بهترین کیف پول های تتر (USDT) برای معامله کدامند؟

ارزهای دیجیتال انعطاف‌پذیر، ارزان قیمت و شفاف هستند، اما نباید از ویژگی فرار بودن و داشتن سرعت تغییر بالای آن‌ها چشم‌پوشی کرد. حتی طی چند ساعت، امکان نوسان قیمت‌ها وجود دارد. بهترین روش برای در امان ماندن از این تغییرات اغلب ناگهانی، تبدیل دارایی‌های الکترونیکی خود به مهمترین و پرکاربردترین استیبل کوین بازار یعنی خرید تتر است؛ این رمز ارز با نام اختصاری USDT همواره یک دلار قیمت دارد. در این مقاله به معرفی کیف پول های تتر و نحوه ساخت آن‌ها می‌پردازیم.

گفتنی است نام تتر حین تولد در سال 2012 مستر کوین (Mastercoin) بود، اما دو سال بعد در زمان عرضه به ریِل کوین (Realcoin) تغییر یافت. سرانجام در سال 2015 نام Tether برای آن انتخاب شد.

انواع کیف پول های تتر

از دیدگاه کلی می‌توان والت های ارزهای دیجیتال را به سه دسته تقسیم کرد. طبق انتظار، هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود است:

  • والت های داغ (Hot Wallets): همیشه به اینترنت اتصال داشته و به همین دلیل بیشتر در معرض خطر حملات سایبری و هک قرار دارند. مزیت اصلی آن‌ها آسودگی در استفاده است؛ آن‌ها در قالب اپلیکیشن‌های موبایل، دسکتاپ یا وب قابل دانلود، نصب و استفاده هستند.
  • والت های سرد (Cold Wallets): سخت افزاری بوده و دارایی دیجیتال شما را به دور از اینترنت نگهداری می‌کنند. به همین دلیل از نظر امنیت، چند سر و گردن بالاتر از رقبای کاملا مجازی خود قرار دارند. استفاده از آن‌ها دشوارتر بوده و نیازمند همراه داشتن همیشگی یک گجت شبیه فلش مموری است. از طرفی احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن این نوع والت های تتر بیشتر است.
  • والت های گرم (Warm Wallets): بهترین ویژگی‌های کیف پول های داغ و سرد تتر را به ارث برده‌اند؛ آن‌ها به اینترنت متصل‌اند، اما بیشتر دارایی کاربر را در محفظه‌ای به دور از اینترنت نگهداری می‌کنند تا امکان رخنه به آن‌ها کاهش یابد

برخلاف تصور برخی کاربران، کیف پول های تتر داغ و گرم یکسان نبوده و دو دسته‌بندی مجزا از یکدیگر محسوب می‌شوند.

فاکتورهای انتخاب بهترین والت های تتر

امنیت

عوامل متعددی در تعیین امنیت یک والت مخصوص ارزهای دیجیتال دخیل هستند. به عنوان نمونه باید به نوع شرکت توسعه‌دهنده آن و همچنین نوع کیف پول USDT اشاره کرد. بهترین گزینه، یک هات یا وارم والت توسعه یافته به دست شرکتی معتبر است. برای انتخاب یکی از این دو دسته‌بندی، باید تعادلی بین امنیت و آسودگی در استفاده برقرار کرده و فاکتور مهمتر برای خود را مشخص کنید.

رابط کاربری

یکی از عواملی که در انتخاب والت تتر باید در نظر بگیرید، سهولت در استفاده است. برخی از کیف پول ها برای افراد مبتدی مناسب بوده و تعدادی دیگر، برای تریدرهای باتجربه گزینه‌های بهتری به شمار می‌روند. از جمله نکات مهم در این رابطه، امکان استفاده از برنامه در پلتفرم‌های مختلف است. به عبارتی باید بتوان به والت خود در گوشی هوشمند و همچنین کامپیوتر دسترسی داشت.

سازگاری

پیش از انتخاب، سازگاری کیف پول Tether مورد نظر با گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود را در نظر بگیرید. دسترسی به تتر، از سه پلتفرم امکان‌پذیر است. صرافی‌های مختلف نیز والت های تتر خاصی را ارائه می‌کنند. باید بدانید قصد استفاده از کدام بلاک چین کیف پول USDT را دارید.

بهترین کیف پول های تتر (Tether)یا USDT

مای اتر والت (MyEtherWallet)

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که تریدرها را به استفاده از مای اتر والت تشویق کرده، پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال است. همچنین این کیف پول تتر کلیدهای خصوصی کاربر را ذخیره نمی‌کند. البته حین استفاده از چنین کیف پولی، باید کلیدهای خصوصی را در مکانی کاملا ایمن یادداشت کرد، چرا که در صورت گم کردن، دارایی‌تان از بین خواهد رفت.

اومنی والت (OmniWallet)

برای تریدرهای دوست‌دار داشتن کنترل کامل نسبت به کلیدهای خصوصی خود، اومنی والت گزینه مناسب دیگری است. البته ویژگی‌های آن محدود بوده و به جز قابلیت دریافت، ارسال و نگهداری، قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار نمی‌دهد.

تتر والت (Tether Wallet)

Tether Wallet دارای ویژگی‌های ابتدایی همچون ارسال، دریافت، تبدیل به ارز رایج و قابلیت پرداخت برای خرید است. اگرچه این قابلیت‌ها جذاب و کافی به نظر می‌رسند، اما کارمزد، نظرتان را درباره استفاده از این سرویس‌ها تغییر خواهد داد! یکی دیگر از ایرادهای وارد شده به تتر والت، نداشتن رابط کاربری سرراست و ساده به شمار می‌رود.

Tether Wallet یکی از اصلی‌ترین روش‌های تبدیل تتر به دلار آمریکا و بالعکس است، به همین دلیل بسیاری با وجود محدودیت‌ در قابلیت‌ها و همچنین عدم تضمین امنیت تتر والت از آن استفاده می‌کنند.

کوینومی (Coinomi)

امنیت، یکی از مهمترین فاکتورها برای توسعه‌دهنده این والت تتر است. بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، تا امروز حتی یک حساب کاربری متعلق به یک کیف پول تتر کوینومی نیز هک نشده است.  یکی از مهمترین دلایل محبوبیت Coinomi پشتیبانی آن از تعداد زیادی ارز دیجیتال است؛ کوینومی از 125 بلاک چین مختلف پشتیبانی کرده و در نتیجه امکان کار با نزدیک به دو هزار توکن مختلف علاوه بر USDT را فراهم می‌کند.

بایننس والت (Binance Wallet)

آیا به تتر به عنوان ابزاری برای معامله سریع نگاه می‌کنید؟ در این صورت بهتر است دارایی خود را داخل بایننس نگه داشته و در همانجا به ترید بپردازید. البته نگه داشتن ارزهای دیجیتال خود در دل کیف پول های تتر صرافی‌ها گزینه مناسبی نیست، چرا که آن‌ها بیشتر در معرض خطر هک شدن قرار دارند، اما در صورتی که به صورت مداوم مشغول معامله هستید، گزینه‌های زیادی روی میز قرار ندارند، مگر پرداخت مستمر کارمزدهای گزاف را به جان بخرید!

کریپتریوم والت (Crypterium Wallet)

در کریپتریوم والت از دارایی دیحیتالی‌تان برای افزایش امنیت داخل کیف پول سرد نگهداری شده و امنیت سرتاسر پلتفرم توسط شرکت امنیتی BitGo تضمین می‌شود. شرکت توسعه‌دهنده والت تتر نام برده به صورت 24 ساعته به کاربران در زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی و کره‌ای پشتیبانی می‌دهد.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو اس، مجهز به یکی از ایمن‌ترین تراشه‌ها در مقایسه با سایر والت‌ های سخت افزاری تتر است. برخلاف تصور، این والت مخصوص کار با دسکتاپ نبوده و همراه گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز قابل استفاده است.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

شرکت لجر، سه سال بعد از عرضه والت Nano S، مدل دیگری با نام Nano X ارائه کرد. برای خرید آن باید دو برابر قیمت کیف پول تتر قبلی هزینه کنید، اما در عوض قابلیت‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. این شرکت مدعی است بیش از یک میلیون و صد هزار دستگاه لجر نانو اس در بیش از 165 کشور به فروش رسانده است.

شما می‌توانید حتی از خانه هم در بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال آنلاین ایرانی مثل بیت 24 (bit24.cash) در هر ساعت از شبانه روز و حتی روزهای جمعه و تعطیل هم خرید و فروش تتر را با کارمزد کم و با استفاده از ریال با کارت‌های بانکی رایج در کشور به سادگی انجام بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *