آموزش ورد ساده و سریع

تنظیمات چاپ یک سند در ورد

اگر شما هم فایلی دارید که می‌خواهید آن را در A4، A3، A2 و… چاپ کنید خوب است آموزش زیر را ببینید. آموزش زیر به شما یاد می‌دهد که چگونه متنی را برای چاپ کردن آماده کنید. تنظیمات چاپ و حاشیه صفحات و… را در این‌جا می‌بینید.

تغییر اندازه کاغذ برای چاپ در ورد

اگر می‌خواهید متن نوشته شده در ورد به سایز دیگری چاپ شود، مراحل زیر را دنبال کنید:

به سربرگ Layout بروید و از گروه Page Setup روی Size کلیک کنید. در حالت پیش‌فرض حالت صفحه روی نامه است. برای کارهای اداری معمولا از سایزهای A4 یا A5 استفاده می‌کنند.

برای تنظیمات بیشتر روی More Paper Size کلیک کنید.

پنجره‌ای به نام Page Setup باز می‌شود. در سربرگ Paper، از گروه Page Size اندازه صفحه و طول و عرض صفحه را مشاهده می‌کنید. در قسمت Preview همه اتفاقاتی که روی برگه انجام می‌شود را به شما در یک شمای کلی نشان می‌دهد.

در قسمت Apply انتخاب می‌کنید که تغییرات انجام شده به کل متن یا فقط به همان صفحه و یا تغییرات از صفحه‌ای به بعد روی متن اعمال شود.

تنظیمات حاشیه یک سند در ورد

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با آن حاشیه‌های اطراف متن را تنظیم کنید، استفاده از خط‌کش‌ است. همان‌طور که در شکل زیر می‌بینید، در قسمت حاشیه‌ها که با مربع قرمز نشان داده شده است، چیزی نوشته نمی‌شود.

اگر می‌خواهید به قسمت سمت چپ یک حاشیه بدهید، روی فلش بایستید تا مکان‌نما به حالت فلش دو سر دربیاید. سپس با حرکت دادن آن حاشیه را کم یا زیاد کنید.

روی فلش سمت راست باستید (Right indent) و کلیک چپ کنید. با این کار می‌توانید اولین خط یک پاراگراف را تغییر دهید. حرکت قسمت وسط نیز باعث می‌شود خطوط همه پاراگراف‌ها تغییر کنند.

در قسمت بالایی هم First Line Indent وجود دارد که با حرکت دادن آن اولین خط جابجا می‌شوند.

برای تغییر حاشیه بالا و پایین نیز کافی است همین کار را در خط‌کش تکرار کنید.

تنظیمات پیشرفته حاشیه‌های یک سند در ورد

به سربرگ Layout بروید و از گروه Page Setup روی Margin کلیک کنید و حاشیه مد نظرتان را ایجاد کنید.

برای این که حاشیه مد نظر خودتان را بسازید، کافی است روی Custom margin کلیک کنید. با این کار حاشیه‌ای که خودتان نیاز دارید را می‌توانید سفارشی‌سازی کنید.

در این پنجره در سربرگ Margin می‌توانید حاشیه بالا، پایین، چپ و راست را تعیین کنید. باقی قسمت‌ها مشابه قسمت قبل است.

تعیین جهت کاغذ یک سند در ورد

برای این کار می‌توانید از دو روش استفاده کنید.

به سربرگ Layout بروید و از گروه Page Setup روی Orientation کلیک کنید. با انتخاب Portrait بلندای صفحه در جهت بالا به پایین است و در حالت Landscape بلندای کاغذ از چپ به راست خواهد بود.

آماده‌سازی صفحات برای چاپ

با رفتن روی File و زدن گزینه Print به تنظیمات چاپ دسترسی پیدا می‌کنید. در قسمت settings می‌توانید انتخاب کنید که چاپ در چه صفحه‌ای از نظر اندازه انجام شود. در چه پرینتری چاپ شود و آیا این کار روی هر دو طرف صفحه انجام شود یا نه. میزان حاشیه در اطراف کاغد چقدر باشد و چه شماره‌هایی چاپ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *