گروه بندی لیگ قهرمانان آسیا 2019

سرنوشت 4 تیم ایرانی در گرو قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2019

به گزارش رازینه، بسیاری از ورزش دوستان و به ویژه علاقه مندان به ورزش فوتبال، از امروز در انتظار قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2019 هستند تا ببینند، ظرف 48 ساعت آینده چه قرعه ای برای نمایندگان ایران در این مسابقات رقم خواهد خورد.

این انتظارها مخصوصا در جو شور و نشاطی که پس از بازی سرخپوشان پایتخت در فینال لیگ قهرمانان سال 2018 ایجاد شده است، دو چندان به نظر می‌رسد.

طبق روال هر سال مراسم قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا روز اول آذرماه (22 نوامبر 2018) به میزبانی کوالالامپور در مقر اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود تا 32 تیم از غرب و شرق قاره در گروه های هشت گانه رقبای خود را بشناسند.

کمیته اجرایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی این مراسم را با حضور نمایندگان باشگاه ها برگزار می کند که از دو روز قبل از قرعه کشی اجلاس بررسی آئین و قوانین جدید مسابقات همین طور بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارها در پیشبرد اهداف فوتبالی نیز برگزار می شود که در این اجلاس مسئولان تصمیم گیرنده پیرامون سهمیه ها همین طور تیم های حاضر در پلی آف نیز تصمیم گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: در مورد علیرضا بیرانوند چه می‌دانید؟

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

در شرایطی که سهمیه ایران در فصل پیش رو 2+2 اعلام شد و هنوز مشخص نیست مثل سال قبل یکی از سهمیه‌های صعود مستقیم کشورهایی که استانداردهای AFC را کسب نکرده اند، به ایران می رسد یا قطر التهاب برای چهار نماینده حاضر در این فصل به اوج خود رسیده است به خصوص برای دو سهمیه صعود مستقیم که باید منتظر قرعه مرگ و زندگی خود در گروه های چهارگانه غرب قاره باشند.

استقلال و پرسپولیس در شرایطی به عنوان تیم های حاضر در سید یک و دو در قرعه کشی گنجانده خواهند شد که هر کدام از آنها باید منتظر رویارویی با نماینده های سرشناس از کشورهای عربستان، قطر و امارات باشند. از این جمع مسلما سعودی ها با این حجم از سرمایه گذاری و خرید ستاره‌های سرشناس همین طور پابرجا ماندن بازی در کشور ثالث قطعا دشوارترین رقیبان برای سرخابی‌ها خواهند بود.

ذوب آهن علی منصوریان و سایپا علی دایی هم تا به این لحظه باید از پلی‌آف کار خود را آغاز کنند، جایی که با عبور از سد حریف آسان تر در پلی‌آف اول رقبای سرشناس قطری همچون الغرافه و الریان انتظار این دو نماینده ایران را می کشند تا خان بزرگ در راه آسیایی شدن این دو تیم لقب بگیرند. از همین رو از الان 48 ساعت پرالتهاب در انتظار چهار نماینده ایران در مرحله گروهی و پلی‌آف است تا رقبای خود در گروه های مرگ و زندگی را بشناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *