در مورد معایب سانتافه چه می‌دانید؟

به گزارش ilna.news سانتافه به محض ورود به ایران با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و می‌توان گفت که رکوردهای فروش را شکست. این موفقیت را باید نتیجه طراحی هوشمند و زیبای آن در کنار آپشن‌های رفاهی خوب خودرو و همچنین قیمت مناسبی که در هنگام عرضه به مردم کشورمان داشت دانست. اگر نگاهی به خیابان‌ها بیندازید قطعا در بازه زمانی کوتاهی سانتافه‌های زیادی را خواهید دید که در خیابان‌ها نمایش می‌دهند. هیوندای سانتافه هم مانند تمام خودروهای موجود در بازار دارای معایبی بوده که از چشم تیزبین منتقدان دور نمانده است. در این مقاله قصد داریم 7 عیب سانتافه را برای شما ذکر کنیم.

تاریخچه تولد هیوندای سانتافه

در سال 2000 میلادی کمپانی هیوندایی کره جنوبی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا به ‌دست آورد، هیوندایی سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال 2006 بر روی خط تولید کمپانی هیوندایی قرار داشت تا اینکه در این سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد.نسل دوم هیوندایی سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود،در بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه ‌بر بازار ایران در بسیاریاز کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت.در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2012، کمپانی هیوندایی نسل سوم سانتافه (DM) را در معرض دید عموم قرار داد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند جذاب به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو که بانام هیوندایی Maxcruz نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 برای همیشه از خط تولید هیوندایی کنار گذاشته شد تا نسل چهارم این خودرو بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. برخلاف نسل دوم و سوم هیوندایی سانتافه که حضور پررنگی در بازار کشورمان دارند، نسل چهارم این خودرو به دلیل محدودیت‌های موجود هیچ‌گاه فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد.

سانتافه و معایب آن

  • از سانتافه انتظار دید عقب خوبی نداشته باشید

بدون شک داشتن دید عقب خوب برای تمام خودروهای لوکس امروزی یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. اما باید گفت که سانتافه دید عقب خوبی ندارد. این مشکل بخاطر نحوه طراحی خارجی خودرو به وجود آمده. ضخامت زیاد ستون‌های سقف این خودرو که هنگام طراحی به آن توجه اساسی نشده، مانع دید عقب کامل سرنشین می‌شود، با وجود اینکه در اغلب خودروهای امروزی امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه و حس‌گرهای عقب به کار رفته‌اند و سانتافه هم از قافله عقب نمانده و از این مزیت برخوردار است، اما داشتن دید عقب در کنار استفاده از این تجهیزات موجبایمنی بیشتر راننده در هنگام انجام کارش می‌شود.

  • سانتافه یک خودروی خوش خوراک

سانتافه را می‌توان یک خودرو بسیار پرمصرف دانست و معمولا بیش از حدی که فکر می‌کنید نیاز به سوخت پیدا خواهد کرد. . کافیست در سانتافه بنشینید و در مسافتی را رانندگی کنید، خوهید دید که مصرف سوخت آن بیش از چیزی است که فکر می‌کردید. مصرف بنزین این هیوندای زیبا معمولا در شهر 12 لیتر و 9 لیتر در بزرگراه بوده که در مقایسه با اغلب رقیبان خود عدد چشمگیری بوده و چندان خوشایند نیست.

  • سانتافه خیلی زود به خرج می افتد

در هنگام خرید سانتافه حتما هزینه‌های استهلاک آن را که خیلی زود به سراغ شما می‌آیند را در نظر داشته باشید، این ویژگی را می‌توان به تمام خودروهای ساخت کره جنوبی نسبت داد چراکه در طولانی مدت همراه شما نخواهند بود و خیلی زود ممکن است شما را خسته کنند. خودروهای ساخت کره دارای ظاهری جذاب و زیبا هستند اما بعد از مدتی کیفیت خود را از دست داده و ممکن است هزینه زیادی را برای تعمیرات روی دست شما بگذارند.

سانتافه هم که ساخت شرکت هیوندا کره جنوبی است از این قاعده مستثنی نبوده و استهلاک نسبتا بالایی در مقایسه با خودروهای رقیب خود که ساخت آلمان و ژاپن هستند دارد. البته باید در نظر داشت که هزینه مصرفی برای قطعات این خودرو چندان بالا نیست و در بازار به راحتی یافت می‌شود.

  • کم کاری های  شرکت هیوندا

شرکت هیوندای کره جنوبی برای کم کاری های خود همواره فراخوان‌هایی را برای مشتریان خود بخاطر کم کاری‌هایی که در ساخت خودروهایی تولیدی خود انجام می‌دهد منتشر می‌سازد. با این وجود باز هم شکایت‌های زیادی از صدمه دیدن رینگ‌های خودرو از طرف مردم ابراز می‌شود. همین مورد باعث شده تا هیوندا در صورت خرابی قطعات سانتافه آن‌ها را رایگان در اختیار مردم قرار بدهد اما باید در نظر داشت که همچنان این یک ضعف بزرگ برای این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود. 

از رانندگی با سانتفه چندان لذت نخواهید برد

سانتافه بخاطر طراحی خارجی آن که یک کراس اوور بزرگ جثه است بیشتر به درد مسافرت‌های خارج از شهر می‌خورد تا درون شهر چراکه برای رفت و آمد به درون خیابان‌ها بزرگ تر از حد معمول است. اگر با سانتافه به کوهستان سفر کنید خواهید دید که در جاده‌های پر پیچ و خم چندان عملکرد خوبی ندارد زیرا جثه بزرگ آن مانع از انعطاف پذیری در این جاده‌ها می‌شود و ممکن است در مقایسه با خودروهای رقیب خود عملکرد چندان خوبی ندداشته باشد.

معایب سانتافه

سانتافه هم مانند تمام خودرو‌‌های موجود در بازار از مزایا و معایب بسیاری برخوردار است به همین خاطر با شناخت معایب آن می‌توان در جریان چگونگی عملکرد آن در آینده قرار گرفت و در انتخاب خود هوشمندانه‌تر عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *