نحوه مصرف ایمون پلاس یوروویتال [فواید + عوارض]

کپسول ایمون پلاس یوروویتال یکی از مکمل های تغذیه ای است که به علت ساختار آهسته رهش خود، جذب بسیار بالایی در بدن دارد. این محصول دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش سطح سلامت بدن فرموله می شود.

مکمل تقویت سیستم ایمنی ایمون پلاس یوروویتال در شرکت هگمتان داروی غرب ایران و تحت لیسانس آلمان به تولید می رسد و نسبت به سایر داروهای هم گروه خود قیمت مقرون به صرفه تری دارد. این مقاله برای آشنایی با این مکمل و خواص آن نگاشته شده است.

کپسول ایمون پلاس یوروویتال برای چیست؟

یکی از مکمل های بسیار محبوب و مرغوب تغذیه ای، کپسول ایمون پلاس یوروویتال نام دارد که در ایران بسته بندی می شود و جزء محصولات تقویت کننده بدن به خصوص سیستم ایمنی است.

بدن برای انجام فعالیت های روزانه خود به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. بنابراین اگر با مصرف مواد غذایی قادر به تامین آنها نباشید، باید از مکمل های حاوی آنها استفاده کنید. ایمون پلاس به فرم کپسول تولید می شود و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

یکی از مهمترین ویژگی های این مکمل، خواص آنتی اکسیدانی آن است. این ویژگی موجب افزایش مقاومت بدن در برابر رادیکال های آزاد و فرآیندهای بیوشیمیایی بدن می شود. همچنین کپسول ایمون پلاس یوروویتال سیستم ایمنی بدن را در برابر عوامل خارجی تقویت می کند و مانعی در برابر ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون سرطان است.

مکانیسم اثر این کپسول به صورت آهسته رهش است که موجب جذب بالای ترکیبات آن در بدن می شود. در نتیجه کپسول ایمون پلاس به سلامت کلی بدن کمک می کند و بهترین گزینه برای جبران کمبود ریز مغذی های بدن است.

فواید ایمون پلاس چیست؟

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این مکمل از سلول های بدن در برابر خطر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت مخرب آنها در بدن را از بین می برند.

این کپسول به دلیل برخورداری از مقدار مشخصی سلنیوم، از پوست محافظت می کند و در بهبود کارکرد غده تیروئید و تولید مثل نیز بسیار موثر است. در ادامه فواید مصرف کپسول ایمون پلاس یوروویتال را به طور کلی عنوان می کنیم.

  • کاهش ابتلا به بیماری های عفونی همچون عفونت های ریوی
  • بهبود عملکرد غده تیروئید
  • جلوگیری از استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد
  • حفظ سلامت قلب و عروق
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود التهابات و زخم های بدن
  • افزایش سلامت پوست، مو و ناخن ها
  • موثر در کلاژن سازی
  • کمک به جذب بهتر کلسیم در بدن
  • کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین و جلوگیری از ابتلا به قند خون
  • موثر در افزایش رشد قدی و وزنی کودکان و نوجوانان
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی

چه ترکیباتی در ایمون پلاس به کار رفته است؟

کپسول ایمون پلاس یوروویتال دارای ترکیباتی است که سلول های بدن برای ادامه حیات خود به آنها نیاز دارند. در ادامه مهمترین ترکیبات موجود در این کپسول و خواص آنها را بررسی می کنیم.

ویتامین D

این ویتامین برای جذب کلسیم در بدن ضروری است و موجب تقویت استخوان ها و دندان ها می شود. به واسطه ویتامین D سیستم ایمنی تقویت می شود و ابتلا به بیماری های شدید عفونی، بیماری های خود ایمنی، سرطان، دیابت و مشکلات قلبی عروقی کاهش پیدا می کند.

ویتامین C

این ویتامین حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که در از بین بردن رادیکال های آزاد نقش مهمی دارد. به واسطه ویتامین سی، کلاژن سازی در بدن تحریک می شود و سلامت پوست، مو، استخوان ها و سایر بافت های همبند حفظ خواهد شد. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی، جذب روی، آهن و کاهش ابتلا به بیماری های ویروسی نیز ضروری است.

ویتامین E

ویتامین E به صورت محلول در چربی است و به منظور خنثی سازی اثر رادیکال های آزاد، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش عوامل بیماری زا در این مکمل به کار می رود.

زینک

زینک ماده مفید معدنی است که فعالیت بیش از 200  نوع آنزیم در بدن به آن بستگی دارد. این ماده در ارتقای سیستم ایمنی، تقویت عضلات، بهبود عملکرد استخوان های بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و غیره موثر است.

سلنیوم  

به واسطه سلنیوم موجود در این مکمل تغذیه ای، از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می شود و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، آلزایمر، آسم، بیماری های عفونی و غیره جلوگیری به عمل می آید.

مکمل ایمون پلاس یوروویتال چه عوارضی دارد؟

این مکمل برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها فرموله می شود. بنابراین متخصصان در زمان تهیه این مکمل، عوارض مصرف آن را به حداقل رسانده اند. با این حال استفاده بیش از حد از کپسول ایمون پلاس یوروویتال موجب ایجاد مشکلات زیر برای برخی از مصرف کنندگان می شود.

مشکلات گوارشی

این مشکلات شامل حالت تهوع، اسهال، استفراغ، درد و ناراحتی معده می شوند. البته احتمال بروز این عوارض در بزرگسالان بسیار نادر است و اگر مصرف کنندگان آن را همراه با وعده غذایی میل کنند، این مشکلات ایجاد نمی شوند.

واکنش های آلرژیک

یکی دیگر از عوارض احتمالی این مکمل، ایجاد واکنش های آلرژیک است. بدن برخی از افراد به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ترکیبات این مکمل واکنش نشان می دهد. در این صورت حساسیت های دارویی یا غذایی بروز پیدا می کنند.

این واکنش ها به صورت کهیر یا تنگی نفس خود را نشان می دهند که در صورت بروز آنها باید مصرف این مکمل را قطع کرد و پزشک را در جریان قرار داد. سایر عوارض احتمالی این مکمل تغذیه ای شامل موارد زیر می شوند:

  • کاهش فشار خون
  • خارش پوست
  • زردی پوست دست و پا
  • ایجاد سردرد و سرگیجه
  • بالا رفتن وزن

نحوه مصرف کپسول ایمون پلاس یوروویتال چگونه است؟

مکمل تغذیه ای ایمون پلاس برای بزرگسالان تجویز می شود و یکی از مکمل های تامین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. بدیهی است که نحوه مصرف این مکمل روی نتیجه و خواص آن تاثیرگذار است. بنابراین قبل از مصرف این کپسول باید با پزشک مشورت های ضروری انجام شود.

بدن هر فرد به میزان مشخصی از ترکیبات موجود در این مکمل نیاز دارد. در حالت کلی و طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی این محصول، بزرگسالان روزانه قادر به استفاده از یک عدد کپسول ایمون پلاس همراه با یک لیوان آب هستند. برای جلوگیری از عوارض احتمالی این مکمل، بهتر است آن را همراه با وعده غذایی مصرف کرد.

در نتیجه

با مصرف مکمل های تقویتی همچون کپسول ایمون پلاس یوروویتال، بدن در برابر انواع بیماری ها مقاوم می شود و سلامت آن حفظ خواهد شد. این کپسول کمک تغذیه ای حاوی مواد معدنی همچون زینک و ویتامین های C ، D و E است که بدن برای عملکرد صحیح خود به آنها نیاز دارد.

خواص آنتی اکسیدانی این مواد نیز تاثیر مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهند و مانع از ابتلا به بیماری ها خواهند شد. این مکمل باید به صورت روزانه مصرف شود که نتیجه آن به سرعت قابل مشاهده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *