معرفی مرکز فیزیوتراپی شهرستان دماوند

فیزیوتراپی نوعی روش درمانی است که بر اساس حرکت بدن انجام می گیرد. این روش درمانی به مردم کمک می کند تا با انجام برخی از حرکات و تمرکز بر قدرت بدنی، سلامتی خود را بازیابی کنند و حتی به حداکثر افزایش دهند.

افراد متخصصی که فیزیوتراپی انجام می دهند، فیزیوتراپیست نامیده می شوند. آنها بسیار آموزش دیده اند. فیژیولوژیست ها اکثرا مدرک کارشناسی ارشد در همین زمینه را دارند. آنها در شناسایی دقیق و علل آسیب و همچنین درمان مهارت بالایی دارند. در بسیاری از مواقع، یک مشکل در قسمتی از بدن کاملاً متفاوت از نقطه ای که درد در آن متمرکز است، منشا می گیرد.

فیزیوتراپ ها با هماهنگی برخی دیگر از متخصصین در اجرای درمان همکاری می کنند. پزشکان ممکن است یک دوره فیزیوتراپی را پس از آسیب، جراحی (به عنوان مثال، تعویض مفصل ران) یا مسائل بهداشتی مانند حملات قلبی یا سکته توصیه کنند.

فیزیوتراپی در درمان چه بیماری های نقش دارد؟

فیزیوتراپیست ها برای درمان انواع بیماری ها در کودکان، نوزادان نارس، خانوم های باردار، آن دسته از افرادی که تحت توانبخشی هستند، افراد پیر، ورزشکاران مانند فوتبالیست ها، بیماری قلبی و سکته مغزی با پزشکان و سایر متخصصین همکاری می کنند.

وظایف کلیدی

برای درمان بیماری های مختلف، فیزیوتراپیست ها از روش ها و تکنیک های متفاوتی استفاده می کنند. همچنین این متخصصین وظایفی بر عهده دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

  • تشخیص بیماری فیزیکی و درمان آن
  • توسعه برنامه های درمانی
  • برگزاری جلسات تمرین بدنی درمانی
  • استفاده از تکنیک های تخصصی برای درمان آسیب فیزیکی و بیماری های دیگر
  • جمع آوری و تحلیل داده ها
  • نوشتن گزارش ها و یادداشت های موردی
  • ارتباط با سایر متخصصان سلامت مانند پزشکان عمومی، درمانگران و پرستاران
  • آموزش بیماران و مراقبین در مورد ورزش و حرکت
  • به روز بودن با آخرین دانش و درمان های صنعت

بهترین مرکز فیزیوتراپی

فیزیوتراپی علمی است که باعث افزایش و بهبود سلامتی در افراد می شود. این علم پزشکی باعث بازیابی و بهبود سلامتی می شود. فیزیوتراپ ها دانش زیادی درباره نحوه عملکرد بدن دارند. فیزیولوژیست ها دارای مهارت های علمی و تخصصی بالینی برای تحیلی، تشخیص و درمان علائم بیماری، آسیب و ناتوانی هستند. این روش درمانی شامل توانبخشی و همچنین پیشگیری از آسیب و ارتقای سلامت و تناسب اندام است. با تمام این وجود مهم است که به یک مرکز فیزیوتراپی خوب مراجعه نمایید.

بسیاری از افرادی که در شهرستان دماوند زندگی می کنند، از ما خواهان یکی از مراکز فیزیوتراپی خوب بودند، اگر در شهرستان دماوند زندگی می کنید، یکی از مراکز بزرگ فیزیوتراپی دماوند ، کلینیک دیاکو می باشد. این مرکز با مجهز بودن به دستگاه های به روز و مدرن توانسته بزرگترین مرکز فیزیوتراپی این شهرستان باشد. در ادامه با برخی از درمان هایی که در این مرکز خدماتی ارائه می شود آشنا خواهیم شد.

تاندونوپاتی یا تاندونیت، التهاب تاندون است. معمولاً زمانی اتفاق می افتد که فرد در حین فعالیت بدنی بیش از حد از تاندون استفاده کند یا به آن آسیب برساند. تاندون ها بافت های کابلی هستند که باعث اتصال ماهیچه ها به استخوان ها می شوند. اگرچه یکی از عملکردهای آنها برداشتن مقداری از فشار از روی عضلات است، اما فعالیت بیش از حد می تواند به آنها آسیب برساند.

ورزش های مکرر و بیش از حد شدید می تواند تاندون را ملتهب کند. این التهاب می تواند در هر نقطه از بدن از جمله آرنج، مچ پا یا زانو رخ دهد. قسمت آسیب دیده بدن ممکن است نام آسیب را مانند تاندونیت آشیل بگذارد. تاندون ها نوارهایی از رشته های کلاژن هستند که ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کنند. آنها انعطاف پذیر و در عین حال سخت هستند به طوری که می توانند کشش داشته باشند و تنش را تحمل کنند.

تاندون ها و ماهیچه ها برای حرکت دادن مفاصل و اندام ها با هم همکاری می کنند. معمولا تاندون ها اجزای انعطاف پذیری هستند که توانایی کاهش استرس عضلات را دارند. با توجه به این موارد اگر تاندون ها تحت فشار زیادی قرار بگیرند، این فشار باعث التهاب آنها خواهد شد. به این تاندونیت می گویند. تاندونیت یکی از مواردی است که در این مرکز بزرگ فیزیوتراپی درمان می شود.

شاک ویو تراپی

یکی از درمان های کارساز و بهترین نوع درمان فیزیوتراپی که در تعداد کمی از مراکز درمانی مثل همین مرکز درمانی فیزیوتراپی در دماوند انجام می شود، شاک ویو تراپی خار پاشنه است.  پس از چند ماه بدون اثربخشی فرآیندهای طبیعی فیزیولوژیکی، بدن از بهبود بافت تسلیم می شود. در درمان خار پاشنه، بافت نرمی که دچار التهاب شده را توسط امواج صوتی درمان می کنند. این تکنیک با ایجاد التهاب جدید، که برای بازسازی بافت ضروری است، روند بهبود را دوباره فعال می کند. به عبارت دیگر، شاک ویو تراپی سیگنالی به بدن برای شروع بهبود است.

آیا امواج ضربه ای صدمه می زند؟ امواج شوک بیشتر ناخوشایند هستند تا دردناک. انرژی بالایی لازم است تا امواج از طریق تاندون ها و ماهیچه ها عبور کنند تا به هدف خود یعنی آپونوروز برسند. این شدت می تواند احساس گزگز، سوزش و گرما را در زیر پا در دستگاه ایجاد کند. اگر ضربه روی استخوان ناخوشایند باشد، اثرات آن در پایان جلسه از بین می رود.

چگونه در برابر امواج شوک مقاومت کنیم؟ یک جلسه شاک ویو به طور متوسط پنج دقیقه طول می کشد. در طول درمان، بدن فرد اندورفین تولید می کند. اندورفین باعث مهار درد در این ناحیه می شود. یک واکنش طبیعی دیگر به نام کنترل دروازه نیز به عنوان یک مسکن عمل می کند.

مکانوتراپی چیست ؟ مکانوتراپی یا مکانیسم درمان، مجموعه روش هایی است که در فیزیوتراپی برای بهبود و بازیابی سلامت بیمار انجام می گیرد، مانند تاندونیت.

کلینیک درمانی دیاکو

دلیل این که در شهرستان دماوند این مرکز فیزیوتراپی را خدمت شما معرفی کردیم، مکانوتراپی عالی این مرکز درمانی است. این مرکز درمانی با داشتن کادری مجرب برای درمان انواع بیماری های آماده خدمت رسانی است. همچنین در فیزیوتراپی این مرکز درمانی کلیه ورزش های لازم جهت انجام در خانه برای شما آموزش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *