نقش بیمه درمان در وضعیت سلامتی

برای همه افراد جامعه سلامتی یکی از اولویت های زندگی است، حتی اگر در برهه ای از زمان به سلامتی خود اهمیت ندهند، اما با برو مشکلی در وضعیت جسمانی خود به این گوهر گرانبهایی که از طرف خدا در زندگی دریافت کرده اند پی برده و سعی در بهبود وضعیت سلامتی خود دارند.

از طرفی توجه به سلامت جسمی افراد خانواده در کنار صرف وقت و انرژی، نیازمند هزینه هم هست. چه هزینه هایی که بابت پیشگیری از بروز بیماری ها یا سالم و سرحال نگه داشتن بدن می کنیم و چه در زمانی که خدای نکرده در بروز مشکلی یا بیماری باید هزینه ای را برای درمان پرداخت کنید.

یکی از جاهایی که می توان با یک فکر اقتصادی به صرفه و اطمینان بخش، زندگی را پیش برد همین جا در خرید بیمه درمان است. البته بیمه هایی مثل خدمات درمانی، یا بیمه نیروهای مسلح یا بیمه تامین اجتماعی هم هستند که می توانند با ارائه بیمه درمان حداقلی، به شما در درمان بیماری ها کمک کنند.

اما این قاعدتاً کفایت نمی کند. باید بتوان از بیمه تکمیلی هم به عنوان بیمه جایگزین در زمانی که بیمارستان با بیمه های اجباری طرف قرارداد نیست یا اینکه به اندازه کافی هزینه ها را پرداخت نمی کند استفاده کرد.

کاربرد های بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی کاربردهای متنوعی دارد. به طور مثال برای زنان مهم است که وضعیت سلامتی خود را به صورت دوره ای بررسی کنند. همین هم دارای هزینه هایی است. کافی است که به نقش بیمه درمان در سلامت زنان بپردازیم. خدماتی که می توانند از پزشک یا کلینیک های مخصوص به زنان و زایمان استفاده کنند.

یا اینکه یکی از پرهزینه ترین خدمات پزشکی، مربوط به دندانپزشکی است. بیمه تکمیلی در خدمات دندانپزشکی بسیار کاربردی است. شما می توانید دندانهای خود را محافظت کنید و از بیمه درمان خود استفاده کرده و کمترین مبلغ را به عنوان هزینه بپردازید. جایی که واقعاً می تواند در درازمدت در بهداشت دهان و دندان شما تأثیرگذار باشد.

پرداخت خسارت مربوط به بیمه درمان

در زمینه بیمه درمان، شرکت ها و سازمان های مختلف، روش های مختلفی را برای پرداخت در نظر دارند. و هر یک از آن ها تلاش می کنند تا بتوانند بهترین خدمات را در زمینه پرداخت خسارت داشته باشند. به طور مثال سازمان هایی مثل تامین اجتماعی یا خدمات درمانی با استفاده از دفترچه درمانی می توانند به شما کمک کنند که به بیمارستان ها و کلینیک ها و مراکز درمانی طرف قرارداد آن ها مراجعه کرده و خدمات مربوط به پزشکی را دریافت کنید و به صورت اتوماتیک هزینه ها را پرداخت کنند.

در زمینه بیمه تکمیلی هم در برخی موارد لازم است که شما از معرفی نامه برای مرکز درمانی استفاده کنید که برخی از شرکت ها این خدمات را به صورت آنلاین انجام می دهند.

حتی پرداخت خسارت بیمه تکمیلی در زمان شیوع کرونا بهبود هم پیدا کرده و شرکت ها را وادار کرده است که جلوی مراجعه بابت این مورد به شرکت های بیمه را گرفته و سامانه های آنلاین خود را بهبود بخشند. به صورتی که در حال حاضر بسیاری از شرکت ها تصاویر مدارک را هم از متقاضی دریافت کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای ارائه مدارک خسارت بیمه تکمیل درمان نیست.

یک دیدگاه در “نقش بیمه درمان در وضعیت سلامتی”

  1. این که بیمه داشتن برای وضعیت سلامتی ما خیلی مهمه واقعاً پوشیده نیست. هر روز بسیاری از بیماران رو در بیمارستان می بینیم که به خاطر اینکه قادر به پرداخت هزینه های عمل جراحی یا بستری توی بیمارستان نیستند، درمان بیماری خودشون رو نیمه کاره رها می کنن. همین افراد اگر بیمه درمانی پایه یا بیمه تکمیلی داشته باشن دیگه دغدغه این مسائل رو ندارن و با خیال راحت تر به بیماری خودشون و بهبودی اهمیت میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *