افراد باید یک دوره آزمایشی را سپری کنند تا علاوه بر آشنایی طرفین با خصوصیات کار و مشخصات شغل مد نظر، اخلاقیات طرفین نیز برای آن‌ها روشن شود.

نکته نهایی در خصوص استخدام

بیشتر افراد، به کار به عنوان یک فرآیند تکرار نگاه می‌کنند و پس از مدتی به تکراری شدن کارها و در نتیجه بی‌حوصلگی می‌رسند. فرآیند استخدام و استخدام شدن در شرکت‌های مسئله مطلوبی است. اما در استخدام، حتما خصوصیات اخلاقی خود را در نظر بگیرید و شرایط کاری را نیز مد نظر قرار دهید. بسیاری از کارها که در بین افراد جامعه محبوب است، ممکن است برای شما مناسب نباشد. شما نباید صرفا روی مسائل شخصی متمرکز باشید. چه بسیار افرادی هستند که در یک گروه کاری موفق با هم کار می‌کنند، اما خصوصیات اخلاقی متفاوتی دارند. فرآیند استخدام، فرآیند ساده‌ و جذابی است. دقت کنید که این فرآیند را به بهترین شکل بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *