آموزش ورد ساده و سریع

اضافه کردن تمپلیت به ورد

به یک قسمت دیگر از آموزش‌های رازینه خوش آمدید. در این قسمت می‌خواهیم نحوه استفاده از تمپلیت‌های آماده ورد را آموزش دهیم. مایکروسافت ورد یک مجموعه از استایل‌هایی را تهیه کرده است که پاراگراف‌ها و متنون اصلی را در آن می‌گذارید و به این ترتیب می‌توانید هر متنی را در آن تمپلیت بگذارید و یک متن تمیز و مرتب را تحویل بگیرید. در بین تمپلیت‌های آماده ورد، بسیاری از نامه‌ها اداری را می‌توانید به راحتی تولید کنید بدون این‌که دردسر ساختن یک تمپلیت را متحمل شوید. علاوه بر آن می‌توانید به سرعت هر نامه اداری را آماده کنید.

استفاده از تمپلیت آماده در ورد

شما در این قسمت قرار است نحوه استفاده از تمپلیت‌های آماده در ورد را متوجه شوید.

  • در ابتدا لازم است یک فایل خالی را باز کنید. برای این کار باید روی تب File،  قسمت New را بزنید.
  • در این قسمت خواهید دید گزینه‌هایی مانند Blank document و Sample Template وجود دارند.

مایکروسافت ورد یک لیستی از تمپلیت‌ها را در قسمت Sample Templates ببینید و یا می‌توانید هزاران تمپلیت را از به راحتی از سایت  office.com دانلود کنید که در قسمت‌های مختلفی دسته‌بندی شده‌اند. همچنین می‌توان از Sample Templates تمپلیت دلخواه را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

در وردهای با ورژن‌های بالاتر تمامی تمپلیت‌ها در همان قسمت New آمده است که پیش‌نمایشی از آن‌ها را می‌توانید به راحتی ببینید.

اگر یک تمپلیت را انتخاب کردید، روی آن دو بار کلیک کنید تا آن تمپلیت آماده برایتان باز شود.

همانطور که در شکل قابل مشاهده است، در قسمت نارنجی رنگ عنوان و زیرعنوان مشخص می‌شود.

ساخت یک تمپلیت در ورد

شما می‌توانید یک تمپلیت ساده و تمیز خودتان را بسازید یا تمپلیتی را نیز دستکاری کرده و به میل خودتان تغییر دهید. همچنین این امکان وجود دارد که تمپلیتی را که دستکاری کرده‌اید به عنوان یک تمپلیت جدید ذخیره کنید و از آن بارها و بارها استفاده کنید.

یک فایل تمپلیت مایکروسافت ورد، یک افزونه‌ای به نام dotx دارد. مراحل زیر را دنبال کنید که یک تمپلیت جدید بسازید.

اگر می‌خواهید تمپلیت جدید را از روی یک تمپلیت دیگر آماده بسازید، از تمپلیت‌های موجود در تب File و قسمت New یکی را انتخاب کنید.

حال می‌بایست به راحتی تغییراتی که مایل هستید را اعمال کنید. تغییراتی که در این فایل ایجاد می‌کنید مانند دیگر فایل‌های ورد است و فرق چندانی با هم ندارند. بعد از اعمال تغییرات باید آن‌ را با افزونه dotx ذخیره کنید که استاندارد رایج مایکروسافت ورد است.

امیدواریم که از آموزش‌ اضافه کردن تمپلیت بهره برده باشید. ما منتظر شنیدن نظرات و انتقادات شما در مورد بهبود این مجموعه آموزشی هستیم. دوره آنلاین مایکروسافت ورد را می‌توانید از بخش آموزش رازینه دنبال کنید.

در این درس دیدیم که به راحتی می‌توان برای متون دانشجویی، گزارش‌کارها و یا نامه‌های اداری یک تمپلیت یا ساختار مشخص تعریف کنید و بدون این که هر بار تنظیمات مقرر را اعمال کنید، می‌توانید آن را اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

با گذاشتن نظر ما را در بهبود کیفیت این آموزش یاری کنید و هر سوالی از ورد داشتید را از ما بپرسید.

منبع: tutorialspoint

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *