آموزش ساده و سریع ورد

تنظیم فاصله خطوط و فاصله پاراگراف در ورد

با یک آموزش دیگر از سری آموزش‌های دوره آنلاین پیشرفته مایکروسافت ورد در خدمت شما هستیم. در این قسمت قرار است در مورد فاصله خطوط در ورد و تنظیم فاصله بین پاراگراف‌ها صحبت کنیم. مطمئنا اگر لازم باشد متنتان را برای جایی بفرستید رعایت علائم نگارشی و ظاهری اهمیت فراوانی پیدا می کند. فاصله بین خطوط و بین پاراگراف‌ها در تمیز بودن و منظم بودن متنتان تاثیر زیادی دارد. در ادامه در مورد نحوه کم یا زیاد کردن فاصله بین خطوط در چند مرحله ساده صحبت می‌کنیم.

فاصله بین خطوط در ورد

برای این که فاصله بین خطوط را در یک متن تنظیم کنید، لازم است چند مرحله ساده را دنبال کنید:

  • پاراگراف یا پاراگراف‌هایی که می‌خواهید فاصله بین خطوطشان را تنظیم کنید، انتخاب کنید. با هر روشی که می‌خواهید این انتخاب را انجام دهید.
  • در تب Home در گروه Paragraph گزینه Line and Paragraph Spacing Button را بزنید. لیستی برای شما باز خواهد شد که شما می‌توانید فقط با قرار گرفتن نشان‌گر روی هر کدام  گزینه‌ها، ورد یک پیش‌نمایش برای شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید هر کدام از گزینه‌ها را کلیک کنید تا تغییرات روی آن پاراگراف اعمال کنید.

فاصله بین پاراگراف‌ها در ورد

پیشتر گفتیم شما به راحتی می‌توانید فاصله بین پاراگراف‌ها را نیز به راحتی تعیین کنید. تنها کافی است چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا باید پاراگراف یا پاراگراف‌هایی را که می‌خواهید فاصله بینشان را تنظیم کنید، انتخاب کنید.
  • سپس شما باید از تب Home گروه Paragraph فلش کوچک سمت راست را برای تنظیمات بیشتر باز کنید.
  • با باز شدن پنجره Paragraph Dialog Box شما می‌توانید گزینه‌های تکمیلی را تنظیم کنید.
  • در قسمت Spacing گزینه Before و After، نشان می‌دهد که قبل و بعد از پاراگراف چه فاصله‌ای باید داشته باشد.
  • همچنین در قسمت General قسمت Alignment می‌توانید پاراگراف را به چپ و راست قرار دهید. همچنین می‌توانید در قسمت Outline level لول پاراگراف را انتخاب کنید.
  • سپس روی OK کلیک کنید.

در این آموزش یاد گرفتیم چگونه فاصله بین خطوط و پاراگراف‌ها را در ورد تنظیم کنید. با دادن نظرات ما را در آموزش‌های بهتر یاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *